سرعت دانلود پلی استیشن 5 - PS5 و پلی استیشن 4

تست سرعت دانلود پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 پرو

سرعت دانلود پلی استیشن 5 – PS5 با وجود حافظه SSD و سخت‌افزار قوی بسیار خوب نشان داده، اما آیا از رقیب نسل هشتمی خود یعنی پلی استیشن 4 پرو نیز بهتر خواهد بود؟

همه می‌دانیم که کنسول نسل نهمی PS5 از نظر قدرت سخت‌افزاری قطعا از دستگاه‌های نسل هشتمی قوی‌تر خواهد بود؛ با این وجود، هنگام تست سرعت دانلود، اوضاع کمی متفاوت می‌شود. این درحالی است که کنسول پلی استیشن 4 پرو ثابت کرده که سرعت بسیار مناسبی را برای دانلود دیتا و فایل‌های بازی دارد. در نتیجه امروز این دو کنسول را در مقابل یکدیگر قرار داده‌ایم تا ببینیم که کدام‌یک از آن‌ها زودتر بازی یا فایل مورد نظر ما را دانلود خواهد کرد.

تست سرعت پلی استیشن 5

سرعت دانلود پلی استیشن 5 - PS5 و پلی استیشن 4

دقت کنید که در آزمایش زیر که توسط وبسایت USgamer گرفته شده، هر دو کنسول پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 همزمان به یک مودم با اینترنت پر سرعت وصل شده‌اند‌. همچنین تست به صورتی گرفته شده که دقایق ثبت شده، از لحظه دانلود تا نصب کامل بازی هستند؛ به نحوی که پس از زمان نوشته شده، بازی کاملا قابل اجرا بوده است.

برای این تست، دو بازی در دو حجم متفاوت در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها Disgaea 5 با حجم ۶.۵۸ گیگابایت بوده و دیگری Fist of the North Star: Lost Paradise با حجم متوسط ۳۶.۶ گیگابایت است.

نتیجه تست اول با بازی Disgaea 5

  • پلی استیشن 4: دانلود و نصب شده در ۱۰ دقیقه و ۴۲ ثانیه.
  • پلی استیشن 5: دانلود و نصب شده در ۱ دقیقه و ۵۸ ثانیه.

نتیجه تست دوم با بازی Fist of the North Star: Lost Paradise

  • پلی استیشن 4: دانلود و نصب شده در ۵۸ دقیقه و ۳۴ ثانیه.
  • پلی استیشن 5: دانلود و نصب شده در هفت دقیقه و ۱ ثانیه.

در تست اول شاید تفاوت چندان چشمگیر نباشد، اما در تست دوم می‌بینیم که تفاوت زمانی ثبت شده چیزی حدود ۱ ساعت در مقابل دانلود در زیر ۱۰ دقیقه است. با این حساب، کنسول پلی استیشن 5 واقعا به شعار معروف برای نسل نهم «بیشتر بازی کنید، کمتر صبر کنید» عمل کرده و با یک اینترنت پرسرعت، بازی‌های شما را در کمترین زمان ممکن دانلود خواهد کرد. البته دقت کنید که برای این کار، نیاز به یک اینترنت پر سرعت مانند 5G است؛ در غیر این صورت دانلود با کنسول پلی استیشن 4 و 5 چندان هم متفاوت نخواهد بود!