گوشی تمام نمایشگر سامسونگ

پتنت گوشی تمام نمایشگر سامسونگ از سوی این کمپانی ثبت شد

سامسونگ پیشروترین شرکت در زمینه تولید نمایشگر است. گوشی تمام نمایشگر سامسونگ جدیدترین پتنت این کمپانی است که از فناوری‌ نوین آن بهره می‌برد.

سامسونگ دیسپلی زیرشاخه سازنده نمایشگر کمپانی سامسونگ است که پیشروترین و قدرتمندترین سازنده صفحه نمایشگر محسوب می‌شود. این کمپانی همواره مشغول نوآوری است و هیچ محدودیتی جلودار آن نیست. گوشی تمام نمایشگر سامسونگ که فاقد هرگونه درگاه است، جدیدترین پتنت این کمپانی محسوب می‌شود که در ادامه نگاه بیشتری به آن خواهیم داشت.

این طرح که اولین بار توسط وبسایت آلمانی LetsGoDigital کشف شد،‌ یک گوشی تمام نمایشگر واقعی است که در اطراف آن نیز نمایشگر قرار دارد. در این گوشی خبری از درگاه، دوربین و دکمه فیزیکی نیست. سامسونگ پتنت این گوشی را ماه جولای گذشته در دفتر پتنت و بازرگانی آمریکا ثبت کرده است. همچنین می‌توان آن را در پایگاه اطلاعاتی دفتر دارایی معنوی جهانی نیز یافت. ناگفته نماند اسناد مربوط به این پتنت در 22 اکتبر سال میادی جاری منتشر شدند.

در بخش جلویی این گوشی یک نمایشگر خمیده و پشت آن نیز یک نمایشگر صاف قرار دارد که هر دو توسط یک قاب شفاف از جنس مواد آکریلیک پوشیده شده‌اند. در اطراف آن نیز چند نمایشگر نسبتا خمیده وجود دارد. مابقی اجزا و قطعات گوشی زیر نمایشگر مخفی شده‌اند.

گرچه در نگاه اول این گوشی فاقد دوربین به نظر می‌رسد، اما یک دوربین کشویی دارد. این گوشی از دو بخش تشکیل شده که دوربین‌ها در پشت بخش جلویی قرار دارند و کاربر برای کار با گوشی بایستی بخش پایینی را به پایین سر دهد. برای سلفی یا تماس تصویری نیز کاربر می‌تواند گوشی را چرخانده و از نمایشگر پشتی استفاده کند.

این گوشی تماما نمایشگر است و به تجربه جدیدی از کار با یک دستگاه متفاوت را ارئه می‌دهد. علاوه بر این در طرح ثبت شده یک دوربین ثانویه که درون گوشی مخفی شده نیز دیده می‌شود که گوشی با کمک آن می‌فهمد کاربر به کدام نمایشگر خیره شده و از کدام یک استفاده می‌کند. دیگر اجزا همچون بلندگو، سنسور اثر انگشت و سنسورهای دیگر همگی زیر نمایشگر قرار دارند.

از آنجا که گوشی فاقد دکمه فیزیکی و درگاه است، برای روشن شدن یک سنسنور پیزوالکتریک زیر نمایشگر قرار دارد. در پتنت ثبت شده از احتمال سیم کارت الکترونیکی یا همان esim و شارژ سیمی و بی سیم سخن گفته شده است.

طرح این گوشی سناریوهای استفاده متفاوتی را رقم می‌زند که شامل نمایش اطلاعات آب و هوا در کنار ترسیمات مربوط به سلامتی و فعالیت ورزشی در تمام نمایشگر است.

پوشش شفاف این گوشی با کشف رنگ محیط پیرامونش و نمایش تصاویر متناسب، خود را با آن تطبیق می‌دهد. برای مثال با کشف یک سنگ عقیق، عکس آن را روی تمام نمایشگرها نشان می‌دهد و به شکل سنگ عقیق در می‌آید. این دستگاه برای تطبیق با محیط اطراف خود از هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد و با بررسی محیط، داده‌های مختلف همچون اطلاعات جوی و ترافیکی را نیز نمایش می‌دهد.

دوربین گوشی علاوه بر تصویر برداری، کاربردهای دیگری نیز دارد. برای مثال بسته به موقعیت گوشی که در دست است یا روی میز، نمایشگر آن را روشن می‌کند. دیگر نمایشگرهایی که در حال استفاده نیستند نیز می‌توانند تصاویر بندانگشتی از عکس‌های اخیر را نشان می‌دهند. البته کاربران می‌توانند با کنار زدن عکس‌ها به نمایشگر بزرگتری دسترسی داشته باشند. همچنین می‌توان هنگام تماشای فیلم گوشی را چرخانده و داده‌هایی نظیر اطلاعات فیلم و یا محتوای پروژه‌ها را مشاهده کرد.

اگر این گوشی به مرحله تولید و عرضه برسد، از گوشی‌های تمام نمایشگری همچون شیائومی می میکس آلفا – Xiaomi Mi Mix Alpha و گوشی بدون درگاه میزو زیرو – Meizu Zero جذاب‌تر خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*