استون مارتین جی تی 2015 خودرویی برای ثروتمندان

استون مارتین- Aston Martin – شرکت بریتانیایی تولیدکنندهٔ خودروهای اسپورت است، که در سال ۱۹۱۳ توسط رابرت بمفورد و لیونل مارتین تاسیس شد.
از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۷ استون مارتین بخشی از گروه پرمیر اتوموتیو، به‌شمار می‌آمد، که خود زیرمجموعه‌ای از شرکت فورد محسوب می‌شد. در ۱۲ مارس ۲۰۰۷ در پی انعقاد قراردادی به ارزش ۴۷۹ میلیون پوند، استون مارتین به کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ادیم، سرمایه‌گذاری الدار و پرودرایو، که توسط دیوید ریچاردز مدیریت می‌شد، واگذار گردید.
اما شرکت فورد ۴۰ میلیون پوند از سهام استون مارتین که معادل ۱۰٪ درصد از کل سهام آن است، را حفظ کرد. با احتساب این مبلغ، ارزش کل شرکت در سال ۲۰۰۷ معادل ۹۲۵ میلیون دلار برآورد می‌شود.

vantage-gt-3_1200

و این روزها استون مارتین نامی است که مواجهه با آن برای عاشقان دنیای خودرو یادآور سوپر اسپرت هایی خاص و اشرافی است. از سال 1913 میلادی تا کنون این کمپانی انگلیسی مسیر خود در راستای تولید محصولاتی متمایز را دنبال کرده و بی شک عملکردی کاملا موفق را نیز به ثبت رسانده است. استون مارتین در طراحی خودرو، کلاس ویژه ای را ایجاد کرده به نحوی که شناسایی مدل های آن حتی بدون کوچکترین نمایه و لوگویی بسیار ساده می نماید. حتی آنهایی که علاقه خاصی به اخبار دنیای خودرو ندارند در فیلم های مامور همه فن حریف دنیای سینما یا همان 007 انواع مدل های استون مارتین با قابلیت هایی عجیب را دیده و حتما عاشق این خودرو شده اند. به هر ترتیب این شاهزاده انگلیسی ماجراجویی های خود را در دنیای خودرو دنبال می کند و هر زمان که محصولی را به بازار ارائه می دهد تحسین مخاطبان را با خود همراه دارد.

vantage-gt-29_1200

امروز با یک جی تی از خانواده مارتین آشنا خواهیم شد که دور از هیاهو و حواشی رایج در دنیای خودرو، وارد میدان شده و با تاکید بر همان ساختارهای نرمال طراحی خانواده خود، محصولی چابک و جذاب به نظر می آید.

البته وجود عنوان “جی تی” در نام هر خودرویی، موجب افزایش انتظار مخاطب از آن خودرو به عنوان یک سوپر اسپرت تمام عیار می شود. اما باید توجه داشت که استون مارتین در رویکرد خود به ساخت موتور و انتخاب قابلیت های آن نیز راهبردهای خاصی را دنبال می کند.

vantage-gt-30_1200

(گفتنی است در مدل های قدرتمند استون مارتین مانند ونتیج رودستر با موتور 12 سیلندر؛ خروجی قلب تپنده خودرو برابر با 565 اسب بخار است در حالیکه سوپر اسپرتی چون گودزیلای نیسان با یک موتور 6 سیلندر نتایج به مراتب بهتر از استون مارتین دارد. اما همانطور که عنوان شد هدف استون مارتین ارائه محصولاتی اسپرت و البته قدرتمند برای استفاده در شهر است. با این تفاسیر نباید انتظار داشت که استون مارتین در اندیشه ارائه قدرتمندترین های تاریخ خودرو باشد!)

vantage-gt-13_1200

به هر ترتیب امروز با یک استون مارتین ونتیج جی تی سر و کار داریم. برای این نمونه از یک موتور 8 سیلندر 4.7 لیتری با خروجی 430 اسب بخار استفاده شده است. گشتاور این مجموعه برابر با 361 پوندفوت است که مجموعه ای با قدرت مناسب را در برابر مصرف کننده قرار می دهد.

vantage-gt-37_1200

برای ونتیج جی تی از جعبه دنده دستی 6 سرعته استفاده شده است. این خودرو از حالت توقف طی 4.6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد. در قسمت بدنه چیز جدیدی برای شگفتی وجود ندارد و شما با همان طراحی مدل های ونتیج سروکار دارید. البته در مدل جی تی، رنگ زرد نقش مهمی در انتقال حس سرعت برای یک خودروی اسپرت را برعهده دارند. در قسمت جلوی خودرو همه چیز بسیار ساده به نظر می رسد و بامپر نیز ظاهری کاملا کارخانه ای دارد و البته با رژ لب زردرنگ مقداری جذاب تر به نظر می آید. در قسمت عقب خودرو نیز انتخاب رنگ زرد برای دیفیوزر، هماهنگی خاصی را با کل مجموعه ایجاد کرده است.

vantage-gt-55_1200

اوج هنرمندی استون مارتین را باید در فضای داخل کابین ونتیج جی تی جستجو کنید. جائیکه استفاده از چرم، فیبرکربن و مخمل یک مجموعه لوکس و اشرافی را در برابر مخاطب قرار می دهد.  در فضای داخلی نیز رنگ زرد نقش بسیار پررنگی دارد. دوخت زرد رنگ درشت با فیبرکربن و چرم مشکی در کنسول جلویی خودرو زیبایی خاصی را ایجاد کرده است. طراحی فضای داخل کابین ما را به یاد کانتیننتال جی تی وی 8 اس کانورتیبل از بنتلی می اندازد.

منبع:gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*