ال 90 ایرانی

ال 90 ایرانی توسط سایپا به بازار عرضه می‌شود + مشخصات

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از عرضه ال 90 ایرانی تا 18 ماه آینده خبر داد. اما تندر 90 داخلی با چه مشخصات و امکاناتی روانه بازار خواهد شد؟

سید جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا اخیرا اعلام کرد این شرکت قصد دارد طی 18 ماه آینده ال 90 ایرانی را تولید و به بازار عرضه کند. طبق اعلام سلیمانی، طراحان سایپا اجزای مختلف این سدان فرانسوی را تغییر داده‌اند و تندر 90 ایرانی با داخلی‌سازی 85 درصدی به تولید خواهد رسید. البته هم‌اکنون مرکز تحقیقات سایپا نسخه اولیه آن را تولید کرده است و احتمالا تا پایان سال 99 شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

مشخصات احتمالی ال 90 ایرانی

مدیرعامل شرکت خودروسازی پارس خودرو مدتی قبل اعلام کرد گروه سایپا به دنبال تولید تندر 90 ایرانی تحت پروژه P90 است. اکنون نیز با توجه به این که مدیرعامل گروه سایپا این خبر را تایید کرده است، به نظر می‌رسد محصول جدید سایپا با نام سایپا P90 در قالب یک سدان کلاس C و بر پایه پلتفرم B0 گروه رنو-نیسان توسعه پیدا کرده است. ال 90 ایرانی مدل ارتقا پیدا کرده رنو تندر 90 و رنو پارس تندر محسوب می‌شود که طراحان سایپا قسمت‌های طراحی جلو، عقب و کابین آن را به‌روز کرده‌اند.

در حال حاضر از جزئیات فنی این خودرو اطلاعاتی منتشر نشده است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که پیشرانه این سدان قدرتی معادل 110 اسب بخار و گشتاور 150 نیوتن‌متر را به تولید خواهد رساند و گیربکس 5 سرعت دستی نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت. همچنین از آنجایی که موتور 1.6 لیتری K4M رنو تندر 90 با استاندارد آلایندگی یورو 5 سازگار نیست، قطعا این موتور روی این محصول قرار نخواهد گرفت.

منابع خبری حوزه خودرو اعلام کردند ال 90 ایرانی از امکاناتی چون سامانه کنترل پایداری و پیشگیری از هرزگردی (در برخی تیپ‌ها)، نمایشگر تعویض دنده GSI، ترمز ABS، EBD و BA، دو کیسه هوا، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، کامپیوتر سفر، سنسور باد لاستیک، مدیریت خودرو BCM، تریم داخلی چرم و پارچه، دوربین و سنسور پارک عقب، چراغ روشنایی روز، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، نمایشگر لمسی، صندلی‌های ایزوفیکس، سنسور نور، تهویه اتوماتیک (در برخی تیپ‌ها)، کروز کنترل، رینگ آلومینیومی، رهیاب ماهواره‌ای و بلوتوث بهره می‌برد.