بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر که باید تجربه کنید

اگر به عناوین واقعیت مجازی علاقه‌مند هستید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های پلی استیشن وی آر – PlayStation VR آشنا شوید.

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین بازی های پلی استیشن وی آر خواهیم پرداخت که طرفداران واقعیت مجازی باید به تجربه آن‌ها بپردازند.

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر آثاری هستند که به شما اجازه می‌دهند وارد دنیاهای تازه‌ای شوید و تجربه متفاوتی از بازی کردن داشته باشید. ایده اصلی واقعیت مجازی هم همین است، ارائه یک سبک تازه از بازی‌ها. در حال حاضر، هدست‌های زیادی وجود دارد که با آن‌ها می‌توانید آثار VR را اجرا کنید، از آکیولوس ریفت (Oculus Rift) تا اچ ‌تی ‌سی وایو (HTC Vive) و حتی نینتندو لابو (Nintendo Labo) اما در این میان، پلی استیشن وی آر می‌توانید یکی از بهترین راه‌ها برای تجربه کردن عناوین واقعیت مجازی باشد، خصوصا اگر صاحب پلی استیشن 4 باشید. کافی است که هدست خود را وصل کنید، دسته را بردارید و بازی را آغاز کنید.

ما تا پیش از این هم تعدادی از بهترین بازی های واقعیت مجازی را معرفی کرده بودیم اما این بار به صورت اختصاصی به آثار منتشر شده برای پلی استیشن وی آر می‌پردازیم. در حالی که زمان زیادی تا عرضه پلی استیشن 5 باقی نمانده، آثار معرفی شده در این مطلب می‌توانند شما را برای ساعت‌ها سرگرم کنند.

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر – PSVR

تلاش کرده‌ایم تا عناوینی از سبک‌های مختلف را به شما معرفی کنیم تا هر کسی با هر سلیقه‌ای، بتواند آثار مورد علاقه خود را پیدا کند. اینکه برای هر بازی، به چه نوع دسته‌ای نیاز دارید را هم ذکر کرده‌ایم تا دچار مشکل نشوید.

– بازی Superhot VR

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

  • سبک: پازلی / شوتر / بازی با زمان 
  • دسته: دو عدد موو

اگر نسخه معمولی بازی سوپرهات را تجربه کرده باشید، احتمالا می‌توانید حدس بزنید که نسخه واقعیت مجازی آن چگونه است. اگر هم نسخه عادی را بازی نکرده‌اید، نسخه VR آن می‌توان شروع خوبی باشد. این بازی شاید از المان‌های عناوین شوتر استفاده کند اما در واقع یک اثر پازلی است که در آن، به وسیله دستکاری زمان باید پیشروی کنید.

بسیاری از مخاطبان شاید اطلاع نداشته باشند اما این اثر یک پورت مستقیم و بی‌کیفیت از نسخه اصلی نیست که همان داستان و همان ماموریت‌ها را داشته باشد بلکه این بار با یک داستان کاملا جدید رو به رو هستید. البته سازندگان، فرمول‌های جواب پس داده نسخه اصلی را کنار نگذاشته‌اند و خوشبختانه حتی فرمت واقعیت مجازی هم باعث نشده تا از جذابیت‌های مکانیک‌های گیم پلی کاسته شود. در بازی سوپرهات، زمان، هنگامی به حرکت در می‌آید که شما حرکت کنید، به همین دلیل این احساس را دارید که در دنیای سری فیلم‌های ماتریکس قدم گذاشته‌اید و می‌توانید از سکانس‌های اسلوموشن و چالش برانگیز بازی لذت ببرید. بازی Superhot VR از جمله آثاری است که گویی از ابتدا برای واقعیت مجازی طراحی شده و پس از چند دقیقه، فراموش می‌کنید که در یک دنیای دیجیتالی غیرواقعی در حال مبارزه با دشمنان هستید.

– بازی Resident Evil 7

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

  • سبک: ترسناک سبک بقا  
  • دسته: دوال شاک 4  

بازی رزیدنت اویل 7 یکی از اولین عناوین بزرگ تجاری بود که به دنیای واقعیت مجازی هم قدم گذاشت و توانست موفق ظاهر شود. این نسخه ویژه، از نظر ترسی که ارائه می‌دهد، حتی از نسخه اصلی هم عملکرد بهتری دارد. پس از قسمت ششم که از هر نظر ناامید کننده بود، قسمت هفتم نه تنها این سری را به ریشه‌هایش بازگرداند بلکه توانست از نظر ارائه ترس، در راس کل مجموعه قرار بگیرد. این بازی تمامی عناصر ترسناک قسمت‌های قبلی را تلفیق کرده و آن‌ها را به شکلی ترسناک‌تر و تاریک‌تر عرضه می‌کرد و نسخه واقعیت مجازی آن هم درخشان است.

اگر این بازی را به صورت معمولی تجربه کرده‌اید و بارها ترسیده‌اید، باید بدانید که نسخه واقعیت مجازی آن کابوس‌وارتر است و یک لحظه هم نمی‌توانید آرامش داشته باشید. با این حال، بعضی از ویژگی‌های بازی حذف یا کم رنگ شده تا سازندگان بتوانند آن را برای واقعیت مجازی عرضه کنند. برای مثال، جلوه‌های بصری بازی چندان ایده آل نیستند و بعضی از بخش‌های بازی (همانند سکانس‌های سینمایی) کاملا مشخص است که برای نمایشگرهای دو بعدی طراحی شده‌اند. اما آن ترس خالصی که تجربه می‌کنید و آن حسی که هنگام قدم گذاشتن به محیط‌های ترسناک بازی دارید، ارزشش را دارد.

– بازی Falcon Age

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • دسته: دوال شاک 4 یا دو عدد موو

بازی فالکون ایج در مورد مبارزه با ظلم است، مبارزه‌ای که در آن باید از هوش، ابزار و پرنده بامزه کوچک خود استفاده کنید. همچنین در این بازی می‌توانید کلاه و اسباب بازی جمع آوری کنید، زیرا احتمالا کنجکاو هستید که ببینید پرنده شما با یک کلاه کابوی چه شکل و قیافه‌ای پیدا می‌کند! این بازی به صورت عادی هم امکان پذیر است اما اگر می‌خواهید آن را به بهترین شکل ممکن تجربه کنید، توصیه ما استفاده از پلی استیشن وی آر و دو عدد کنترلر موو است. در بازی Falcon Age شما از دهکده خود دور می‌شوید و برای ماموریت‌های مختلف، به مناطق اطراف می‌روید. این مناطق به تسخیر ربات‌ها در آمده‌اند و کار آسانی در پیش ندارید اما پرنده شاهین شما می‌تواند حواس دشمنان را پرت کند تا با اسلحه‌های جذابی که در اختیار دارید، کار آن‌ها را تمام کنید.

– بازی Trover Saves the Universe

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

  • سبک: ماجراجویی / کمدی 
  • دسته: دوال شاک 4

این بازی همان طور که از نام‌اش مشخص است، پیرامون نجات دادن دنیا جریان دارد. بله، همان داستان همیشگی نجات جهان با این تفاوت که این بار در نقش یک موجود فضایی بازی می‌کنید و باید با شمشیر لیزری خود، دشمنان را یکی از پس دیگری نابود کنید. این دنیای عجیب توسط استودیوی اسکوانچ گیمز (Squanch Games) خلق شده که بازی دوستان آن را بازی پوچ گرایانه اکانتینگ پلاس (Accounting+) می‌شناسند. یکی از موسسان این استودیو، همان کسی است که سریال انیمیشنی مشهور ریک و مورتی را ساخته، بنابر باید انتظار هر چیزی را در این بازی داشته باشید.

بازی Trover Saves the Universe یکی از آن آثار طنزی است که شما را می‌تواند به شکل‌های متنوع بخنداند و سرگرم کند. مشابه فالکون ایج، این بازی را هم می‌توانید به صورت عادی انجام دهید اما این دنیای دیوانه‌وار به صورت واقعیت مجازی، حس و حال دیگری دارد و می‌تواند به یکی از تجربه‌های خاطره انگیز شما تبدیل شود.

– بازی Moss

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • دسته: دوال شاک 4

قهرمان اصلی بازی ماس، یک موش کوچک شجاع و دوست داشتنی است. شما همانند دیگر بازی‌های اکشن، می‌توانید برای هدایت او از دسته دوال شاک 4 بازی کنید اما باید بدانید که تجربه‌ای که بازی ارائه می‌دهد، کاملا متفاوت از آثار مشابه است. سازندگان در ساخت اثر و محیط جنگلی بازی، از آثار هایائو میازاکی الهام گرفته‌اند که به هر چه خاص‌تر شدن آن کمک کرده است. شما می‌توانید از دسته خود به عنوان ابزاری برای تغییر محیط بازی استفاده کرده و مسیر را برای پیشروی شخصیت موش خود هموار کنید.

عناوین زیادی وجود دارند که نقش اصلی آن‌ها حیوانات هستند اما بازی Moss به شکلی طراحی شده که به شما این حس را می‌دهد در حال تماشای بازیگوشی‌های یک موش واقعی هستید و بدون شک یکی از بهترین بازی های پلی استیشن وی آر است. این بازی پازلی در سال 2018 عرضه شد و علاوه بر پلی استیشن، بر روی ویندوز و برای هدست‌های آکیولوس ریفت هم در دسترس قرار دارد.

– بازی Firewall Zero Hour

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

  • سبک: شوتر آنلاین چند نفره
  • دسته: دوال شاک 4 یا ایم (Aim Controller)

بازی فایروال زیرو بدون شک بهترین اثر آنلاین چند نفره‌ای است که می‌توانید بر روی پلی استیشن وی آر پیدا کنید. این بازی شوتر، فضایی مشابه به رینبو سیکس سیج (Rainbow Six Siege) ارائه می‌دهد، با این تفاوت که تخریب پذیری محیط کمتر است. کسانی که می‌خواهند بازی Firewall Zero Hour را حرفه‌ای بازی کنند، به یک کنترلر ایم نیاز خواهند داشت اما بازیکنان کژوال با همان دسته دوال شاک 4 هم می‌توانند لحظات خوبی را تجربه کنند. این بازی تاکتیکی، شما را به برقراری ارتباط و همکاری تیمی تشویق می‌کند و تلفیقی از مکانیک‌های محبوب عناوین شوتر روز را ارائه می‌دهد. این بازی انحصاری پلی استیشن 4، در سال 2018 عرضه شد و توانست نامزد جوایز مختلفی شود.

– بازی Blood & Truth

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

  • سبک: شوتر اول شخص
  • دسته: دوال شاک 4 یا دو عدد موو

بازی خون و حقیقت، به اصلاح یکی از آثار پرچمدار پلی استیشن وی آر است که در ابتدا قرار بود یک نسخه فرعی از بازی واقعیت مجازی سرقت لندن (The London Heist) باشد اما آن قدر کیفیت بالایی داشت که در نهایت به عنوان یک اثر مستقل عرضه شد. در این بازی، شما در نقش یک سرباز سابق نیروهای ویژه بازی می‌کنید که همسر و فرزندش توسط یک رئیس مافیایی انگلیسی به گروگان گرفته شده‌اند و او باید تمام تلاش خود را برای نجات آن‌ها به کار بگیرد. شما می‌توانید سنگر بگیرید و برای شلیک به دشمنان از هر سلاحی که بر روی زمین افتاده استفاده کنید. بازی دارای ریتم بسیار سریعی است و معمولا حتی فرصت نفس کشیدن هم ندارید.

انجام این بازی با دسته دوال شاک 4 هم امکان پذیر است اما اگر می‌خواهید به طور کامل در دنیای اکشن بازی غرق شوید، توصیه می‌کنیم که از کنترلرهای موو استفاده کنید. ناگفته نماند که این بازی هم انحصاری بوده و انجام آن تنها به واسطه پلی استیشن وی آر امکان پذیر است. اگر به دنبال یک اثر اکشن درجه یک هستید، این بازی یکی از بهترین بازی های پلی استیشن وی آر به حساب می‌آید.

– بازی Tetris Effect

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

  • سبک: تتریس
  • دسته: دوال شاک 4

تتریس افکت در واقع همان تتریس معمولی است با این تفاوت که تعدادی اتفاق عجیب هم در اطراف شما رخ می‌دهد. توصیف بازی بر روی کاغذ سخت است و شاید چندان جذاب به نظر نرسد اما کافی است آن را با یک هدست واقعیت مجازی تجربه کنید تا متوجه شوید با چه اثر هیجان انگیزی رو به رو هستید. کسی تصور نمی‌کرد که نسخه بازسازی و مدرن بازی تتریس تا این اندازه بتواند موفق ظاهر شود. این بازی ویژگی‌های اصلی تتریس را به کار می‌گیرد و به آن موسیقی و افکت‌های گرافیکی درجه یک اضافه می‌کند و نتیجه، ورود شما به یک دنیای کاملا تازه است.

شما می‌توانید بازی Tetris Effect را به صورت معمولی هم انجام دهید اما تجربه آن به صورت واقعیت مجازی، می‌تواند احساسات عجیبی را در شما زنده کند. هر مرحله یک اتفاق جدید است که شما را به یک بُعد تازه وارد می‌کند و با لحظات منحصربه‌فرد زیادی رو به رو خواهید شد. این بازی به شکلی ساخته شده که هم برای طرفداران قدیمی و هم مخاطبان جدید جذاب باشد و یک بار دیگر پتانسیل‌های مجموعه تتریس را به رخ می‌کشد.

– بازی Beat Saber

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

  • سبک: ریتمیک / موسیقی / اسلشر
  • دسته: 2 عدد موو

احساس کنید در دنیای جنگ ستارگان هستید اما این بار تنها وظیفه شما این است که با شمشیر لیزری خود، تعدادی چند ضلعی را نابود کنید. این دقیقا چیزی است که بازی Beat Saber ارائه می‌دهد، شما باید با موج‌های مختلفی از چند ضلعی‌ها مبارزه کنید و مطمئن باشید که کار آسانی در پیش ندارید. بیت سیبر یکی از بهترین بازی های واقعیت مجازی چند سال اخیر به حساب می‌آید و می‌تواند حسابی شما را به تکاپو بیندازد. اگر می‌خواهید اوج حساسیت و تعلیق را تجربه کنید، کافی است سرعت مراحل را بالا ببرید.

– بازی Astro Bot Rescue Mission

بهترین بازی های پلی استیشن وی آر

  • سبک: پلتفرمر سه بعدی
  • دسته: دوال شاک 4

بازی استرو بات نه تنها یکی از بهترین بازی های پلی استیشن وی آر است بلکه یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر نیز به حساب می‌آید. این بازی پلتفرمر به اندازه‌ای خوب هست که با عناوین برجسته‌ای همانند Super Mario 3D World مقایسه شود. نکته قوت بازی در استفاده کارآمد آن از ویژگی‌های دسته دوال شوک 4 است و شما باید با استفاده از قابلیت‌های اختصاصی قهرمان کوچک بازی، پازل‌های مختلف را حل کنید. بازی Astro Bot Rescue Mission یک بار دیگر ثابت می‌کند که تلفیق دسته دوال شاک و واقعیت مجازی، تا چه اندازه می‌تواند به تولید عناوین خلاقانه منجر شود، چیزی که احتمالا با ویژگی‌های تازه دسته دوال سنس، در نسل نهم بیشتر شاهد آن خواهیم بود. اگر به عناوین پازلی و پتلفرمر علاقه‌مند هستید، بازی استرو بات بهترین گزینه برای شماست.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های پلی استیشن وی آر را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*