دو نسخه از یک اپلیکیشن در اندروید

چگونه دو نسخه از یک اپلیکیشن در گوشی اندرویدی خود داشته باشیم؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که می‌توانید در یک گوشی اندرویدی دو نسخه از یک اپلیکیشن را داشته باشید. در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه این کار انجام می‌شود.

در گوشی‌های وان پلاس، سامسونگ و برخی دیگر از گوشی های اندرویدی شما می‌توانید دو نسخه از یک اپلیکیشن را بدون نیاز به هر گونه ابزار جانبی داشته باشید، اما چگونه؟ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آیا در یک اپلیکیشن چندین حساب کاربری دارید، اما گوشی اندرویدی شما امکان استفاده یکی از آن‌ها را به شما می‌دهد؟ نگران نباشید، زیرا در برخی از گوشی‌های اندرویدی قابلیتی وجود دارد که به شما امکان اجرای دو نسخه از یک اپلیکیشن را می‌دهد.

از این طریق شما می‌توانید، نسخه دوم اپلیکیشن مورد علاقه خود را ایجاد کرده و اکانت دوم خود را به آن اضافه کنید. به این ترتیب شما می‌توانید از این برنامه مانند برنامه اورجینال آن در گوشی خود استفاده کنید. شما حتی برای نصب نسخه کپی اپلیکیشن‌ها در گوشی خود به نصب ابزار خاصی هم نیاز ندارید. همه کار در خود گوشی شما انجام می‌شود.

اجرای چندین کپی از یک اپلیکیشن در اندروید

برای فهم بیشتر، این قابلیت امکان ایجاد چندین کپی از یک اپلیکیشن را تنها در برخی از دیوایس‌های اندرویدی خاص به شما می‌دهد. شما می‌توانید این قابلیت را در گوشی‌های سامسونگ، شیائومی و وان پلاس مشاهده کنید. با آنکه تولیدکنندگان اسم‌های مخصوص به خودشان را به این قابلیت اختصاص داده‌اند (برای مثال این قابلیت در گوشی‌های سامسونگ Dual Messanger نامیده می‌شود)، اما فارغ از نوع و نام گوشی این قابلیت در همه آن‌ها یکسان عمل می‌کند.

ما در اینجا برای توضیح این قابلیت از یک گوشی وان پلاس که روی آن اندروید ۱۰ نصب است استفاده کرده‌ایم:

  1. وارد تنظیمات گوشی خود شوید.
  2. به پایین صفحه بروید و روی گزینه Utilities ضربه بزنید، سپس گزینه Parallel Apps را انتخاب کنید.
  3. در اینجا لیستی از برنامه‌هایی که می‌توان کپی کرد را مشاهده خواهید کرد. (تمامی برنامه‌ها از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کنند)
  4. سپس در این لیست برنامه‌ای که قصد دارید کپی آن را داشته باشید، پیدا کرده و این قابلیت را برای آن فعال کنید.
  5. سرانجام گوشی شما یک کپی از برنامه‌ای را که انتخاب کردید، ایجاد و آن را به منوی اپلیکیشن‌های شما اضافه می‌کند.

اپلیکیشن جدید ایجاد شده تنظیمات جداگانه‌ای دارد. در واقع این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا آن را به روشی کاملا متفاوت از برنامه اورجینال سفارشی کنید. پس از آنکه توانستید دو نسخه از یک اپلیکیشن در گوشی خود داشته باشید، اکنون وقت آن است که با استفاده از نسخه کپی شده اپلیکیشن از اکانت دوم خود استفاده کنید.

اطلاعات این اپلیکیشن کپی شده در کجا ذخیره می‌شوند؟

در گوشی اندرویدی شما اطلاعات نسخه کپی برنامه مانند برنامه اصلی در یک جای یکسان ذخیره نمی‌شوند. اما خوشبختانه پیدا کردن داده‌های ذخیره شده کار سختی نیست. در گوشی وان پلاس اطلاعات نسخه کپی برنامه در قسمت Parallel Apps storage ذخیره می‌شوند. شما می‌توانید با استفاده از Android file manager به این فضای ذخیره سازی دسترسی پیدا کنید.

محدودیت‌های نسخه کپی اپلیکیشن در گوشی‌های اندرویدی چیست؟

یکی از محدودیت‌های عمده این قابلیت این است که روی هر اپلیکیشنی انجام نمی‌شود. برای مثال برنامه‌هایی مثل گوگل کروم به شما امکان انجام این کار را نمی‌دهند. شما فقط برنامه‌هایی که در لیست Parallel Apps مشاهده می‌کنید را می‌توانید کپی کنید. اگر نام برنامه‌ای در این لیست نباشد، مسلما شما نمی‌توانید از آن یک نسخه کپی داشته باشید.

غیرفعال کردن نسخه کپی شده از یک اپلیکیشن در اندروید

با انجام مراحل زیر می‌توانید نسخه کپی شده از یک برنامه را حذف کنید:

  1. وارد مسیر Settings > Utilities > Parallel Apps شوید.
  2. برنامه‌ای که قصد حذف کردن نسخه کپی شده آن را دارید پیدا کرده و این قابلیت را در آن اپلیکیشن غیرفعال کنید.

با انجام این مراحل گوشی شما نسخه کپی شده برنامه و تمام اطلاعات ان را حذف خواهد کرد. حذف این موارد هیچ تاثیری روی نسخه اصلی این اپلیکیشن نخواهند داشت.

استفاده از اکانت دوگانه در برنامه‌های اندرویدی

ایجاد دو نسخه از یک اپلیکیشن به شما امکان داشتن دو حساب کاربری در یک برنامه را می‌دهد. با این قابلیت شما می‌توانید با استفاده از گوشی خود این کار را بدون آنکه نیاز به نصب ابزار جانبی داشته باشید، انجام دهید. همانطور که در قسمت‌های فوق ذکر کردیم، شما می‌توانید با استفاده از دستگاه اندرویدی خود این کار را انجام دهید.

یکی از مزایای دیگر نسخه تکثیر شده برنامه‌ها، افزایش امنیت شما است. با ابزار Shelter شما می‌توانید اپلیکیشن‌ها را در یک سندباکس اجرا کنیدتا آن‌ها از سطح سیستم شما دور باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*