مویک ایر 2

مویک ایر 2 ؛ بهترین هلیشات برای اکثر افراد

مویک ایر 2 : جانشین هلیشات مویک ایر، کوادی که در سال 2018 روانه بازار شد، یکی از محصولات جدید DJI ، با قیمت مناسب و امکانات ویژه است.

این هلیشات با توجه به امکاناتی که دارد، به عنوان رقیب اصلی کوادکوپتر مویک 2 پرو (Mavic 2 Pro) در نظر گرفته می‌شود. اگر شما هم در مورد خرید Mavic Air 2 سوالات زیادی دارید، در ادامه این مطلب با نقد و بررسی کوادکوپتر مویک ایر 2 همراه ما باشید.

معرفی کوتاه کوادکوپتر مویک ایر 2

مویک ایر 2، اولین هلیشات از سری مویک دی جی آی است که قابلیت تصویربرداری 48 مگاپیکسل 8K هایپرلپس و فیلمبرداری  4K/60p در 120 Mbps دارد. علاوه بر این، Air 2 اولیت هلیشاتی است که مجهز به AirSense، سیستم هشدار DJI است. این سیستم با استفاده از دریافت سیگنال‌های کنترلی نظارت خودکار ADS-B، موقعیت دقیق هلیشات را روی صفحه کنترل نمایش می‌دهد.‌

در حالی که مویک ایر دارای رنگ‌های مختلف و ظاهری شبیه به هلی شات اسپارک است، اما Mavic Air 2 از نظر شکل، اندازه، عملکرد و وزن بین Mavic Mini و Mavic 2 Pro قرار می‌گیرد. بر اساس آنچه که DJI اعلام کرده است، برای تعیین وزن 570 گرمی این هلیشات، آزمون‌های زیادی جهت برقراری تعادل بین اندازه، کاربری و امکانات هوشمند، انجام شده است. بدیهی است که رسیدن به وزن و اندازه ایده آل تنها اولویت DJI در هنگام ساخت Mavic Air 2 نبوده است.

طراحی مویک ایر 2 بسیار جمع و جور است و در حالت بسته بودن بازوها، به راحتی در کف دست قرار می‌گیرد. گرچه این هلیشات از ورژن قبلی خود، مویک ایر، کمی بزرگتر است؛ اما هنوز هم کوچکتر ز مویک 2 پرو و زوم است.

ویژگی‌های اصلی هلیشات Mavic Air 2 چیست؟

  • وزن کل 570 گرم
  • سنسور تصویر 1/2 “48MP CMOS
  • لنز معادل 24 میلی متر (84º FOV) ، دیافراگم ثابت 8
  • عکاسی 12MP و 48MP
  • فیلمبرداری 4K / 60p و HD / 240p با سرعت 120Mbps
  • رمزگذارهای 264 و H.265
  • ویدئو HDR و پانوراما
  • هایپرلپس 8K
  • ردیابی سوژه Spotlight 2.0
  • سیستم کمک خلبان پیشرفته (APAS) 3.0
  • حداکثر 34 دقیقه زمان پرواز
  • حداکثر سرعت 68 کیلومتر در ساعت

کنترلر مویک ایر 2 : یکی از تغییرات اصلی ورژن جدید

کنترلر مویک ایر 2 تغییر دیگری است که توجه بسیاری از علاقه مندان هلیشات را به خود جلب کرده است. این کنترلر نسبت به کنترلرهای دیگر سری مویک سایز بزرگتری داشته و تلفن همراه در قسمت بالایی و نه پایینی قرار می‌گیرد. امنیت تلفن همراه، با استفاده از گیره‌های کنترل هلیشات‌های سری فانتوم برقرار می‌شود. با استفاده از سوئیچ‌هایی که روی کنترلر قرار گرفته است، می‌توان به راحتی بین حالت‌های پرواز Tripod، Normal و Sport سوئیچ کنید.

مشابه دیگر ریموت‌های Mavic ، دکمه‌های Return to Home و Power در قسمت جلویی کنترلر قرار دارند. با استفاده از دکمه‌ای که در سمت راست بالا کنترلر مویک ایر 2 قرار گرفته است، می‌توانید بین حالت‌های عکس و فیلم، سوئیچ کنید.

مویک ایر 2

با استفاده از دکمه Fn که در قسمت بالایی و سمت چپ کنترلر قرار دارد، می‌توانید نور کمکی و سنسورهای اضافی را برای بهبود عملکرد هلیشات، فعال کنید. با استفاده از این موارد کمکی، در شرایط کم نور، پرواز و فرود بهتری را تجربه خواهید کرد.

برای کنترلر زاویه دوربین، می‌توانید از چرخ کنترلی که در قسمت بالایی کنترلر قرار دارد، استفاده کنید. با استفاده از این چرخ دنده دوربین به سمت بالا و پایین حرکت می‌کند. دو جوی استیک در قسمت پایین کنترلر قرار دارند که می‌توانید برا کنترل پرواز آنها را از جایگاه خارج کرده و استفاده کنید.

کار با مویک ایر 2 چگونه است؟

یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های افراد هنگام خرید کوادکوپتر دوربین دار، کاربری هلیشات است. اینکه آیا افراد مبتدی و بی تجربه، می‌توانند بدون آسیب رساندن به هلیشات از تمام ظرفیت‌های آن به بهترین شکل استفاده کنند؟ خوشبختانه پاسخ این سوال در مورد کوادکوپتر مویک ایر 2 مثبت است. با استفاده از راهنماهای رنگی و لیبلی (برچسبی) که در قسمت‌های مختلف هلیشات قرار دارد، می‌توان مطمئن بود که کلیه اجزا در جای درست خود قرار گرفته اند.

زمانی که برای اولین بار جعبه Mavic Air 2 را باز می‌کنید، متوجه برچسب‌هایی با عنوان “A” و “B” در بازوهای بالا و پایین پهپاد خواهید شد. دو کیسه با برچسب ‘A’ و ‘B’ حاوی 3 پروانه است؛ در صورت نیاز به تعویض، 1 عدد اضافی از هر نوع در کیسه وجود دارد. نقاطی که نقره ای رنگ هستند برای اتصال ملخ‌های A و نقاط سیاه رنگ برای اتصال ملخ‌های B در نظر گرفته شده اند. تصور دی جی آی بر این است که شما برای اولین بار یک هلیشات مشاهده کرده و از آن استفاده می‌کنید.

نصب ملخ یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که قبل از شروع پرواز باید از درستی آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که به هر دلیلی ملخ‌ها در جای درست خود قرار نگرفته باشند، آسیب شدیدی به هلیشات وارد خواهد شد.

کیفیت عکس و فیلم مویک ایر 2 چگونه است؟

دوربین Mavic Air 2، از سنسور 1/2 “CMOS Quad Bayer تشکیل شده است، روی یک گیمبال 3 محوره نصب شده است. این دوربین قابلیت عکاسی JPEG (با رزولوشن 12MP یا 48MP) و همچنین Raw + JPEG را دارد. علاوه بر کلیه حرکت‌هایی استانداردی که برای دوربین تعریف شده است، می‌تواند تا 24 درجه به سمت بالا متمایل شود.

دوربین Air 2 دارای لنز 24 میلیمتری (برابر) با دیافراگم ثابت F2.8 با 84º FOV است. برای بهبود تجربه کاربری، DJI چندین حالت SmartPhoto را هم به هلیشات اضافه کرده است که به شما برای خلق تصاویری با بهترین کیفیت، کمک شایانی می‌کند.

مویک ایر 2

مویک ایر 2 دارای حالت‌های عکاسی هوشمند زیر است:

  • عکس‌های HDR

دوربین به صورت خودکار از یک منظره در 7 شرایط نوری مختلف عکس می‌گیرد. در نهایت شما در بین 7 عکس با تنظیمات نوری مختلف، می‌توانید بهترین را انتخاب کنید.

  • هایپرلایت (Hyperlight)

عکاسی در شرایط کم نور یکی از چالش‌های تصویربرداری با هلیشات است. معمولا تصاویری که با استفاده از کوادکوپتر دوربین دار با نور کم گرفته می‌شوند، به صورت دانه دانه و یا نویزی هستند. هایپرلایت از یک منظره چندین عکس گرفته و با ترکیب آنها تصویری واضح خلق می‌کند.

  • تشخیص صحنه

با استفاده از قابلیت دوربین 5 عنصر اصلی یک تصویر، شامل خورشید، آسمان آبی، چمن، برف و درختان را به شکل بهتری تشخیص میدهد. در واقع از این حالت عکاسی در مویک ایر 2 می‌توانید برای تجزیه و تحلیل صحنه و به حداکثر رساندن وضوح و رنگ استفاده کنید.

مویک ایر 2، اولین پهپاد از سری Mavic است که می‌تواند با استفاده از کدک H.265 ویدئویی 4K / 60p با سرعت 120 مگابیت بر ثانیه ضبط کند. این قابلیت برای هلیشاتی با این قیمت، بسیار ارزشمند است. علاوه بر این، قابلیت فیلمبرداری HDR 4K / 30p وجود دارد به همراه HD / 120p و HD / 240p که کیفیت فیلم آهسته را به سطح جدیدی رسانده‌اند. گرچه کیفیت رنگ هلیشات مویک ایر 2 بهبود چشمگیری داشته است، اما قابلیت D-Cinelike برای عکاسی با بهترین کیفیت هم وجود دارد.

نکات نهایی در مورد کوادکوپتر مویک ایر 2

Mavic Air 2 مجهز به سنسورهای جلوگیری از مانع در جلو ، عقب و پایین هواپیما است. (هیچ سنسوری در قسمت بالایی هلیشات وجود ندارد.) یک چراغ کمکی با سنسورهای اضافی، که از طریق کنترل کننده فعال می‌شوند، در پایین قرار دارد تا به شما کمک کند در شرایط چالش برانگیز مانند محیط‌های کم نور به زمین نخورید.

بر اساس آنچه که DJI اعلام کرده است، مدت زمان پرواز با مویک ایر 2 نسبت به نسخه قبلی، 13 دقیقه افزایش یافته است. (با مویک ایر 21 دقیقه و با مویک ایر 2 ، 34 دقیقه پرواز خواهید کرد.)

حافظه داخلی مویک ایر 2 8 گیگ است اما می‌توان از microSD ، 256 گیگا بایتی برای ذخیره عکس و فیلم‌ها استفاده کنید. از حافظه داخلی زمانی که کارت حافظه پر شده و یا نصب آن را فراموش کرده اید، استفاده کنید. برای دسترسی به عکس و فیلم‌ها، می‌توانید بدون خارج کردن کارت حافظه، با تصاویر را به سیستم خود انتقال دهید.

خرید مویک ایر 2

با توجه به موارد گفته شده، اگر تصمیم به خرید Mavic Air 2 دارید و یا بین انتخاب این هلیشات میان رده و مویک 2 پرو مردد هستید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وب سایت فروشگاهی آی کواد (http://iquad.ir/) جهت خرید کوادکوپتر دوربین دار به صورت اقساطی و دریافت مشاوره رایگان است. شما می‌توانید تنها با یک تماس تلفنی، از تجربه واقعی افراد هنگام کار با این هلیشات میان رده مطلع شده و تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*