کالبدشکافی آیفون ۱۲

کالبدشکافی آیفون ۱۲ قیمت تمام شده آن برای اپل را نشان می‌دهد

کالبدشکافی آیفون ۱۲ – iPhone 12 نشان می‌دهد قطعات به کار رفته در آن حدوداً ۳۷۳ دلار هزینه داشته،‌ در حالی که قیمت پایه آیفون ۱۲ ۷۹۹ دلار است.

در دنیای آیفون‌ها، همیشه بحث اینکه «آیفون بیش از حد گران است» مطرح می‌شود. به این خاطر چنین موضوعی مطرح می‌شود که آیفون‌ها معمولاً گران‌تر از رقبای اندرویدی هستند که مشخصات فنی یکسانی را هم با آن‌ها ارائه می‌کنند. با این حال طرفداران آیفون‌ها دوست دارند چشمشان را روی این موارد ببندند. آن‌ها اعتقاد دارند که آیفون‌ها ارزش قیمت بالاتر را دارند. اگر شما هم همچین فکری دارید، بهتر است نگاهی به قیمت تمام شده یک آیفون برای اپل بیندازید.

بیشتر بخوانید:

تست مقاومت آیفون ۱۲ ؛ طرز تهیه کیک با پرچمدار اپل!

یک متخصص سخت افزار گوشی‌های هوشمند با کالبدشکافی آیفون ۱۲ اپل قیمت تمام شده قطعات آن برای اپل را تخمین زده است. این متخصص می‌گوید جمع‌آوری چنین قطعاتی برای اپل ۳۷۳ دلار آب می‌خورد. در واقع این هزینه قطعات اصلی آیفون ۱۲ می‌شود که شامل موارد زیر می‌شود:

قیمت تمام شده آیفون ۱۲ برای اپل

  • پنل اولد: ۷۰ دلار
  • چیپست A14 بایونیک: ۴۰ دلار
  • دی‌رم SK Hynix: حدود ۱۲.۸ دلار
  • فلش مموری سامسونگ الکترونیکس: ۱۹.۲ دلار
  • حسگر دوربین CMOS سونی: ۷.۹ دلار

فهرست فوق مربوط به گران‌ترین قطعات آیفون ۱۲ است. قطعات بی‌شمار دیگری هم وجود دارد که در اینجا ذکر نشده است. در مجموع قیمت تمام شده هر واحد آیفون ۱۲ برای کمپانی اپل ۳۷۳ دلار خواهد بود. این درحالیست که صاحب آیفون، نسخه ۶۴ گیگابایتی این گوشی را با قیمت ۷۹۹ دلار به فروش می‌رساند و قیمت دو مدل ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی آن نیز به ترتیب ۸۴۹ و ۹۴۹ دلار خواهند بود. این قیمت در نقاط مختلف جهان با یکدیگر متفاوت است. به طور مثال در چین قیمت این سه نسخه به ترتیب ۹۵۷، ۱۰۳۳ و ۱۱۵۵ دلار برای کاربر تمام می‌شود.

اما ۳۷۳ دلار فقط مربوط به قطعات به کار رفته داخل این گوشی می‌شود. با اضافه شدن هزینه‌های دیگر، به طبع قیمت تمام شده آیفون بالاتر هم می‌رود. به این هزینه‌ها باید هزینه در تحقیق و توسعه، عملیات و ارتقاء و همچنین سرمایه‌گذاری در زنجیره تأمین قطعات را هم اضافه کرد. ضمن آنکه قطعاتی که تأمین کنندگان برای هر گوشی توسعه می‌دهند، متفاوت با دیگری است. به طور مثال کالبدشکافی‌های پیشین نشان می‌دادند که چیپست A14 Bionic زیر قاب خانواده iPhone 12 توسط شرکت TSMC تولید شده است، اس‌دی رم LPDDR4 آن توسط Micron و چیپست فلش مموری NAND آن توسط سامسونگ تأمین شده، در حالی که کوالکام وظیفه‌ی تأمین گیرنده‌های ارتباطی 5G و LTE را در آن بر عهده دارد. بنابراین پارامتر‌های مختلفی وجود دارد که در این گونه ارزش‌گذاری در نظر گرفته نمی‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*