ویندوز 10 ایکس

ویندوز 10 ایکس با قابلیت Modern Standby منتشر خواهد شد

ویندوز 10 ایکس – Windows 10X مدتی است که توسط شرکت مایکروسافت در حال توسعه قرار گرفته و از تغییرات مهم آن، قابلیت Modern Standby خواهد بود.

چنان که به نظر می‌رسد، شرکت مایکروسافت با عرضه سیستم عامل ویندوز 10 حال به یک ثبات چند ساله رسیده و قرار نیست که نسخه‌ای تحت عنوان ویندوز 11 یا شاید 20 را به زودی عرضه کند. با این وجود چند ماهی است که خبر کار روی یک به‌روز رسانی برای ویندوز پایه 10 به نام Windows 10X از سوی این شرکت شنیده می‌شود.

با این حال قرار بود که این سیستم عامل جدید در سال 2020 عرضه شود، اما حال گزارشات اخیر نشان می‌دهند که این امر در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ (بهار ۱۴۰۰) انجام خواهد شد. همچنین با وجود تایید انتشار ویندوز 10X اخیرا اطلاعات بسیاری درباره آن در سطح اینترنت منتشر شده و شایعات فراوانی برای قابلیت‌های این سیستم عامل جدید شنیده می‌شود. با این وجود جدای از شایعات و حدس‌های زده شده، اخیرا اعلام شده که قابلیتی با عنوان Modern Standby در لیست تغییرات ویندوز 10X نسبت به ویندوز 10 ثبت شده است.

قابلیت Modern Standby در ویندوز 10 ایکس

ویندوز 10 ایکس

بنابر گزارش‌های بدست آمده درباره این ویژگی جدید، Modern Standby باعث می‌شود تا رایانه یا لپ تاپ شما با فعال کردن آن به صورت دائم روشن بماند و پس از باز کردن قفل صفحه، بدون هیچگونه تغییر و بسته شدن برنامه‌ها یا قطع شدن اینترنت به کار خود ادامه دهید.

با این حساب قابلیت جدید ویندوز 10 ایکس درواقع یک نسخه متفاوت از همان Sleep است که رایانه را به صورت موقت در حال انتظار قرار می‌دهد؛ البته با این تفاوت که اینبار، دیگر برنامه‌‌ای بسته نمی‌شود و به محض روشن کردن رایانه به سرعت وارد محیط کاربری خواهید شد.

به علاوه از ویژگی‌های مهم حالت Modern Standby دریافت ایمیل و اعلان پیام‌های دریافت شده از پیامرسان‌هایی خواهد بود که به اینترنت متصل مانده‌اند. به نحوی که به گفته شرکت مایکروسافت، اکثر برنامه‌ها با این قابلیت سازگاری خواهند داشت.

ویندوز 10 ایکس

به هر حال اگر از ساخت ویندوز 10X اطلاعی نداشتید، جالب است بدانید که حالت Modern Standby تنها ویژگی آن نیست و قابلیت‌های بسیاری به آن اضافه خواهند شد که همگی ارزش امتحان کردن را خواهند داشت؛ مانند برنامه File Explorer جدیدی که برای پیدا کردن فایل‌های داخل حافظه بسیار کاربردی‌تر خواهد بود. به علاوه گفته می‌شود که این ویندوز جدید قابلیت اجرای برنامه‌های اندرویدی را به صورت مستقیم و بدون نیاز به برنامه‌های شبیه‌ساز خواهد داشت که البته توافق با شرکت گوگل و همکاری با آن، لازمه یا شاید هم مانع اجرای چنین طرحی خواهد شد و باید دید مایکروسافت چگونه این مسئله را حل می‌کند.

همچنین نکته قابل توجه برای این ویندوز جدید اینجاست که شرکت مایکروسافت در ابتدا سیستم عامل ویندوز 10 ایکس را برای گجت‌های با نمایشگر تاشو و یا دوگانه در نظر گفته بود، اما بعد از ایجاد تاخیر در عرضه آن، حال تغییرات جدید این ویندوز را برای رایانه‌ها و لپ تاپ‌های عادی نیز لحاظ کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*