صدای یخچال

صدای یخچال از کجاست؟

یکی از آلودگی‌های صوتی آزاردهنده‌ای که در گذشته‌ای نه چندان دور وجود داشت، صدای یخچال بود! صدایی که می‌توانست آرامش محیط خانه را از بین ببرد و به شما هشدار بدهد که شاید نیاز به تعمیر وجود داشته باشد.

این روزها که تولیدات لوازم خانگی باکیفیت بالا به مرور زمان افزایش پیدا کرده است، استفاده از محصولاتی که سر و صدای کمتری دارند، رواج پیدا کرده است. اگر یخچال شما هم سر و صدای زیادی تولید می‌کند، در حالی که قبلا اینگونه نبوده است به احتمال زیاد در حال نشان دادن یک نقص فنی درون خود به شماست.

علت صدای یخچال چیست؟

از جمله عوامل مهمی که باعث می‌شود، یک یخچال سر و صدای زیادی داشته باشد، تراز نبودن سطح زیرین آن است! تراز نبودن یخچال بر روی سطحی که قرار گرفته ‌است، باعث می‌شود که شما سر و صدای زیادی از یخچال در حین فعالیت‌های آن بشنوید! اگر مشکل یخچال شما تراز نبودن باشد، باید مکان آن را با کمک ابزارها و یا مسطح سازی کف، تراز کنید.

شما می‌توانید از ترازسنج مهندسی برای پیدا کردن شیوه تراز سازی یخچال خود، کمک بگیرید. اگر مشکل سر و صدای یخچال شما از تراز نبودن نباشد، احمالا دچار مشکلات فنی و نقص‌های این چنینی درون خود است. البته قرار گرفتن برخی از اشیا و ظروف هم در این موضوع بی تأثیر نیستند چرا که گاهی اوقات با تکان خوردن یخچال و جابه‌جا شدن این ظروف و اشیا، صدای زیادی از سمت یخچال تولید می‌شود که شاید آزاردهنده باشد.

اگر موارد بالا را بررسی کردید و همچنان یخچال شما صدا ایجاد می‌کرد، نوبت آن است که به سراغ روش‌های دیگری بروید که ممکن است، مسبب اصلی تولید صدای یخچال شما باشند!

یخچال خراب، صدا تولید می‌کند!

یک یخچال که دچار نقص فنی در قطعات خود باشد، همواره ممکن است که صدا تولید کند و تا زمانی که شما آن را تعمیر یا اصلاح نکنید، این صدا ادامه خواهد داشت. اگر می‌خواهید که در مصرف برق و هزینه‌های خود برای تعمیر یخچال صرفه جویی کنید، بهتر است در اولین فرصتی که متوجه صدای درونی آن شدید، اقدام به تعمیر آن کنید. در ادامه برخی از علت‌های نقص یخچال که باعث ایجاد آلودگی صوتی می‌شود را بررسی می‌کنیم:

ایجاد نقص و مشکل فنی در پره‌های فن یخچال

یکی از عوامل رایج که باعث ایجاد سر و صدای زیاد در یخچال می‌شود، وجود نقص و مشکل در پره فن است. فن‌ها که به صورت کلی برای خنک‌سازی مواد غذایی نگه‌داری شده درون یخچال کاربرد دارند در صورتی که دچار شکستگی، نقص و یا دیگر مشکلات شوند، می‌توانند با هزینه‌ای کم به سرعت تعمیر یا تعویض شوند. البته باید مد نظر بگیرید که یخچال و فریزرهای باکیفیت امروزی که توسط برندهای مطرح ساخته می‌شوند، معمولا دچار چنین مشکلاتی نمی‌شوند!

وجود مشکل فنی در فن کمپرسور

دلیل دیگری که شاید باعث بوجود آمدن سر و صدا درون یخچال شود، وجود مشکل فنی در فن کمپرسور باشد! این موضوع هم تنها یک دلیل دارد و آن هم عدم عملکرد صحیح فن است. اگر یخچال شما دچار چنین ایرادی شده است، توصیه می‌کنیم که حتما به یک تعمیرکار حرفه ای مراجعه کنید.

معمولا این مشکل به خاطر استفاده طولانی مدت یخچال به وجود می‌آید که به راحتی قابل حل است، پس نگران آن نباشید. البته در یخچال‌های امروزی که توسط شرکت‌های بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی ساخته می‌شوند، سعی بر این است که با استفاده از بهترین قطعات، جلوی اتفاقات این چنینی را بگیرند.

اتصالات دورنی موتور یخچال

آخرین علت رایجی که باعث ایجاد سر و صدا در یخچال می‌شود، اتصالات درونی خود موتور یخچال است. این اتصالات می‌توانند به صورت خود به خود در صورت وجود مشکلی سر و صدا ایجاد کنند. یک تعمیرکار حرفه ای از روی صدا ایجاد شده، احتمالا به راحتی بتواند تشخیص دهد که مشکلات یخچال کجاست.

شما نباید به این مشکل و یا دیگر صداهای یخچال بی‌توجه باشید چرا که ممکن است، این آسیب‌ها و نقص‌های فنی کوچک به موتور یخچال آسیب برسانند که نتیجه آن، هزینه بالای تعمیر دستگاه توسط شماست.

کارخانه‌های برتر دنیا، محصولات باکیفیت را تولید می‌کنند!

اگر به دنبال یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و یا دیگر لوازم خانگی با جدیدترین استانداردهای دنیا هستید، باید در هنگام مراجعه به فروشگاه‌های لوازم خانگی، محصول مورد نیاز خود را در میان تولیدات کارخانه‌هایی مثل اسنوا، ال جی، سامسونگ و … جستجو کنید. این تولید کنندگان بزرگ با تولید محصولات باکیفیت، توانسته‌اند در طول سال‌های فعالیت خود، رضایت تعداد زیادی از مشتریان را بدست آورند.