در این مطلب بهترین گوشی های گیمینگ عرضه شده در سال جاری که قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی برای اجرای بازی‌های سنگین مانند پابجی دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین گوشی های گیمینگ و قدرتمند در سال 2020 را بشناسید

در این مطلب بهترین گوشی های گیمینگ عرضه شده در سال جاری که قدرت سخت‌افزاری بسیار بالایی برای اجرای بازی‌های سنگین مانند پابجی دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

امروزه گوشی‌های هوشمند ویژگی‌های بسیاری جذابی دارند که کاربرد آن‌ها نسبت ده سال گذشته را به شدت متفاوت می‌کند. از ضبط ویدئو با کیفیت 4K گرفته تا قابلیت دیدن اجسام با تکنولوژی واقعیت افزوده، مواردی هستند که امروزه اسمارت‌فون‌های قدرتمند قادر به انجام آن‌ها هستند.

با این وجود، سخت افزاری که پشت این ویژگی‌ها پنهان شده نقش اصلی را در اجرای آن‌ها خواهد داشت. چیزی که امروزه و با پیشرفت تکنولوژی، در حال نزدیک شدن به قدرت یک رایانه شخصی میان‌رده بوده و قوی‌تر بودن آن باعث به وجود آمدن دسته‌ای از اسمارت‌فون‌ها به نام گوشی‌های گیمینگ می‌شود.

بهترین گوشی های گیمینگ در سال 2020

بهترین گوشی های گیمینگ

این گوشی‌ها صرفا با سخت‌افزاری بسیار قوی برای اجرای بازی‌های سنگین مانند پابجی و کالاف دیوتی موبایل طراحی و ساخته شده‌اند. با این وجود، ویژگی‌های نرم‌افزاری و همچنین دوربین مناسب همچنان از قابلیت‌های این دسته از گجت‌ها هستند.

ایسوس راگ فون 3

بهترین گوشی های گیمینگ

هنگامی که صحبت از بهترین گوشی های گیمینگ باشد، ایسوس راگ فون 3 بدون شک برترین دستگاه در این دسته خواهد بود که راه گجت‌های قبلی سری راگ فون را دنبال می‌کند.

از آنجایی که یک گوشی گیمینگ به قدرت اجرایی بسیار بالا نیاز دارد، ایسوس راگ فون 3 در این زمینه بهترین گزینه حاضر خواهد بود. این دستگاه از چیپ قدرتمند اسنپدراگون 865+ بهره می‌گیرد که پردازنده آن در فرکانس 3.1 گیگاهرتز تنظیم شده و همراه با 16 گیگابایت فضای رم LPDDR5، قابلیت اجرای هر بازی جدیدی در بهترین کیفیت و بالاترین نرخ فریم ممکن را دارد. به علاوه، شما با داشتن این گوشی هرگز نگران کمبود حافظه داخلی برای نصب بازی‌های خود نخواهید شد؛ مگر اینکه 512 گیگابایت، فضای کافی برای فایل‌های شما نباشد.

همچنین نمایشگر 6.59 اینچی آمولد این گوشی از نرخ تازه‌سازی تصویر 144 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند که خود از تمامی پرچمداران حاضر شرکت‌های اپل و سامسونگ بیشتر است. دو اسپیکر جلوی راگ فون 3 هم واضح‌ترین صدا با کیفیت Dirac HD را میان گوشی‌های حاضر در بازار دارند.

به هر حال این گوشی از نظر قدرت سخت‌افزاری و اجرایی، بهترین گزینه انتخابی برای تجربه بازی‌های موبایلی سنگین خواهد بود که با یک باتری 6,000 میلی‌آمپری و قابلیت شارژ سریع، این تجربه را برای شما حتی طولانی‌تر هم خواهد کرد.

البته ممکن است فکر کنید که این مشخصات و اجرای بازی‌های سنگین، قطعا باعث داغ شدن بیش از حد گوشی خواهد شد؛ درحالی که ایسوس راگ فون 3، با سیستم خنک کننده AeroActive Cooler و همچنین صفحه‌های مسی در داخل آن، کمترین حرارت را حتی در ساعات طولانی بازی نشان خواهد داد.

اپل آیفون 12 پرو

بهترین گوشی های گیمینگ

همه با قدرتمند بودن گوشی‌های اپل آشنایی دارند؛ گوشی سال گذشته آیفون 11 با چیپ A13 در حال حاضر هم یکی از قوی‌ترین پردازنده‌های حاضر برای اجرای بازی‌های سنگین را دارد. درحالی که اپل، به این میزان قدرت راضی نبوده و امسال در گوشی‌های جدید خود پردازنده‌ای را به کار برده که از نظر قدرت اجرایی، حتی با پردازنده‌های کامپیوتر مقایسه می‌شود!

چیپ A14 Bionic به کار رفته در گوشی‌های سری آیفون 12 قدرتی فراتر از تصور را دارند. با این حساب، گوشی آیفون 12 پرو همراه با این پردازنده و همچنین 512 گیگابایت حافظه داخلی، توان اجرای بازی‌ها در بهترین کیفیت و بالاترین نرخ فریم را دارد. البته ممکن است شما پس از شنیدن اینکه این گوشی تنها ۶ گیگابایت فضای رم دارد کمی دلسرد شوید، اما اگر از کاربران قدیمی گوشی‌های اپل باشید، قطعا با محیط کاربری فوق بهینه و قوی آیفون آشنایی دارید؛ نرم افزاری که تنها با ۶ گیگابایت رم، قابلیت‌هایی بهتر از گوشی‌های اندروید را در اجرای چند برنامه به صورت همزمان در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین نمایشگر 6.1 اینچی اولد (OLED) این گوشی، وضوح تصویر 2532×1170 را در اختیار شما قرار می‌دهد که همراه با مدیریت مناسب باتری، تجربه بازی شما را بسیار مطلوب‌تر خواهد کرد. البته فراموش نکنید که با خرید آیفون 12 پرو علاوه بر قابلیت‌های گفته شده، می‌توانید از دوربین قوی و سایر ویژگی‌های این گوشی نیز بهره‌مند شوید!

لنوو لجیون فون دوئل

بهترین گوشی های گیمینگ

اگر به محصولات ایسوس علاقه ندارید، و همچنین محیط کاربری گوشی‌های آیفون شما را خسته می‌کند، پس لنوو لجیون فون دوئل یکی از بهترین گزینه‌های حاضر برای تجربه گیمینگ شما خواهد بود.

لجیون فون دوئل، از چیپ اسنپدراگون 865+ بهره می‌گیرد که پردازنده آن در فرکانس 3.09 تنظیم شده و همراه با ۱۶ گیگابایت فضای رم LPDDR5 قدرتی بسیار فراتر از اجرای بازی‌های سنگین امروزی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به علاوه، یکی از ویژگی‌های اصلی این دستگاه که آن را به یکی از بهترین گوشی های گیمینگ حاضر در بازار تبدیل می‌کند، داشتن دو باتری 2,500 میلی‌آمپری همراه با دو پورت یو اس بی مدل C به صورت مجزا خواهد بود که علاوه بر پایین آوردن دما، باعث می‌شود تا لجیون فون دوئل تنها در عرض 30 دقیقه به صورت کامل شارژ شود.

نمایشگر 6.65 اینچی این گوشی از نوع آمولد بوده و وضوح 2340×1080 با نرخ تازه سازی تصویر ۱۴۴ گیگاهرتز را ارائه می‌کند. همچنین حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایتی لجیون فون دوئل، خیال شما را برای نصب چندین بازی با حجم بالا راحت خواهد کرد.

نوبیا رد مجیک 5 اس

بهترین گوشی های گیمینگ

اگر قصد دارید تا با خرج کمتر، صاحب یکی از بهترین گوشی های گیمینگ شوید که در حد و اندازه سایر دستگاه‌های ذکر شده باشد، پس نوبیا رد مجیک 5 اس گزینه پیشنهادی گجت نیوز برای شما خواهد بود.

این گوشی تنها در دو بخش از نظر سخت افزاری نسبت به ایسوس راگ فون 3 و لنوو لجیون دوال ضعیف‌تر خواهد بود؛ یک حافظه داخلی ۲۵۶ کیگابایت آن بوده و دیگری نیز پردازنده اسنپدراگون 865 خواهد بود که تنها یک رده از اسنپدراگون 865+ پایین‌تر است و به هیچ وجه نمی‌توان آن را یک پردازنده ضعیف نامید. با این حال از ویژگی‌های نوبیا رد مجیک 5 اس می‌توان به نرخ تازه سازی تصویر ۱۴۴ هرتز و همچنین وجود فضای رم 16 گیگابایتی LPDDR5 در آن اشاره کرد که در کنار یک باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپری، تجربه مطلوبی از اجرای بازی‌ها در بالاترین کیفیت ممکن را برای شما فراهم می‌کند.

به علاوه، لازم به ذکر است که این دستگاه نیز مانند راگ فون 3 و لجیون فون دوئل دارای دکمه‌های اضافه در بالای آن خواهد بود تا بتوانید از آن‌ها به عنوان یک شبیه‌ساز R1 و L1 در کنترلرهای پلی استیشن استفاده کنید. همچنین این گوشی ابزار مختلفی را از جمله کنترلر و هدست مخصوص به خود را دارد که می‌توانید به صورت جداگانه خریداری کنید.

سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا

بهترین گوشی های گیمینگ

این گوشی را به هیچ وجه نمی‌توان یک گوشی مخصوص و منحصر به گیمینگ حساب کرد، اما با نگاهی به مشخصات فنی آن، به راحتی می‌توان نتیجه گرفت که علاوه بر ویژگی‌های جذاب اجرای بازی‌های سنگین هم از توانایی‌های سامسونگ گلکسی نوت 20 اولترا خواهد بود.

این گوشی، دارای قوی‌ترین پردازنده موجود در دستگاه‌های اندرویدی، یا همان اسنپدراگون 865+ است که در کنار ۱۲ گیگابایت فضای رم می‌تواند تا چند سال آینده هم نیاز شما برای اجرای بازی‌های سنگین را اجرا کند. همچنین ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی (که هنگام خرید می‌توان حد آن را از ۱۲۸ گیگابایت به بالا مشخص کرد) به همراه نرخ تازه سازی تصویر 120 هرتز از قابلیت‌های جالب گلکسی نوت 20 اولترا به عنوان یک دستگاه اندرویدی است.

به علاوه، باتری 4,500 میلی‌آمپری این گوشی، به گفته شرکت سامسونگ می‌تواند تا ۶ ساعت تجربه بازی بدون وقفه را برای کاربران فراهم کند. با این حساب، می‌توان گلکسی نوت 20 اولترا را همراه با ویژگی‌های دیگر آن در دسته بهترین گوشی های گیمینگ نیز قرار داد.