موبایل رول شونده ال جی

موبایل رول شونده ال جی اوایل سال 2021 عرضه خواهد شد

موبایل رول شونده ال جی از جدیدترین محصولات این کمپانی کره‌ای است که برای اوایل سال 2021 انتظار آن را می‌کشیم.

ال جی در نظر دارد تا سال آینده را با پروژه دو گوشی جدید آغاز کند که پروژه رنگین کمان و B نام دارند. از این دو گوشی یکی از آن‌ها یک پرچمدار با طراحی متعارف و از خانواده V است و دیگری نیز نمایشگر رول شونده دارد.

این دو گوشی بخشی از پروژه اکسپلورر – Explorer ال جی هستند؛ گوشی غیرمتعارف ال جی وینگ با دونمایشگر نیز حاصل این پروژه است. پروژه B نیز قرار است به ساخت یک گوشی غیرمتعارف دیگر یا همان موبایل رول شونده ال جی منتهی شود.

در این گوشی بخشی از نمایشگر در داخل رول شده و هنگامی که نیاز به یک نمایشگر بزرگ‌تر باشد، می‌توان آن را از بالای گوشی بیرون کشید. ال جی پیشتر در پایان مراسم معرفی وینگ به این گوشی اشاره کرده بود.

گوشی جدید خانواده V نیز کمی قبل از گوشی پروژه B عرضه می‌شود. به گفته خبرگزاری‌های کره‌ای ال جی تصمیم دارد امسال به فروش 26 میلیون گوشی رسیده و در سال 2021 این مقدار را به 30 میلیون افزایش دهد.

ال جی همچنین قصد دارد سهم بیشتری از تولید گوشی‌هایش را به کمپانی‌های دیگر یا اصطلا ODM واگذار کند. در سال 2018 ال جی 90 درصد گوشی‌هایش را خود تولید و 10 درصد دیگر را یک کمپانی دیگر برای آن تولید می‌کرد. در سال 2019 سهم تولید کمپانی‌های دیگر برای ال جی به 30 درصد رسید و امسال نیز تا 60 درصد افزایش داشت. سال آینده نیز این رقم به 70 درصد می‌رسد.

در ابتدا ال جی تولید گوشی‌های پایین رده و میان رده را به سازندگان دیگر واگذار می‌کرد. اما طبق گزارش‌های اخیر احتمالا گوشی‌های میان رده رو به بالا همچون LG Velvet 2 نیز توسط سازندگان دیگر تولید می‌شوند. مدل‌های LG Q92 و استایلوس سال دیگر نیز برخلاف امسال توسط خود ال جی تولید نخواهند شد.

بدین ترتیب ال جی با واگذاری تولید گوشی‌های غیر بالا رده خود به سازندگان دیگر‌، می‌تواند تمام و کمال روی گوشی‌های بالا رده همچون پروژه رنگین کمان و دیگر مدل‌های جدید پروژه اکسپلورر تمرکز کند.