مایکروسافت در حال کوبیدن آخرین میخ های تابوت مرورگر اینترنت اکسپلورر

اینترنت اکسپلورر بیش از آنکه یک مرورگر محبوب باشد ، یک نرم افزار تحمیلی است.مرورگری که مایکروسافت به صورت پیش فرض بر روی سیستم عامل ویندوز خود گذاشته و عملکرد ضعیف آن همیشه انتقادهای بسیاری را به دنبال داشته است.اکنون مایکروسافت هم خوب میداند که عمر اینترنت اکسپلورر تمام شده ، هرچند که مایکروسافت می‌گوید اینترنت اکسپلورر را در ویندوز 10 نیز ارائه خواهد کرد اما زمزمه های بازنشستگی این مرورگر از اولین خبر ها در مورد مرورگر جدید مایکروسافت با نام پروژه اسپارتان ، شنیده می شد.

کریس کاپوسلا (C. Caposella)، مدیر بازاریابی مایکروسافت در مراسم Convergence این شرکت گفته که مایکروسافت در حال حاضر بر روی نام و برند جدیدی کار می‌کند. وی افزوده که اگرچه مایکروسافت به استفاده از اینترنت اکسپلورر در ویندوز بعدی ادامه می‌دهد، اما باید برای پروژه اسپارتان نیز نامی انتخاب کند.انتشار این گفته‌ها سبب سر و صداهای بسیاری در شبکه‌های اجتماعی شده و بسیاری آن را نشانه ای از کنار رفتن اینترنت اکسپلورر می‌دانند. اگرچه سخنان کاپوسلا حکایت از کنار رفتن برند اینترنت اکسپلورر در آینده‌ای نه چندان دور دارد، ولی مایکروسافت بعد از مراسم اعلام کرده که مرورگر قدیمی خود را در برخی از ورژن های ویندوز 10 نگه خواهد داشت.

مایکروسافت می‌گوید :

پروژه اسپارتان مرورگر اختصاصی ویندوز 10 خواهد بود، ولی ما همچنان به حضور اینترنت اکسپلورر در این ویندوز برای مشتری‌های سازمانی و شرکتی و همچنین کاربرانی که با آن نیاز داشته باشند، ادامه خواهیم داد.

علیرغم دیدگاه منفی که نسبت به حذف اینترنت اکسپلورر وجود دارد، این مرورگر کارایی چندانی در دنیای مرورگرهای امروزی ندارد و داشتن بالاترین سهم در میان مرورگرها نیز به واسطه حضور پیشفرض آن در ویندوز است. مایکروسافت به وضوح بارها نشان داده که قصد دارد از اینترنت اکسپلورر عبور کند و به نظر انتخاب یک برند قدرتمند و آینده‌دار برای مرورگر بعدی به همراه دارابودن ویژگی‌های جدید و کارآمد می‌تواند جایگاه این مرورگر را در نزد تمامی کاربران وب ارتقا دهد.

منبع : theverge