مقایسه ابعاد خانواده گلکسی اس ۲۱ با اس ۲۰ و آیفون ۱۲

مقایسه ابعاد خانواده گلکسی اس ۲۱ با اس ۲۰ و آیفون ۱۲

به بهانه نزدیک شدن به معرفی گوشی‌های سری Galaxy S21 سامسونگ، به مقایسه ابعاد خانواده گلکسی اس ۲۱ با اس ۲۰ و آیفون ۱۲ خواهیم پرداخت.

زمان زیادی تا رونمایی از گوشی‌های خانواده گلکسی اس ۲۱ سامسونگ باقی نمانده است. در واقع شما می‌توانید بهار پیش رویتان از نزدیک گوشی‌های جدید سامسونگ را لمس کنید. سامسونگ با گوشی‌های جدید خودش از یک طراحی اصلاح شده رونمایی خواهد کرد تا بتواند بهترین نسبت ابعاد صفحه به بدنه در کلاس خود را ارائه کند. اول از همه ما یک لبه‌ی مستطح با شیب ملایم را خواهیم داشت که باعث می‌شود قاب پشتی آن تکه‌ی جداگانه‌ای از قاب جلویی به نظر برسد. دوم جزیره دوربین است که پرغرور در گوشه سمت چپ بالای قاب پشتی حضور پیدا کرده است.

هدف سامسونگ از اصلاح طراحی Infinity-O نمایشگر، کاهش چانه در زیر نمایشگر برای ادغام برآمدگی دوربین‌های پشتی با کناره‌های گوشی بوده است. این باعث به وجود آمدن طراحی یکپارچه شده است. به همین خاطر سامسونگ نام طراحی جدید قاب جلویی گوشی‌های سری Galaxy S21 را Blade Bezel و Blade Display نامیده است.

عبارت Blade (به معنای تیغه) می‌تواند نمایانگر طراحی مسطح لبه‌های گوشی‌های گلکسی اس ۲۱، اس ۲۱ پلاس و اس ۲۱ اولترا به همراه یک جزیره دوربین متفاوت باشد. اما بیشتر احتمال دارد سامسونگ به پنل جلویی و حذف هرچه بیشتر حاشیه‌های زیر نمایشگر اشاره داشته باشد.

مقایسه ابعاد گلکسی اس ۲۰ با ۲۱ – اس ۲۰ پلاس با ۲۱ پلاس

سامسونگ برای رسیدن به یکنواختی، ناچار به کمی ضخیم‌تر کردن حاشیه‌های کلی اطراف بدنه شده است. در این بین تنها گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا از نمایشگری نسبتاً منحنی بهره می‌برد و دو مدل دیگر دارای پنل‌هایی مسطح هستند. به عبارت دیگر هرچند سامسونگ چانه زیر نمایشگر را به ۲ میلی‌متر کاهش داده است، اما با توجه به این که منطقه مذکور محل اتصال کانکتور نمایشگر است، باعث شده حاشیه دیگر زوایای فریم دو گوشی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس بیشتر شود.

این حالت متقارن جدیدی را در اطراف قاب نمایشگر ایجاد کرده است که با ترکیب یک نمایشگر مسطح، از گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس گوشی‌هایی عریض‌تر از نسخه‌های پیشین ساخته است. ابعاد گوشی گلکسی اس ۲۱ برابر با ۱۵۱.۷ در ۷۱.۲ در ۸ میلی‌متر خواهد بود، در حالی که ابعاد گوشی گلکسی اس ۲۰ برابر با ۱۵۱.۷ در ۶۹.۱ در ۷.۹ میلی‌متر است.

ما بی‌صبرانه منتظر ملاقات با گوشی‌های جدید سری گلکسی اس سامسونگ و طراحی تمام صفحه یکپارچه Infinity-O آن‌ها هستیم.

مقایسه ابعاد گلکسی اس ۲۱ با ۲۱ پلاس – اس ۲۱ اولترا با ۲۰ اولترا

اکنون می‌دانیم که گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا به یک نمایشگر منحنی ۶.۸ اینچی با رزولوشن +QHD مجهز خواهد بود. هرچند نمایشگر این گوشی مانند دو مدل اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس یکنواخت نیست، اما در عوض مانند آن دو گوشی ناچار به افزایش حاشیه‌های دور صفحه و عرض کلی دستگاه برای ارائه طراحی کنواخت هم نیست.

بیشتر بخوانید:

تازه‌ترین اطلاعات و تصاویر گلکسی اس ۲۱ اولترا فاش شد

ترجیح می‌دهیم لبه‌های این صفحه نمایش خمیده باشد، زیرا با توجه به ابعاد بزرگ گوشی، باعث آسوده شدن در دست گیری آن می‌شود. در دست گیری اس ۲۰ اولترا با توجه به طراحی مسطحی که دارد، حتی بدون استفاده از قاب هم سخت است. کاهش عرض چانه زیر نمایشگر این گوشی باعث کاهش قد کلی آن می‌شود تا در مجموع ابعاد S21 Ultra کوچک‌تر از S20 Ultra باشد. ابعاد نسخه جدید ۱۶۵.۱ در ۷۵.۶ در ۸.۹ میلی‌متر خواهد بود، در حالی که ابعاد نسل فعلی گلکسی اولترا ۱۶۶.۹ در ۷۶ در ۸.۸ میلی‌متر است. با این حال شما همچنان باید انتظار ملاقات با یک گوشی غول پیکر را داشته باشید.

مقایسه ابعاد گلکسی اس ۲۱ با آیفون ۱۲ پرو و اس ۲۱ پلاس با آیفون ۱۲ پرو مکس

اندازه نمایشگر گلکسی اس ۲۱ کمی بزرگ‌تر از آیفون ۱۲ پرو است. این گوشی کمی طول بیشتری دارد، اما به لطف نسبت ابعاد بلندتر، پهن‌تر نیست و این باعث در دست گیری راحت حتی در یک دست می‌شود.

علاوه بر این، سامسونگ مساحت بیشتری از پنل جلویی را در اختیار نمایشگر قرار داده است، زیرا هیچ بریدگی ناخوشایندی در بالای صفحه قرار ندارد و دوربین سلفی در یک حفره کوچک قرار گرفته که سامسونگ نام این طراحی را Infinity-O می‌نامد.

رقیب مستقیم گلکسی اس ۲۱ پلاس هم آیفون ۱۲ پرو مکس است که عریض‌تر و سنگیم‌تر از پرچمدار سال ۲۰۲۱ سامسونگ خواهد بود و در دست گیری آن به خصوص وقتی از یک قاب روی آن استفاده می‌کنید، سخت‌تر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*