اپلیکیشن واتساپ

اپلیکیشن واتساپ دیگر از گوشی‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌کند

اپلیکیشن واتساپ از ژانویه ۲۰۲۱ دیگر از گوشی‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌کند. این شامل گوشی‌های قدیمی اندرویدی و آیفون ۴ به قبل می‌شود.

واتساپ، یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های پیام رسان در جهان است که روی گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها اجرا می‌شود و از پیام‌های پایان به پایان رمزگذاری شده پشتیبانی می‌کند. حتی اگر واتساپ را دوست ندارید هم نمی‌توان انکار کرد که این برنامه وارد زندگی ما شده و تلفن‌های هوشمند را نمی‌توان بدون آن تصور کرد. قطعاً برخی از دوستان و اعضای خانواده شما از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند. اما متأسفانه برخی از دستگاه‌ها به زودی دیگر قادر به اجرای این اپلیکیشن نخواهند بود.

آغاز سال نو میلادی‌، شروع خوبی برای کاربرانی که از گوشی‌های قدیمی استفاده می‌کنند نخواهد بود. چرا که اپلیکیشن واتساپ از ژانویه ۲۰۲۱ پشتیبانی از تعدادی گوشی هوشمند را متوقف خواهد کرد. این محدودیت هم روی پلتفرم اندروید و هم iOS اجرایی است. این محدودیت شامل گوشی‌های اندرویدی با نسخه پایین‌تر از ۴.۰.۳ و آیفون‌هایی با نسخه پایین‌تر از iOS 9 می‌شود. اگر به خاطر بیاورید فیسبوک هم چنین محدودیتی را سال گذشته سر راه گوشی‌های اجراکننده iOS 8 و اندروید ۲.۳.۷ قرار داده بود.

اگر می‌خواهید همچنان به اپلیکیشن واتساپ دسترسی داشته باشید، یا باید گوشی خود را به نسخه‌های جدیدتر اندروید به‌روزرسانی کنید، یا دیوایس جدیدی را خریداری کنید. برای صاحبان آیفون‌ها کار آسوده‌تر است. همه می‌دانند که گوشی‌های آیفون به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را مدت زمان بیشتری نسبت به رقبای اندرویدی دریافت می‌کنند. گرچه آیفون ۴ به قبل دیگر خیلی قدیمی شده‌اند و نمی‌توانند به نسخه‌های جدیدتر iOS آپدیت شوند.

قابلیت تماس صوتی و تصویری در نسخه دسکتاپ واتساپ

پیام‌رسان تحت مالکیت فیسبوک سرانجام قابلیت تماس‌های صوتی و تصویری را به نسخه آزمایشی تحت وب و دسکتاپ خود اضافه کرد. گرچه نسخه‌های اندروید و آی او اس واتساپ از سال ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ این ویژگی را دریافت کرده‌اند. واتساپ اکنون به محبوبیت بالایی رسیده و ۲ میلیارد کاربر فعال دارد. این پیام‌رسان اکنون با ۴۴ درصد سهم بازار محبوب‌ترین پیام‌رسان است و بعد از آن فیسبوک مسنجر با ۳۵ درصد سهم بازار در جایگاه دوم قرار دارد.

اکنون نسخه آزمایشی واتساپ وب و دسکتاپ قابلیت مکالمات صوتی و تصویری را دریافت کرده‌اند. برای استفاده از این قابلیت ابتدا باید گوشی هوشمند خود را به واتساپ وب یا دسکتاپ وصل کنید. شواهد نشان می‌دهد که واتساپ به دنبال عرضه نسخه مستقل پیام‌رسان خود برای دسکتاپ‌ها است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. واتساپ نسبت به تلگرام هیچ امکاناتی نداره و پشتیبانی واتساپ قطع بشه به جاش جی بی واتساپ هست.

  2. اصلاً گوشی های قدیمی حتی اگر اپلیکیشن سازنده هم ازشون پشتیبانی کنه و توانایی اجرا کردن آن و نحوه درست را نخواهند داشت