وان پلاس نورد N10 5G و N100

گوشی‌های میان‌رده وان پلاس نورد N10 5G و N100 معرفی شدند

دو گوشی میان‌رده وان پلاس نورد N10 5G و وان پلاس نورد N100 با دوربین سه گانه٬ باتری غول پیکر٬ قیمت و مشخصات فنی اقتصادی معرفی شدند.

وان پلاس با عرضه گوشی نورد خود محدودیت عرضه گوشی‌های پرچمدار را از سر راه خود برداشت و اکنون این شرکت وارد بازار گوشی‌های میان‌رده شده است. به عبارت دیگر٬ گوشی‌های سری نورد را به عنوان محصولات میان‌رده مستقلی وارد کرده است. اکنون دیگر نورد فقط یک مدل ندارد٬ دو مدل دیگر به نام وان پلاس نورد N10 5G و وان پلاس نورد N100 نیز امروز معرفی شدند.

وان پلاس نورد N10 5G

وان پلاس نورد N10 5G و N100

گوشی وان پلاس N10 5G از همان فرمول نسخه اصلی نورد استفاده می‌کند. این به معنای استفاده از یک چیپست میان‌رده برند اسنپدراگون٬ نمایشگر ۹۰ هرتزی و دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی است. این گوشی با قیمت پایین‌تری نسبت به نسخه اصلی نورد عرضه خواهد شد؛ بنابراین دستخوش تغییراتی نیز شده است.

این مدل جدید از یک نمایشگر ۶.۴۹ اینچی با رزولوشن +1080p بهره می‌برد. تغییر اساسی نسبت به نورد٬ نوع نمایشگر IPS LCD آن است. این نخستین گوشی وان پلاس از سال ۲۰۱۵ به بعد است که با یک نمایشگر غیر از OLED عرضه می‌شود. این پنل توسط گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود و اسکنر اثر انگشت از زیر آن به قاب پشتی منتقل شده است.

وان پلاس نورد N10 5G و N100

دوربین پشتی این گوشی حتی بهتر از نسخه اصلی نورد شده است. این ماژول شامل یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی با لنز اولترا-واید ۱۱۹ درجه‌ای٬ یک حسگر ۸ مگاپیکسلی و دو ماژول مستقل ماکرو و تشخیص عمق می‌شود. دوربین اصلی این گوشی می‌تواند ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه و 1080p با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه (تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه برای فیلمبرداری ۱۲۰ فریم بر ثانیه‌ای) را ضبط کند.

دو تغییر در دوربین سلفی این گوشی نیز به وجود آمده است. خبر خوب این که فقط یک حفره کوچک روی نمایشگر قرار دارد. خبر بد اینکه دوربین سلفی اصلی آن از ۳۲ مگاپیکسل به ۱۶ مگاپیکسلی نزول پیدا کرده و لنز اولترا-واید آن نیز حذف شده است.

اما باتری این گوشی برخلاف قیمت آن٬ با افزایش ظرفیت همراه بوده و به ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعت رسیده است و به لطف فناوری Warp Charge 30T با سرعت زیادی شارژ می‌شود. روی این گوشی یک جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون را نیز می‌توان یافت. این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۶۹۰ قدت می‌گیرد و با اسنپدراگون ۷۶۵ جی به کار رفته در وان پلاس نورد اصلی تفاوت‌های بسیاری دارد. پردازنده آن اکنون از دو هسته بزرگ Kryo 560 و پردازشگر گرافیکی نزول پیدا کرده Adreno 619L استفاده می‌کند. مودم X51 این تراشه فقط از نوع sub-6 شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و فاقد پشتیبانی از mmWave است.

گوشی وان پلاس نورد N10 5G با قیمت ۳۵۰ یورو عرضه خواهد شد. با این هزینه ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه را در اختیار خواهید داشت. این درحالیست که نسخه اصلی نورد با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ۳۸۰ یورو قیمت دارد.

وان پلاس Nord N100

وان پلاس نورد N10 5G و N100

گوشی 4G وان پلاس نورد N100 با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه (UFS 2.1) با قیمت ۲۰۰ یورویی عرضه می‌شود. اگرچه شما می‌توانید با یک کارت حافظه میکرو اس دی ارزان قیمت آن را ارتقاء دهید. این گوشی از چیپست اسنپدراگون ۴۶۰ که یک چیپست ۱۱ نانومتری مقرون به صرفه با هسته‌های Cortex-A73 و پردازشگر گرافیکی Adreno 610 است٬ قدرت می‌گیرد.

گوشی وان پلاس نورد N100 از یک نمایشگر ۶.۵۲ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی بهره می‌برد که نرخ رفرش آن استاندارد است. نمایشگر این گوشی با گوریلا گلس ۳ محافظت می‌شود. مانند مدل N10 این گوشی از اسپیکرهای استریو و یک اسکنر اثر انگشت پشتی برخوردار است.

وان پلاس تصمیم گرفته از یک باتری با ظرفیت بیشتر (۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت) با سرعت شارژ استاندارد ۱۸ وات در این گوشی استفاده کند. یک جک ۳.۵ میلی‌متری را نیز می‌توان روی این گوشی یافت.

وان پلاس نورد N10 5G و N100

دوربین اصلی گوشی جدید وان پلاس نورد از یک حسگر ۱۳ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ بنابراین نمی‌توانید انتظار عکاسی حرفه‌ای با آن را داشته باشید. یک لنز مستقل ماکرو و یک حسگر تشخیص عمق (هر دو ۲ مگاپیکسلی) نیز آن را همراهی می‌کنند. فیلمبرداری با این گوشی (دوربین پشت و جلو) با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه انجام می‌شود. دوربین جلوی این گوشی نیز ۸ مگاپیکسلی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*