رئیس شرکت سامسونگ

لی کان هی ، رئیس شرکت سامسونگ درگذشت

لی کان هی ، رئیس شرکت سامسونگ الکترونیکس در سن 78 سالگی درگذشت. Samsung با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت به خانواده وی اعلام کرد میراث وی جاودانه خواهد بود.

شرکت سامسونگ به عنوان غول فناوری در جهان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد لی کان هی ، رئیس هیئت‌مدیره سامسونگ الکترونیکس روز یکشنبه در سن 78 سالگی در سئول درگذشت. در بیانیه این غول فناوری که حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی کشور کره جنوبی را در اختیار دارد آمده است لی کان-هی شرکت سامسونگ را از یک تجارت محلی به یک شرکت پیشرو در حوزه تکنولوژی در جهان تبدیل کرد.

آشنایی با لی کان هی، رئیس شرکت سامسونگ

لی کان هی در تاریخ 9 ژانویه سال 1942 در شهر اویریونگ در استان گیونگسانگ کره جنوبی متولد شد و از او به عنوان بنیانگذار گروه سامسونگ الکترونیکس  یاد می‌شود. وی در تبدیل شرکت سامسونگ به یک تولیدکننده تلویزیون و لوازم خانگی باکیفیت نقش بزرگی داشته است. اکنون سامسونگ به عنوان یکی از پرفروش‌ترین برندهای حوزه تکنولوژی در جهان محسوب می‌شود و حدود یک پنجم تولید ناخالص داخلی کره جنوبی در اختیار این شرکت قرار دارد.

در بیانیه شرکت سامسونگ آمده است که ما عمیق‌ترین همدردی خود را با خانواده و بستگان وی اعلام می‌کنیم و میراث وی را جاودانه خواهد بود. گفتنی است لی کان هی در سال 2014 به یک حمله قلبی دچار شد و از آن زمان تاکنون در حال درمان قرار داشته است.