خرید سی پی یو

راهنمای خرید سی پی یو (CPU) برای کامپیوتر (مشاوره رایگان بروزکالا)

اگر قصد خرید CPU برای سیستم خود را دارید بهتر است اطلاعاتی در مورد تفاوت میان این مدل‌ها و برندها را کسب کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا با هم مروری بر این تفاوت‌ها داشته باشیم.

این مقاله را گوش کنید

CPU چیست؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر کامپیوتری که واحد پردازش مرکزی یا همان مغز رایانه نامگذاری می‌شود. این قطعه با دریافت داده‌های دستوری از RAM با کدگشایی و پردازش دوباره آن را تحویل می‌دهد.

این تراشه مربع شکل کوچک روی برد اصلی قرار گرفته و با بقیه سخت افزارها در ارتباط است. در ابتدا شما را با نامگذاری پردازشگرهای مهم بازار آشنا می‌کنیم و بعد کمک می‌کنیم تا با اطلاعات کامل پردازنده مورد نظر خودتان را خریداری کنید.

نامگذاری پردازنده‌های اینتل

شاید در اول راه کمی در مورد این پردازنده دچار سردرگمی شوید، پس قبل از اینکه بحث اصلی و تخصصی را بیان کنیم به مطالب زیر دقت کنید تا نیازتان را بهتر بشناسید.

1- گیمینگ و استفاده حرفه‌ای

* پردازنده پیشنهادی: اینتل،Cor i5،Cor i7،Cor i9

*مدل نمونه:8950 HK-,Cor i98300 H-Cor i5

2- استفاده نیمه‌سنگین در روز

* پردازنده پیشنهاد: اینتل، Cor i7سری GوU

* مدل نمونه: 7500 U-,Cor i78550 U-,Cor i78705 G-Cor i7

3- مدل استفاده سبک روزانه:

* پردازنده پیشنهاد: اینتل، Cor i5سری U

* مدل نمونه: 7200 U-,Cor i58250 U-Cor i5

4- لپ تاپ های باریک با عملکرد پایین:

* پردازنده پیشنهاد: اینتل، , Cor i7 M،, Cor i5 ، Cor i7 سری Y

* مدل نمونه: 7Y54-Cor i5

5- لپ تاپ‌های با عملکرد ضعیف ولی مقرون به صرفه

* پردازنده پیشنهاد: اینتل Ceieron , Pentium

* مدل نمونه: Ceieron N3050 , Pentium N4200

6- لپ تاپ‌های با عملکرد ضعیف ولی ارزان

* پردازنده پیشنهاد: اینتلAtom

* مدل نمونه:Atom x5,Atom x3

نحوه خواندن صحیح نامه پردازنده

هر پردازنده شامل حروف و اعداد است که اطلاعات مفیدی را برای خود دارد برای مثال:

Intel core i7-8705 G

Intel core : نام برند

i7: شاخه توان

8: شماره نسل

750: شماره محصول

:G پسوند خط تولید

نام برند: نام‌های دیگر

AMD Ryzen, Ceieron, Atom, Pentium,AMDFX,Xeon

شاخصه توان: به ترتیب i3,i5,i7,i9 در پردازنده intel core

شماره نسل: نخستین عدد بعد از شاخصه توان و بیانگر نسل پردازنده. هرچقدر نسل بالاتر باشد، مصرف انرژی به خاطر پیاده شدن تکنولوژی جدید کمتر است.

پسوند خط تولید و شماره محصول: این دو دارای اهمیت زیادی است زیرا بیانگر مصرف انرژی و نوع عملکرد پردازنده می‌باشد.

نامگذاری پردازنده AMD

Ryzen 7 1700x

Ryzen : نام برند

7: رده فوق حرفه‌ای

1: شماره نسل

7: توان پردازنده

00: شماره مدل

X: نشانگر قدرت (سطح عملکرد)

کدام پردازنده بهتر است؟ AMD Ryzen یا Intel

خرید سی پی یو

AMD تا چند وقت اخیر مشهور به پردازنده‌های ضعیف و ارزان قیمت برای لپ تاپ و رایانه بود. در سال ۲۰۱۷ با معرفی پلتفرم جدید پردازنده Ryzenmobile گامی در جهت پیشرفت عملکرد پردازنده برداشته شد.

برای مثال سی پی یو Ryzen 5 و core i5 دارای عملکرد یکسانی هستند یا عملکرد لپ تاپ اچ پی Envy x360 با پردازنده Ryzen 5 بهتر از Intel coe i5-8250 u است.

با این اوصاف اگر می‌خواهید هزینه کمتری نسبت به پردازنده اینتل پرداخت کنید از قدرت و سرعت اندک یا برابر برخوردار شوید به شما پیشنهاد AMD را می‌دهیم. ولی این نکته را فراموش نکنید که در خرید سی پی یو  باید دقت کنید تا با مادربرد و قطعات دیگر شما سازگار باشد تا در آینده دچار مشکل برای ارتقا نشوید.

علت خرید پردازنده های اینتل

اینتل یکی از قدیمی‌ترین پردازنده های کامپیوتری است که با عملکرد با ثباتش توانسته نام برند خود را در ذهن مشتریان جای دهد و نظر آنها را به خود جلب کند. با وجود گذشت زمان زیادی از حضور اینتل در بازارهای cpu ولی می‌توان گفت قطعات سخت افزاری زیادی با این پردازنده سازگار هستند. ولی در چند سال اخیر طبق ادعاهای بعضی شنیده شد که پردازنده AMD از نظر درایورهای نرم افزاری و ساختار سخت افزاری دچار مشکل شد.

انواع پردازنده ها

هنگامی تصمیم به خرید پردازنده گرفتید حتما باید با انواع آن آشنا شوید. در زیر توضیحات مختصری در این مورد خدمت شما ارائه می‌شود.

1- پردازنده های دسکتاپ

*  طراحی شده برای کامپیوترهای رومیزی

* مورد استفاده در خانه و محیط کار

* تفاوت آن با دیگر پردازنده‌ها: مدیریت بر تحمل بیشتر در برابر افزایش حرارت

* سازگاری زیادی این پردازنده برای اورکلاک (افزایش توان پردازنده با دستکاری آن)

2- پردازنده‌های موبایلی

* طراحی شده برای دستگاه‌های قابل‌حمل مثل لپ تاپ و گوشی های هوشمند

* توان پایین این پردازنده‌ها در مقایسه با نمونه‌های دسکتاپی برای کاهش مصرف انرژی

3- پردازنده‌های سرور

* دارای قیمت و توان بالا

* ارائه عملکرد قابل اطمینان در شرایط حساس

* در سیستم‌های دسکتاپ خرابی پردازنده اصلی باعث غیر قابل استفاده شدن کل سیستم می‌شود ولی در پردازنده‌های سرور، هنگام خرابی سخت افزار جایگزین کنترل را به دست می‌گیرد.

مشخصات و ویژگی‌های پردازنده

همه پردازنده‌ها به یک صورت ساخته نمی‌شوند.

1- هسته‌ها: در ده سال گذشته، پردازنده‌ها تک هسته‌ای بودند ولی با وجود آمدن کارهای چند وظیفه‌ای و برای بهبود عملکرد آنها امروز پردازنده‌های چند هسته‌ای را مشاهده می کنیم. حال ببینیم معنی تعداد هسته‌ها چیست؟ وقتی صحبت از پردازنده تک هسته‌ای است یعنی همه کارها توسط همان هسته انجام می‌گیرد ولی در چند هسته‌ای، کارها در بین هسته‌ها تقسیم می‌شود و باعث سرعت بخشیدن با کار شماست. در واقع می‌توان اینگونه بیان کرد که در پردازنده‌های چند هسته‌ای، جای یک پردازنده، چند پردازنده قرار گرفته است.

2- حافظه کش: این حافظه عملکردی شبیه به رم را دارد. کش دارای ظرفیتی کوچک بوده که حافظه سریعی است و می‌تواند به طور موقت داده‌های مورد نیاز پردازنده را در خود جای دهد. پس با بالا رفتن مقدار این حافظه، داده‌های زیادتری می‌توانند در آن قرار بگیرند.

3- سازگاری سوکت: در خرید CPU حتما به سازگاری سوکت دقت کنید. چون ارتباط بین مادربرد و پردازنده از همین طریق صورت می‌گیرد. حال اگر زودتر مادربرد را خرید کردید سعی کنید پردازنده‌ای که سوکت آن را با آن سازگار است تهیه کنید.

4- پردازنده‌های گرافیکی مجتمع: در حال حاضر خیلی از پردازنده‌ها با واحد گرافیکی مجتمع ارائه می‌شوند. اگر پردازنده‌ای این خصوصیت را نداشت، کامپیوتر از طریق کارت های گرافیکی مجزا شروع به پردازش محاسبات گرافیکی می‌کند. در اصل این واحد گرافیکی برای کارهای پردازشی سنگین قدرت زیادی ندارد. اگر شما قصد دارید بازی‌های ویدیویی انجام دهید باید به دنبال کارت های گرافیکی با قیمت بالا باشید.

5- فرکانس کاری (HZ): واحد اندازه گیری فرکانس یک پردازنده، هرتز است که به سرعت انجام محاسبات اشاره می‌کند. قبلا وقتی فرکانسی بالاتر بود یعنی دارای توانایی بالای پردازنده آن می‌شد. ولی الان این موضوع فرق می‌کند چون علاوه بر فرکانس کاری پردازنده، شما باید IPC نیز دقت داشته باشید.

6- مقاومت حرارتی (IDP): بعضی پردازنده‌ها دارای سابقه مقاومتی بالایی در مقابل حرارت هستند. دو عامل مهم که باعث آسیب زدن به پردازنده و قسمت‌های مهم دیگر کامپیوتر می شود حرارت بالا و عدم کنترل آن است. به غیر از این بحث داشتن اطلاعات کافی در مورد مقاومت حرارتی پردازنده در خرید خنک کننده مناسب به شما کمک زیادی می‌کند.

چه پردازنده‌ای برای چه کاربری مناسب است؟

حال این سوال برای همه ما به وجود می‌آید که چه پردازنده‌ای برای چه کاربری مناسب است؟ در این قسمت به معرفی ویژگی‌های مختلف برای انواع کاربران می‌پردازیم.

1- کاربر خانگی: این کاربران به دلیل نداشتن کارهای محاسباتی سنگین باید سه مورد زیر را در خرید دقت کنند:

سازگاری سوکت – فرکانس کاری – واحد گرافیکی مجتمع

عموما پردازنده‌های دارای این مشخصات قیمت مناسبی دارند.

در خرید برای سیستم خانگی نکات را رعایت کنید:

* سازگاری سوکت با مادربرد و اطمینان از عملکرد آن

* در صورت عدم وجود واحد گرافیکی مجتمع، تحمیل هزینه اضافی برای خرید کارت گرافیک

* در کارهای ساده عدم نیاز به فرکانس بالا (فرکانس کاری بالاتر از 1 گیگاهرتز مناسب)

2- کاربری اداری: پس از شاخه‌های مهم کاربری اداری می‌توان اینگونه یاد کرد:

قیمت سازگاری LGA یا BGA

در همه ادارات هزینه حرف اول را می‌زند و برایشان مهم است. برای این دسته پردازنده‌های ساخت AMD به خاطر هزینه مناسب گزینه خوبی است.

گزینه مهم دیگر سازگاری است تا از هزینه‌های زیادی در آینده جلوگیری کند. این سازگاری باید با مادربرد، سوکت، حافظه رم قبل از خرید مورد بررسی قرار گیرد.

در آخر بررسی کنیم که اتصال سوکت از نوع LGA یا .BGA اگر احتمال عوض کردن پردازنده را می‌دهید اتصال LGA بهترین گزینه است چون تعویض پردازنده BGA در آینده تقریبا می‌توان گفت امری غیر ممکن است.

3- کاربری سازمانی:

هسته‌ها – فرکانس کاری – مقاومت حرارتی

معمولا محیط های سازمانی به علت داشتن کارهای سنگین، تعداد هسته‌ها در سرعت بخشیدن به روند کارشان موثر است. به این معنی نیست که هر چقدر تعداد هسته بیشتر باشد بهتر است. قبل از خرید پردازنده با هسته بالا مطمئن شوید که نرم افزار شما از پردازنده چند هسته‌ای به درستی پشتیبانی می‌کند.

یکی از موضوعات مهم در تنوع کارهای سازمانی، مقاومت حرارتی پردازنده است. قبل از خرید باید TDP (مقاومت حرارتی پردازنده) دقت کرد تا از صدمه به قطعات سخت افزاری جلوگیری کنید و مطمئن شوید که سیستم خنک کننده می‌تواند گرمای تولید پردازنده را کنترل کند.

4- کاربری بازی:

هسته‌ها – فرکانس کاری – مقاومت حرارتی

افرادی که سیستم را به منظور بازی انتخاب می‌کند و دوست ندارند که در حین بازی با تاخیر و لگ روبرو شوند باید در خرید پردازنده دقت زیادی داشته باشند.

هر چقدر تعداد هسته‌ها بیشتر، بار پردازشی تقسیم شده بین هسته‌ها بیشتر است. باز هم ذکر می‌کنیم که تعداد هسته زیاد به معنی عملکرد بهتر نمی‌تواند باشد.

یکی از موثرترین نقش‌ها در بازی‌های ویدیویی فرکانس کاری است. در بازی‌های سنگین پردازنده با فرکانس کاری 3.8 گیگاهرتز یا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. به شما دوستان پیشنهاد می‌کنیم تا قبل خرید پردازنده سیستم‌هایی که برای بازی ویدیویی جدید است را مطالعه کنید و بعد در مورد آنها تصمیم بگیرید. به جرات می‌توان گفت که از مهم‌ترین شاخصه‌های گیمرها مقاومت حرارتی است. به علت بازی‌های سنگین رایانه‌ای و ویدیویی، سیستم خنک کننده وظیفه بسیار مهمی را در این قسمت ایفا می‌کند. پس همیشه تلاش کنید تا میزان مقاومت حرارتی پردازنده TDP را بررسی کرده و بعد اطمینان از سازگاری آن با سیستم خنک کننده اقدام به خرید کنید.

5- کاربری سرور

هسته‌ها – مقاومت حرارتی – تردینگ

از سی پی یوهای سرور به نام غول‌های دنیای پردازنده‌ها می‌توان یاد کرد. چون این پردازنده‌ها در مدت زمان کوتاهی، حجم زیادی از اطلاعات را پردازش می‌کنند. توجه به تعداد هسته اولین قدم در این کاربری‌ها است. در سرور چندین کار به صورت همزمان انجام می‌شود که برای سرعت بخشیدن به این عملیات هر تعداد هسته بیشتر باشد بهتر است. تعدادی از پردازنده‌های سرور بدون واحد خنک‌کننده هستند یعنی شما باید یک سیستم خنک کننده جدا برای آنها تهیه کنید. پس به دلیل تولید گرمای زیاد این سیستم‌ها، خنک کننده قوی خریداری کنید.

تردینگ اشاره به تعداد پردازش‌هایی دارد که یک پردازنده در زمان مشخص انجام می‌دهد. در سیستم‌های سرور مدل‌های انتخاب کنید که قابلیت هایپرتردینگ را داشته باشد. این قابلیت باعث افزایش قدرت پردازشی بیشتر در کنار هسته‌ها می‌شود.

6- کاربری قابل حمل

هسته‌ها – فرکانس کاری

مثل بقیه کاربری‌ها، تعداد هسته در دستگاه‌های قابل حمل موثر می‌باشد. بیشتر دستگاه‌های قابل حمل به صورت مجتمع توسط شرکت تولید کننده ارائه می‌شود و کاربر در انتخاب قطعات سخت افزاری دخالتی ندارند و فقط طبق مدل‌های موجود در بازار به خرید اقدام می‌کنند. اگر تصمیم به خرید این نوع از دستگاه‌ها را دارید اول به نیازتان توجه کنید و بعد با توجه به تعداد هسته و فرکانس کاری متناسب با کاربری خودتان آن را تهیه کنید.

انواع کارت گرافیک گیمینگ

خرید سی پی یو

اگر در خرید و انتخاب کارت گرافیک خود دچار مشکل و تردید هستید ما به شما کمک می‌کنیم تا با مطالعه نکات کلیدی، دیدگاهی آگاهانه به این موضوع پیدا کنید و با ارائه بهترین کالاهای گرافیک در بروز کالا با قیمت مناسب مشکل شما حل شود. در آخر اگر باز دوباره مشکلی داشتید از متخصصان فروشگاه اینترنتی ما به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

کارت گرافیک

تصور عده‌ای از مردم در انتخاب انواع کارت گرافیک این است که جدیدترین و شاید گران‌قیمت‌ترین کارت گرافیک بهترین آنهاست. ولی این اشتباه است این روزها تنوع زیادی در بازارهای جهانی و حتی در کشور خودمان باعث به وجود آمدن گزینه‌های مختلفی در پیش روی ما شده است. یک کارت گرافیک سریع و قوی باعث اجرای بیشتر بازی‌های ماست و با تنظیمات گرافیک بالا می‌توانیم از گیمینگ خود لذت زیادی ببریم. یک قانون کلی را در خرید سیستم گیمینگ در نظر داشته باشید و آن هم باید هزینه زیادی برای کارت گرافیک کنار بگذارید، مگر وقتی که به نقطه “کاهش بازده” برسیم. اینجاست که بهتر است پول اضافه را برای ارتقا دقیق قطعات صرف کنید.

مشخصات اصلی یک کارت گرافیک

یک کارت گرافیک دارای قسمت‌های زیادی است.

* سازنده

* برند

* مدل پردازنده گرافیکی

* سری GPU

* حجم حافظه ویدئویی

کارت گرافیک در بعضی شرکت‌ها پیشوند یا پسوندی دارد و در برخی دیگر از نوع فرم استاندارد، بعضی بخش‌ها را ندارد. مثلا در یک نمونه اسم راهکار خنک کننده هم ذکر می‌شود.

پردازنده گرافیکی GPU

قلب هر کارت گرافیک و مهم‌ترین شاخصه آن را می‌توان پردازنده ذکر کرد که محاسبات و ترسیمات گرافیکی بر عهده آن است. پردازنده گرافیکی، خصوصیات زیادی از کارت را مشخص می‌کند و می‌توان گفت یک کارت طبق مدل پردازنده گرافیکی آن شناخته می‌شود.

حافظه ویدیویی

جایگاه دوم از نظر اهمیت و عملکرد بعد پردازنده گرافیکی بر عهده حافظه ویدئویی است. حجم حافظه ویدئویی را با گیگابایت اندازه‌گیری می‌کنند. ولی بعضی اشتباه‌ها آن را معیار اثرگذاری معرفی کرده‌اند. به یاد داشته باشید ظرفیت اسمی نشان دهنده کارایی واقعی نیست. برای مثال کارت یک گیگابایتی، دارای کارایی واقعی‌تری نسبت به کارت ۴ گیگابایتی است. در این عامل “پهنای باند حافظه” تاثیر دارد.

پهنای باند حافظه

دسترسی پردازنده گرافیکی به مقدار حافظه در یک ثانیه.

هر چقدر مقدار بیشتر باشد، بهتر است. در تعیین پهنای باند حافظه عوامل زیر موثر است:

* روابط پهنای حافظه

* فرکانس حافظه

* نسل تراشی حافظه

واحد پهنای حافظه، بیت هر چقدر بیشتر باشد، پهنای باند حافظه هم بیشتر است. مثالی که برای رابطه پهنای حافظه می‌توان ذکر کرد: تعداد لاین‌های یک اتوبان را در نظر بگیرید هرچقدر این لاین‌ها بیشتر در نتیجه عبور و مرور با سرعت بهتر انجام می‌شود.

انواع کارت گرافیک

حتی با وجود کارت گرافیک‌های جدید و گران قیمت اگر نتوانیم نیازهای خود را بشناسیم، انتخاب درستی نخواهیم داشت. حال ببینیم بر چه اساسی انتخاب درست را انجام دهیم بهتر است؟

1-  کاربری: اصلی‌ترین عامل انتخاب یک کارت گرافیک است.

2- خروجی گرفتن تصویر: در گذشته یکی از اهداف مهم کارت گرافیک بود و محاسبات توسط پردازنده مرکزی انجام می‌شد. امروز این موضوع نقض شده و با ورود به پردازنده گرافیکی یا مجتمع به عنوان آنبورد، خروجی گرفتن از تصویر و امور پردازشی دیگر احتیاج به کارت گرافیک جدا ندارد و با پردازنده گرافیکی می توان این کار را انجام داد برای مثال در کارهای ساده مثل وبگردی، تماشای ویدئویی و امور اداری و….

3- چند رسانه ای: برای نمایش محتوای ویدئویی با کیفیت مثل تماشای فیلم سه بعدی یا FUII HD

در این کاربری‌ها هم پردازنده گرافیکی مجتمع جوابگو هستند ولی برای کارایی بهتر استفاده از کارت‌های GeForce GT1030 هم می‌تواند موثر باشد. این کارت‌ها برای گیمینگ با وضوح پایین یا در بازی‌های قدیمی هم موثر است. اما بهتر است هزینه خود را در تهیه CPU قدرتمند با پردازنده گرافیکی مجتمع صرف کنید.

4- گیمینگ: یکی از اصلی‌ترین کاربردهای کارت گرافیک.

در این کاربری‌ها پردازنده‌های گرافیکی با سری خاص وجود دارند.

عوامل موثر در کارایی کارت گرافیک

1- وضوح تصویر: اصلی‌ترین عامل تعیین کننده در انتخاب انواع کارت گرافیک گیمینگ. هر چقدر وضوح تصویر بالاتر باشد، بار پردازشی روی پردازنده گرافیکی بیشتر است و در نتیجه حافظه ویدئویی زیادتری را نیاز دارد.

2- نرخ فریم‌دهی: برای این که بازی روانی داشته باشیم در هر ثانیه تعداد فریم مناسب نیاز داریم. زیر ۳۰ فریم بر ثانیه طبیعی نیست و در گیمرها ۶۰ فریم استاندارد است. نرخ فریم‌دهی دارای قدرت پردازشی و حافظه ویدئویی است. ولی عوامل زیر تاثیر مستقیمی روی آن دارد:

* وضوح تصویر

* کیفیت محتوای بازی

* بهینه بودن موتور بازی

* اعمال فیلترها

* سطح جزئیات

با بالا رفتن وضوح تصویر و جزئیات، بار پردازشی پردازنده گرافیکی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و احتیاج به حافظه ویدئویی بیشتر می‌شود.

اعمال فیلترهای گرافیکی و نرم‌افزاری

* بالا رفتن لذت بازی

* بالا رفتن کیفیت بافت‌ها

* طبیعی شدن سایه پردازی

* طبیعی جلوه دادن نور

با اعمال این فیلترها بار پردازشی بیشتری روی پردازنده گرافیکی اعمال می‌شود. پس حتما کارت گرافیک قدرتمندی را برای این کار انتخاب کنید.

فناوری‌های مورد پشتیبانی

انواع نرم افزارهای مورد نیاز در پردازنده های گرافیکی

Ray Tracing – FreeSync – G-SYNC

این فناوری‌ها ممکن است برای نسل‌ها و محصولات خاص اعمال شده و قیمت در آنها لحاظ نشود. پس از تهیه نرم افزارهای جدیدتر باعث می‌شود تا شما شانس زیادتری برای استفاده از فناوری‌های آینده در اختیار داشته باشید.

آینده‌نگری

بدون تردید دنیای گیمینگ و شما متوقف نمی‌شوید، پس سعی کنید آینده‌نگر باشید. با همه این توصیفات همه ما در جریان قیمت بالای قطعات برای داشتن بهترین سیستم هستیم. توصیه ما به شما این است که همیشه کارت‌های جدید را تهیه کنید. کار اشتباهی که بعضی گیمرها با ورود هر سخت افزار جدیدی انجام می‌دهند ارتقا یا حتی تغییر کلیه سیستم است. ولی این کار کاملا نادرست، مگر در صورتی که شما دارای وضع مالی خوبی باشید یا هنگام فروش قطعات قبلی ضرر نکنید. سعی کنید از ارتقای هر روز قطعات خودداری کنید ولی در همان اول کار سیستمی انتخاب کنید که قابل ارتقا باشد.

سخن آخر

در بازارهای رقابتی فروشگاه اینترنتی بروز کالا با توجه به خواسته‌ها و علایق مشتریان تلاش کرده رضایت شما خریداران را به حداکثر برساند. گروه تخصصی بروز کالا با پشتیبانی ۲۴ ساعته در همه روزها به شما این تضمین را می‌دهد که با ارائه کالاهای اصل و تلاش سیستم  و تیم فنی خود محتوای کاملی را برای معرفی محصولات به شما ارائه دهد و به بزرگترین شعار خود یعنی” اعتماد مشتریان” دست پیدا کند. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به ادرس berozkala.com مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 021-66453272 تماس حاصل نمایید تا با راهنمایی بیشتر و اطلاعاتی کامل تر خرید خود را انجام دهید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.