گوگل گلس هنوز زنده است !

درست از زمانی که عینک هوشمند گوگل به دست کاربران رسید و این گجت مورد آزمایش قرار گرفت ، تقریبا همه خریداران آن به این نتیجه رسیدند که این محصول به هیج وجه گجتی انقلابی نبوده و ارزش خریدن با آن مبلغ بالا را ندارد.همین بازخوردهای منفی و نارضایتی ها باعث شد تا گوگل فروش این گجت را در ماه ژانویه متوقف کند.پس از آن بود که بسیاری عقیده داشتند که این توقف فروش دائمی بوده و گوگل متوجه شکست پروژه گوگل گلاس شده است.اما اخبار جدید کاملا این موضوع را رد کرده و نشان می دهد پروژه عینک هوشمند گوگل هنوز زنده است.

اریک اشمیت ( مدیر عامل و مدیر اجرایی شرکت گوگل و عضو هیئت مدیره ) گفته اینکه غول جستجو پروژه‌ی گوگل گلس را کنار نگذاشته و این پروژه‌ زیر نظر تونی فدل از کمپانی نست که به تصاحب گوگل در آمده، در حال آماده سازی برای عرضه‌ی عمومی به بازار است.

google-glass

اریک اشمیت در گفتگویی که به وال استریت ژورنال انجام داده، چنین اظهار نظر کرده است:

ما تنها به برنامه ی Explorer خاتمه دادیم و رسانه ها این اقدام را به منزله ی کنسل شدن پروژه ی گلس برداشت کردند، که این امر ابداً صحیح نیست.گوگل کمپانی است که بر مبنای پذیرفتن انواع و اقسام ریسک ها پایه نهاده شده و اکنون نیز هیچ دلیلی وجود ندارد که در مورد گلس راه دیگری را اتخاد کنیم، از ریسک هایش بترسیم و به عمر آن خاتمه دهیم

او در پایان صحبت هایش یادآور می شود که عینک یک پلتفرم پایه و بسیار مهم برای گوگل محسوب می گردد و هم اکنون مانند سال های پیشین اتومبیل های خود ران، احتیاج به زمان و تحقیق و توسعه بیشتر دارد تا به ثمر نشیند. اینگونه اظهار نظر در مورد توقف گلس مانند این است که چون هنوز اتومبیل های خودران برای عموم قابل استفاده نیستند بسیار سریع از آنها نا امید شده و به کارشان خاتمه دهیم.

google-glass

دسامبر سال ۲۰۱۴ شایعاتی منتشر شد که حکایت از عرضه‌ی نسخه‌ی ارزان‌تری از گوگل گلس در سال ۲۰۱۵ داشت. شنیده‌ها حکایت از این دارد که اینتل ماژول‌های داخلی مورد استفاده در این عینک‌هوشمند را تامین کرده و همچنین طراحی جدیدی را با عمر باتری بالاتر در اختیار کاربران قرار خواهد داد. با توجه به امکانات و قابلیت‌های گوگل گلس می‌توان به جرات گفت که گوگل برای عرضه‌ی تجاری این محصول هنوز راه درازی را در پیش دارد.

منبع : pocket-lint

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*