آیفون 12

آیفون 12 با قیمت نجومی به بازار ایران آمد

آیفون 12 اپل با قیمت نجومی به بازار ایران آمد. قیمت iPhone 12 در بازار ایران بدون رجیستری لحاظ شده و قطعا به صورت رجیستر شده بیشتز از این قیمت خواهد بود.

شرکت اپل مدتی قبل گوشی های سری آیفون 12 خود را معرفی کرد. اکنون در این مدت کوتاه شاهد ورود گوشی جدید اپل به بازار ایران هستیم. iphone 12 در فضای مجازی به ویژه در شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط فروشندگان مختلف به فروش می‌رسد، اما این فروشنده‌ها محصول خود با دو شرط به متقاضیان ارائه می‌کنند؛ شرط اول اینکه این گوشی بدون رجیستری بوده و شرط دوم اینکه این محصول حداقل 15 روز پس از ثبت سفارش به مشتریان تحویل داده خواهد شد.

قیمت نجومی آیفون 12 در ایران

قیمت گوشی جدید اپل از آنچه که فروشندگان مجازی اعلام می‌کنند کمتر است؛ در واقع با در نظر گرفتن نرخ دلار آزاد متوسط قیمت گوشی آیفون 12 حدود 30 میلیون تومان است. البته باید هزینه رجیستری، حقوق ورودی و هزینه‌های گمرکی این محصول را نیز در نظر گرفت. در چنین حالتی این فروشندگان قیمت آیفون 12 با حافظه 128 گیگابایت را حدود 45 میلیون تومان و قیمت آن با حافظه 64 گیگابایت را حدود 41 میلیون تومان در نظر گرفتند.

این فروشندگان داخلی در حالی قیمت تمام شده گوشی iphone 12 را اعلام کردند که از قیمت محاسبه شده با نرخ آزاد حدود 10 تا 20 میلیون تومان بیشتر است. این فروشندگان در آگهی‌های فروش خود اعلام کردند این قیمت‌ها بدون هزینه رجیستری در نظر گرفته شده است؛ به بیانی دیگر مردم گوشی موبایلی را خریداری می‌کنند که بدون کارکرد برای آنها هزینه گزافی را به همراه دارد.