ربات 18 متری گاندام

رونمایی از ربات 18 متری گاندام در ژاپن برای مقابله با پیامدهای شیوع کرونا + ویدیو

ژاپنی‌ها با رونمایی از ربات 18 متری گاندام – Gundam قصد دارند به صنعت توریسم خود پس از همه‌گیری کرونا رونقی دوباره ببخشند.

ژاپن را می‌توان پایتخت صنعت رباتیک دنیا نامید؛ جایی که در زمینه تحقیق، توسعه و به‌کارگیری این فناوری، سرآمد است. تازه‌ترین نمونه‌اش، همین ربات 18 متری گاندام که می‌تواند راه برود و بازوهایش را حرکت دهد.

این ربات غول پیکر با هدف کمک به رونق گردشگری در این کشور رونمایی می‌شود؛ صنعتی که پس از پیدایش بیماری کووید 19 ضربه بزرگی خورد.

طراحی ربات، برگرفته از انیمه ژاپنی Mobile Suit Gundam است که نخستین بار در دهه 70 میلادی پخش شد. این مجموعه تلویزیونی، نبرد گروهی از ربات‌های جنگجو را به تصویر می‌کشد که توسط انسان‌ها هدایت می‌شوند. از این کارتون، چندین اسپین-آف و انواع اسباب بازی خلق شده و به شهرت جهانی هم رسیده است.

ربات گاندام روز نوزدهم دسامبر (29 آذر) در شهر بندری یوکوهاما به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد؛ همزمان با گشایش کارخانه گاندام که یک جاذبه توریستی است. کاتسونوبو کاتو، دبیرکل کابینه ژاپن هم اظهار امیدواری کرده که این جاذبه توریستی به موتور محرکه گردشگری تبدیل شود و جان تازه‌ای به مناطق محلی بدهد. او همچنین گفت:

البته ما می‌دانیم که هنوز با مساله کرونا درگیر هستیم. اما خوب است که مردم همزمان با تلاش برای جلوگیری از گسترش بیماری، دست به چنین اقداماتی هم بزنند.

ژاپن همواره در خط مقدم استفاده از ربات برای امور روزمره بوده و این روند، در دوران شیوع ویروس کرونا هم متوقف نشده است. مثلا همین امسال، ربات‌ها در یک مسابقه رسمی بیس‌بال نقش چیرلیدر را در ورزشگاه خالی از تماشاگر ایفا کردند. اخیرا یک فروشگاه نیز در ژاپن، رباتی را به کار گماشت که مشتریان را به رعایت فاصله فیزیکی و ماسک زدن دعوت می‌کرد.

ربات 18 متری گاندام

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*