سایپا شاهین

هر آنچه که باید از خودرو سایپا شاهین بدانید

سایپا شاهین ، محصول جدید سایپا از زمستان 99 به دست مشتریان می‌رسد. از این رو قصد داریم شما را با مشخصات و ویژگی‌های این خودرو ملی آشنا کنیم.

گروه خودروسازی سایپا قصد دارد محصول جدید خود را با نام شاهین از زمستان سال جاری به دست مشتریان برساند؛ محصولی که می‌تواند بازار خودروی کشور را متحول سازد. گروه سایپا این محصول را به کمک مهندسانی داخلی و با وجود سخت‌ترین شرایط تحریمی به تولید رسانده است که با استانداردهای 85 گانه داخلی مطابقت داشته و در سطح استانداردهای اروپایی طراحی شده است.

استقبال مشتریان از سایپا شاهین

سایپا شاهین

محصول جدید سایپا پیش از آن که روانه بازار شود موفق شد مورد استقبال بسیاری از مشتریان ایرانی قرار بگیرد؛ به گونه‌ای که در طرح پیش فروشی که اخیرا سایپا به اجرا درآورد، بالغ بر 100 هزار مشتری برای خرید سایپا شاهین مراحل ثبت نام را انجام دادند. مدیران گروه خودروسازی سایپا چنین استقبالی را اتفاقی مثبت برای صنعت خودرو ایران می‌دانند و بر این باورند که مشتریان به این خودرو ملی اعتماد دارند.

92 درصد قطعات شاهین ساخت داخل است

سایپا شاهین

مسئولان سایپا اعلام کردند حدود 92 درصد از قطعات سایپا شاهین توسط قطعه‌سازان داخلی تولید شده است و اگر تولید برخی از قطعات توجیه اقتصادی داشت یا مواد اولیه آن در ایران وجود داشت، درصد داخلی‌سازی این محصول سایپا بسیار بیشتر می‌شد. این که حدود 92 درصد از قطعات یک خودرو ایرانی در داخل کشور تولید شود بیانگر این موضوع است که سطح دانش فنی قطعه‌سازان داخلی ارتقا پیدا کرده است و همچنین وابستگی به تامین‌کنندگان خارجی کاهش یافته و ارزبری این محصول نیز اندک خواهد بود.

مشخصات فنی سایپا شاهین

سایپا شاهین به عنوان اولین سدان بر پایه پلتفرم SP100 محسوب می‌شود. از امکانات این خودرو می‌توان به سیستم کنترل فشار باد تایرها TPMS، تهویه مطبوع اتوماتیک، استارت دکمه‌ای، آینه‌های تاشو برقی، فرمان برقی، نمایشگر لمسی، سنسور نور و پارک و دوربین عقب، سیستم روشنایی در روز (Daylight)، ترمزهای دیسکی، سانروف و دو کیسه هوا اشاره کرد. این سدان خانوادگی به یک موتور 1.5 لیتری مجهز است که می‌تواند قدرتی برابر با 110 اسب بخار و گشتاور 165 نیوتن‌متر را به تولید برساند.

شاهین ایمن ترین خودرو ایرانی است

سطح ایمنی سایپا شاهین جزو نکات قابل توجه آن است؛ چراکه این خودرو در مراکز بین‌المللی موفق ظاهر شده است و توانست لقب ایمن‌ترین خودرو داخلی را از آن خود کند. تست ایربگ SRS یکی از تست‌هایی است که روی این خودرو انجام شده است. سایپا شاهین از به‌روزترین نوع ایربگ‌های روز جهان بهره می‌برد؛ این ایربگ هوشمند با توجه به سطح فشاری که خودرو و مجموعه ایمنی آن نظیر کمربند ایمنی تحمل می‌کند، واکنش کیسه هوا را کنترل خواهد کرد. علاوه بر این شاهین استانداردهای ECE اتحادیه اروپا در حوزه ایمنی را نیز پاس کرده است.

طراحی ویژه شاهین

به طور کلی طراحی جلوی خودرو شاهین جزو مهم‌ترین شاخص‌های طراحی این خودرو محسوب می‌شود. در نمای جلو شاهد یک قاب کرومی هستیم که با گرافیک چراغ‌ها کاملا هماهنگ بوده و چهره‌ای جذاب را به وجود آورده است. خطوط روی در موتور که به سمت جلوپنجره کشیده شده است نیز در حجم‌دهی نمای جلو نقش پررنگی داشته است. در نمای کناری نیز شاهد رینگ‌های 15 اینچی، خطوط سقفی که با شیبی ملایم به سمت صندوق امتداد دارند و خطوط فرم‌دهنده بر روی بدنه هستیم. در نمای عقب هم چراغ‌های دو تکه به چشم می‌خورند که قسمت کوچکی از آن روی صندوق جای گرفته و محل قرارگیری پلاک نیز برجسته است.