کیا پیکانتو

کیا پیکانتو در تست تصادف لاتین NCAP صفر ستاره ایمنی دریافت کرد

کیا پیکانتو به عنوان هاچ بک جذاب این شرکت کره‌ای در تست تصادف لاتین NCAP نتایج ضعیفی را به دست آورد و برای ایمنی آن صفر ستاره به ثبت رسید.

کیا پیکانتو از سال 2004 در بازار حضور دارد و طی این سال‌ها توانسته است به یکی از هاچ بک‌های محبوب بازار جهانی تبدیل شود. شرکت کیا نسل سوم این خودرو را در سال 2017 به همراه تغییرات ظاهری و با موتور کم‌حجم 1 لیتری 3 سیلندر تولید و به بازار عرضه کرده است. به طور کلی این خودرو کره‌ای در تست تصادف یورو NCAP موفق شد از 5 ستاره، سه ستاره ایمنی را کسب کند. گفتنی است موسسه NCAP در سال 1979 تحت نظارت سازمان ایمنی ترافیکی بزرگراه‌های ملی آمریکا (NHTSA) تاسیس شد.

جزئيات تست تصادف جدید کیا پیکانتو

کیا پیکانتو

موسسه NCAP در سال 2010 برای بازار آمریکای لاتین شعبه جدیدی را تاسیس کرد و این موسسه به تازگی مدل ویژه کیا پیکانتو برای بازار لاتین را در تست تصادف مورد بررسی قرار داد که این هاچ بک نتایج ضعیفی را کسب کرد. کیا پیکانتو فیس لیفت که در این تست‌ها مورد آزمایش قرار گرفت، نتوانست حتی یک ستاره ایمنی را به دست آورد. در واقع این خودرو در نسخه پایه از ویژگی‌های ایمنی چشمگیری برخوردار نبوده و فقط یک کیسه هوا برای راننده و هشدار بستن کمربند جزو سیستم‌های ایمنی مدل پایه این خودرو محسوب می‌شوند.

کیا پیکانتو

مدل پایه کیا پیکانتو در این تست‌ها حتی به ABS نیز مجهز نبود. در حقیقت شرکت کیا امکاناتی چون کنترل پایداری الکترونیکی، کیسه هوای سرنشین جلو و کناری سینه برای سرنشینان جلو را به عنوان آپشن سفارشی به مشتریان عرضه می‌کند. از این رو این خودرو از لحاظ ایمنی سرنشینان بالغ به ویژه در قسمت قفسه سینه و برخورد از جلو دارای عملکرد ضعیفی بوده و هیچ ستاره‌ای را به دست نیاورد.

عملکرد این خودرو در بخش محافظت گردن و سرنشینان کودک با 29 درصد بسیار ضعیف محسوب می‌شود. همچنین عملکرد این هاچ بک کره‌ای در رویارویی با عابران پیاده با 51 درصد و راهنمای ایمنی با 7 درصد بسیار ضعیف بوده است. این برای نخستین بار نیست که در تست تصادف لاتین NCAP یک خودرو هیچ ستاره ایمنی را دریافت نمی‌کند. قبل از تست این خودرو، چری تیگو 3 با دو کیسه هوا، هیوندای اکسنت بدون کیسه هوا و میتسوبیشی L200 بدون کیسه هوا نیز نتوانستند حتی یک ستاره ایمنی را به دست آورند.

امکانات ایمنی کیا پیکانتو در بازار ایران

کیا پیکانتو

با وجود این که مدل پایه کیا پیکانتو در تست تصادف لاتین NCAP ضعیف عمل کرده است، اما نسخه‌ی این خودرو که در بازار ایران عرضه می‌شود از لحاظ ویژگی‌های ایمنی در سطح بالایی قرار دارد.

از ویژگی‌های ایمنی و امکانات این هاچ بک کره‌ای در بازار ایران می‌توان به مجموع 6 کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، سیستم کنترل الکتریکی پایداری ESC، سیستم کنترل الکتریکی پایداری ESC، سیستم HAC (شروع حرکت در سربالایی)، سیستم HAC (شروع حرکت در سربالایی)، قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، قابلیت تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، USB – AUX – iPod، USB – AUX – iPod، سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3، شیشه‌های برقی، امکانات تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو، سانروف، جا لیوانی، آینه‌های کناری برقی و کامپیوتر سفری اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*