Huaweimate30pro.jpg

روش جدید هواوی برای ترمیم خراش روی نمایشگر تلفن های هوشمند

هواوی روش جدیدی برای ترمیم خراش روی نمایشگر اختراع کرده است. با استفاده از مواد ترکیبی هواوی و اشعه‌ی ماورای بنفش یه راحتی می توان خط و خش های صفحه نمایش و پشت گوشی را از بین برد.

هواوی درخواست ثبت اختراع جدیدی را با اداره ملی مالکیت معنوی چین ارائه داده است. این پتنت یا عنوان «روش و تجهیزات از بین بردن خراش روی شیشه» در ۲۲ دسامبر سال ۲۰۲۰ (۸ دی ۹۹) تصویب و منتشر شد. جزئیات این پتنت روش جدید هواوی برای ترمیم خراش از روی نمایشگر گوشی های هوشمند را شرح می‌دهد. موادی که برای این کار استفاده می‌شوند، خط و خش های روی شیشه‌ی نمایشگر را تشخیص می‌دهند. اگر خراش در قسمت جلو گوشی باشد، باید روی شیشه‌ی نمایشگر با الکل تمیز شود اما اگر در قسمت پشت گوشی باشد از یک تمیز کننده التراسونیک استفاده می‌شود.

پس از تمیز کردن، ترکیب خاصی تهیه می‌شود که شامل ۳۵ تا ۴۵ درصد اکریلات (نمک اسید اکریلیک)، ۵۰ تا ۶۰ درصد رزین اپوکسی، ۲ تا ۳ درصد مواد اولیه و ۲ تا ۳ درصد هم مواد افزودنی است. پس از آن، این مایع بر روی یک لایه‌ی شفاف مالیده شده و آن را روی صفحه‌ی تلفن یا قسمت خراش دار می‌چسبانند. در پایان هم از نور ماورای بنفش با طول موج ۳۲۰ ~ ۴۲۰ نانومتر استفاده می‌شود تا ترکیب خراش روی نمایشگر را به خوبی ترمیم شود.‍‍‍‍‍

ترمیم خراش از روی نمایشگر

هواوی و آنر به ترتیب ۴ و ۲ درصد بازار فروش گوشی‌های هوشمند سال آینده را به خود اختصاص خواهند داد

شرکت تحقیقاتی TrendForce در پیش‌بینی جدیدی معتقد است که شرکت مستقل آنر دیگر هیچ ارتباطی با هواوی ندارد. این شرکت افزوده که آنر در سال آینده می‌تواند نهایتا ۲ درصد بازار گوشی‌های هوشمند را به محصولات خود اختصاص دهد.

البته فروش آنر به هواوی که تحت فشار تحریم های آمریکا و پیامدهای آن به سختی نفس می‌کشد، ضربه‌ی بسیار سختی وارد می‌کند. امسال اگر تحلیلگران تنها ۱۴ درصد از بازار جهانی تلفن های هوشمند را به این شرکت اختصاص دهند اما در سال آینده، آن طور که پیش‌بینی‌ها می‌گویند، سهم هواوی یه ۴ درصد کاهش می‌‌یابد. اگر چنین نتیجه‌ای رقم بخورد، هواوی مجبور می‌شود تا برای قرار گرفتن در فهرست ده شرکت برتر با رقیبانش مبارزه کند؛ زیرا آن‌ها قطعا نمی‌توانند درمیان پنج شرکت برتر حضور داشته باشند.

تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی، توانایی این شرکت را برای تهیه قطعات مورد نیاز، محدود می‌کند. این پیامد بر توانایی هواوی در تولید و بازاریابی تلفن های هوشمند جدید تأثیر می‌گذارد. دلیل اصلی تصمیم هواوی برای فروش برند آنر هم همین تحریم‌ها بود.

طبق پیش بینی های انجام شده، شیائومی، دیگر شرکت چینی تولید کننده‌ی گوشی هوشمند، سال آینده جایگاه خود را به طور قابل توجهی تقویت می‌کند. تحلیلگران TrendForce برای شیائومی پیش بینی می‌کنند که سهم این شرکت در بازار از ۱۲ درصد به ۱۴ درصد افزایش می‌یابد که البته، افزایش قابل توجهی نیست.  هرچند که، شیائومی بسیار خوش‌بین‌‌تر از این مقدار است و قصد دارد از ۲۴۰ تا ۳۰۰ میلیون دستگاه تلفن هوشمند بفروشد. این شرکت می‌خواهد از اپل پیشی بگیرد و احتمالاً برای کسب رتبه برتر با سامسونگ رقابت کند.

سامسونگ، هواوی و شیائومی در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ بازار اسمارت فون ‌ها را در اختیار داشتند

آژانس تحلیلی گارتنر گزارش دیگری در مورد بازار گوشی های هوشمند منتشر کرده است. بنابر این گزارش، در سه ماهه سوم سال جاری میلادی، ۳۶۶ میلیون تلفن هوشمند در سراسر جهان فروخته شده است. که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵.۷ درصد کمتر است.  اگرچه این مقدار افت محسوسی است اما از مقدار افت بازار در نیمه‌ی اول سال که ۲۰ درصد بود، بسیار کمتر است.

ترمیم خراش از روی نمایشگر

سامسونگ با فروش ۸۰.۸۲ میلیون دستگاه و ۲۲ درصد از بازار همچنان در صدر قرار دارد. در کل، از میان ۵ تولید کننده برتر، فقط سامسونگ و شیائومی توانستند، به ترتیب۲.۲ و ۳۴.۹ درصد فروش خود را افزایش دهند. هواوی با فروش ۵۱.۸۳ میلیون تلفن هوشمند در جایگاه دوم قرار دارد، سهم بازار این شرکت ۱۴.۴ درصد است. شیائومی هم با در دست داشتن ۱۲/۱ درصد بازار، موفق به فروش ۴۴.۴۱ میلیون تلفن هوشمند شده است.

اپل در جایگاه چهارم قرار دارد. بین ماه های ژوئیه و سپتامبر، فروش این شرکت ۴۰.۶ میلیون تلفن هوشمند بوده است. سهم بازار این شرکت ۱۱.۱ درصد بود. جالب اینجاست که اوپو فاصله چندانی با اپل ندارد. اپو با در اختیار گرفتن ۸.۲ درصد بازار موفق شد در سه ماهه‌ی سوم، ۲۹.۸۹ میلیون تلفن هوشمند بفروشد.