Galaxy note 2

فلش بک: سامسونگ گلکسی نوت 2 ؛ دستگاهی با خلق قصه‌ای بهتر از قبل

سامسونگ گلکسی نوت 2 یکی از اولین فبلت‌های دنیای فناوری بود که در آن زمان استقبال بسیار خوبی از آن شد. ویژگی‌های جدید و همچنین قلم مخصوص آن از دلایل موفقیش بود.

اولین نسل از سامسونگ گلکسی نوت، شکل یا بهتر است بگوییم ابعاد تلفن‌های هوشمند را تغییر داد. این اولین باری بود که سامسونگ به سمت محصولی با نمایشگر بزرگ رفت و به دنبال آن، گلکسی نوت 2 از نسل قبلی نیز بزرگ‌تر شد و نمایشگر سوپر امولد 5.3 اینچی به 5.5 تبدیل شد. حال با گجت نیوز و فلش بکی به نوت 2 همراه باشید.

صفحه نمایش و ابعاد

پنل جدید اين نسل، دارای نوار RGB کامل بود، دقیقا مشابه با آن چیزی که در گلکسی S2 به کار رفته بود و برخلاف تکنولوژی PenTile که اغلب سوپر امولدها از آن بهره‌مند بودند. این موضوع، به بهبود کیفیت تصویر کمک کرد و از رزولوشن 800 در 1280 پیکسل به 720 در 1280 پیکسل کاهش یافت.

نمایشگر گلکسی نوت 2

RGB نوت 2 در مقابل PenTile نوت

مقایسه نمایشگر نوت 1 و نوت 2

نوار کامل RGB که بر بهبود خوانایی متن کمک می‌کند

در گلکسی نوت اورجینال نسبت ابعاد 16:10 را داشتیم و در گلکسی Note 2 برای بهبود نمایش چندرسانه‌ای، نسبت ابعاد به 16:9 تغییر یافت. همچنین سطح این دو دستگاه به یک‌دیگر بسیار نزدیک بود و تنها 0.2 اختلاف وجود داشت.

گلکسی نوت 1 و نوت 2

گلکسی نوت 2 در کنار گلکسی نوت اوریجینال

گلکسی نوت 2 و ایفون

آیفون 5 در کنار نوت‌ 2 و گلکسی اس 3 سامسونگ

قلم و نرم افزار

همان‌طور که می‌دانید، امضای سری نوت سامسونگ، قلم مخصوص آن‌هاست. S Pen در Galaxy Note II پیشرفت‌های فراوانی داشته است. این بار برای بهتر ماندن در دست، قلم کمی طولانی‌تر و ضخیم‌تر (از 0.5 به 0.7 میلی‌متر) شده و دکمه قلم نیز اکنون با تاچ در دسترس است. این پیشرفت‌های کوچک تجربه کاربری بسیار بهتری را به ارمغان آوردند.

اس پن گلکسی نوت 2

طراحی مجدد اس پن، راحت‌تر و بزرگ‌تر بود

سامسونگ این امکان را فراهم کرده که بدون رها کردن اس پن، بتوانید به طور کامل در رابط کاربری خود حرکت کنید و کارهایی که با انگشت‌تان نمی‌توانید را با قلم انجام دهید. همچنین ویژگی جدیدی که اضافه شده، دستور سریع است که با آن می‌توانید با یک نماد مشخص شده برنامه‌ها را راه‌اندازی کنید (مثلا @ برای ایمیل) و یا دستورات سفارشی اضافه کنید که بلوتوث و وای‌فای را دچار تغییر کند.

رابط کاربری نوت 2

همچنین لایه‌ی Wacom (که برای قلم نوری کاربرد دارد) می‌تواند از فاصله کمی دستورات را اعمال کند، و ویژگی Air View باعث می‌شود که شما با حرکت بر روی هرچیزی، پیش‌نمایشی از آن را دریافت کنید. حال می‌توانید چند نمونه از آن را در تصاویر زیر ببینید:

air view نوت 2

ویژگی air view

این برای زمانی بسیار قبل‌تر از اضافه شدن بلوتوث به S Pen است و در گلکسی نوت 2 این ویژگی کاملا غیرفعال بود. اما اگر بررسی کنیم شباهت‌هایی میان دستورات این محصول و نوت 20 وجود دارد و ویژگی‌های مشابه با امکانات بهبود یافته Air View در نسل جدید آن یافت می‌شود.

دوربین و سخت افزار

وضوح دوربین همانند نسل قبل 8 مگاپیکسل در پشت و 1.9 مگاپیکسل در جلو بود و کیفیت آن به صورت جزئی ارتقا پیدا کرده است . همچنین گرفتن عکس با رزولوشن 6 مگاپیکسل در هنگام فیلم‌برداری میسر بود که آپشن جذابی محسوب می‌شود. اما مهم‌ترین تغییر Exynos 4412 بود که قدرت پردازش را به بیش از دو برابر افزایش داد. تعداد هسته‌های پردازنده به چهار و سرعت کلاک از 0.2 گیگاهرتز به 1.6 گیگاهرتز افزایش یافت. پردازنده گرافیکی Mali-400 نیز در کنار این مجموعه به انجام کارهای گرافیکی کمک می‌کرد. معماری این تراشه از 45 نانومتر به 32 نانومتر کاهش یافت و همین موضوع باعث افزایش کارایی و بهینه‌تر شدن نسبت به نسل قبلی شد.

سخت افزار گلکسی note 2

برای انجام چندین کار همزمان، ظرفیت RAM دو برابر و به 2 گیگابایت رسید. درست یک ماه پس از معرفی محصول، سامسونگ آپدیتی را منتشر نمود و Multi-View را به دستگاه افزود که طی آن، می‌شد صفحه را برای انجام چندین وظیفه تقسیم کرد. نوت 2 از نخستین اسمارت‌فون‌ها با این ویژگی بود و بسیار بهتر بود از تبلت Galaxy Note 10.1 که صرفا برای برنامه‌های سامسونگ از این ویژگی پشتیبانی می‌کرد. کروم، جیمیل و یوتیوب در نوت از این ویژگی بهره‌مند بودند و بعدها گوگل ویژگی split-screen در اندروید وانیلی افزود. این دستگاه  به صورت پیش‌فرض با اندروید 4.1 جیلی بین عرضه شد و تا اندروید 4.4 کیت‌کت به روز رسانی شد. در مارس 2016 نیز اندروید 7 بتا روی این محصول امتحان شد.

سخن اخر

گلکسی نوت 2، فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. سامسونگ پیش‌بینی کرده بود که در سه ماه نخست، سه میلیون از آن فروخته شود اما تنها یک ماه پس از عرضه، این رقم برای نسل دوم سری نوت رخ داد. سپس طی دو ماه، پنج میلیون از آن فروخته شد. تا سپتامبر 2013، نسل اول نوت ده میلیون فروش و نوت دو فروشی بیش از سی میلیون را تجربه کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*