ارتباط با مشتری

مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

در گذشته کسب و کارها برای برقراری ارتباط با مشتریان خود از ارتباطات حضوری و کتبی استفاده می‌کردند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، شیوه‌های جدیدی برای ارتباط با مشتریان شکل گرفت که در میان آنها می‌توان به ایمیل مارکتینگ، SMS مارکتینگ، چت آنلاین و همچنین رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد.

از آنجایی که تعداد شیوه‌های برقراری ارتباط با مشتریان افزایش یافته است از این رو چالش جمع‌آوری و سازماندهی اطلاعاتی که از این طریق به دست می‌آید نیز افزایش یافته است.  در نتیجه برای این که بتوان اطلاعات را به درستی جمع‌آوری کرد و در دسترس کارمندان و فروشندگان قرار داد، نیاز به نرم‌افزاری است که این داده‌ها را یکپارچه کند. اینجاست که مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) وارد می‌شود.

CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری (Customer Relationship Management) فرایندی است که یک سازمان با به کارگیری از آن می‌تواند ارتباط با مشتریان خود را حفظ نموده و رضایت آن‌ها را جلب کند که این امر وفاداری مشتریان را نیز در پی خواهد داشت.

نرم افزار CRM چگونه کار می‌کند؟

این نرم افزار تمام اطلاعات مربوط به مشتری را به یک واحد منسجم منتقل می‌کند. کلیه جزئیات در مورد مشتریان، از جمله اطلاعات تماس، معاملات و قراردادها، ایمیل‌ها و قرار ملاقات‌ها و … را در یک جا جمع می‌کند.

مزایای استفاده از CRM

۱. افزایش رضایت مشتری

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از CRM، افزایش رضایت مشتری است. چراکه با استفاده از این استراتژی، کلیه معاملات مربوط به سرویس دهی، بازاریابی و فروش محصولات و خدمات شما به مشتریان می‌تواند به صورت سازمان یافته و منظم انجام شود و با درک بهتر از مسائل مربوط به مشتریان خود خدمات بهتری را در اختیارشان قرار دهید.

۲. حفظ مشتری

با استفاده از داده‌ها و اطلاعات جمع آوری شده، تیم شما می‌تواند در هر زمان به مشتریان راضی دسترسی پیدا کند تا آن‌ها را به خریدهای مکرر ترغیب کند و همچنین با ارائه خدمات مفید به مشتریان آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

ارتباط با مشتری

۳. بهبود ارتباط داخل سازمانی

با به اشتراک گذاشتن اطلاعات مشتریان بین بخش‌های مختلف با استفاده از نرم افزار CRM این امکان فراهم می‌شود که کارمندان شما به عنوان یک تیم از سوابق ارتباط با مشتری بهره ببرند و همین امر، افزایش کارایی شرکت و ارائه خدمات بهتر به مشتریان را در پی خواهد داشت.

۴. بهینه سازی بازاریابی

یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از نرم افزار CRM این است که امکان یک برنامه بازاریابی هدفمندتر و مقرون به صرفه‌تر را به شما می‌دهد. به این صورت که  با درک نیازها و رفتار مشتری می‌توانید زمان صحیحی برای تبلیغ محصول خود را شناسایی کنید و همچنین مشتریان خود را به گروه‌های مختلف تقسیم‌ کنید و با استفاده از اطلاعات مشتریان، می‌توانید تبلیغات مربوطه را برای گروه‌های خود تنظیم کرده و در زمان مناسب آنها را اجرا کنید.

از آنجا که CRM تمام اطلاعات را در یک مکان متمرکز ذخیره می‌کند، این کار تجزیه و تحلیل عملکرد شما را بسیار ساده‌تر می‌کند. با مشخص کردن اطلاعات مهمی از جمله درآمد حاصل از درآمد و همچنین نتایج کمپین‌های بازاریابی خود، شما قادر خواهید بود گزارش‌ها را به راحتی تهیه کنید. گزارش بهتر اطلاعات به این معنی است که شما می‌توانید در  دراز مدت تصمیم‌گیری‌های مؤثری در رابطه با تجارت و بهبود درآمد کسب کنید.

سیستم‌های CRM اطلاعات زیادی را ذخیره می‌کنند و به بازاریابی، فروش و سایر تیم‌ها به دسترسی شما کمک می‌کنند. آنها ارتباطات، اتوماسیون، مدیریت تیم و سایر کارها را کارآمدتر می‌کنند. تیم شما پربازده‌تر است و شما خدمات بهتری را به مشتری ارائه می‌دهید. و این در نهایت به معنای درآمد بیشتر برای شما است.

نرم افزار CRM پیام گستر

وقتی تنها تعداد معدودی مشتری دارید، تعامل با آنها آسان است. اما با افزایش مشتریان، به یک نرم افزار CRM برای ارتقا و سازماندهی کسب و کار خود و ارائه خدمات بهتر به مشتریانتان نیاز دارید.

نرم افزار CRM پیام گستر به عنوان بهترین نرم افزار CRM یکی از پیشرفته‌ترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان است که می‌توانید از آن برای ارتقای سیستم مدیریت، افزایش فروش و رضایت مشتریان، مشتری مداری و ایجاد فضایی امن برای نگهداری و استفاده از اطلاعات سازمانی بهره‌مند شوید.

جشنواره تخفیفی یلدا پلاس نرم افزار CRM پیام گستر

ارتباط با مشتری

مجموعه پیام گستر به مناسبت طولانی‌ترین شب سال به منظور فراهم نمودن شرایطی مناسب جهت رشد و شکوفایی کسب و کارها در نظر دارد جشنواره یلدا پلاس را برگزار نماید.

از این رو در جشنواره “یلدای پلاس” تنها تا تاریخ 28 آذر ماه فرصت دارید تا با خرید نرم افزار پیام گستر به ارزش بیش از 15 میلیون تومان، 50 درصد هدیه خرید بیشتر دریافت نمایید تا بتوانید با بهترین شرایط نرم افزار مورد نظر خود را خریداری نمایید.

اطلاعات جشنواره یلدا پلاس پیام گستر

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*