گوشی های پستی

معافیت 50 دلاری گوشی های پستی حذف شد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران از حذف معافیت 50 دلاری گوشی های پستی خبر داد و گفت از این پس حقوق ورودی آنها با نرخ سنا محاسبه خواهد شد.

جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران عنوان کرد در خصوص کالاهای پستی به جز کالاهایی که از لحاظ شرعی و قانونی دارای ممنوعیت هستند، اگر کالا جنبه تجاری نداشته باشد طبق قانون ترخیص آنها به ارزش حداکثر 50 دلار بدون پرداخت حقوق گمرکی، سود بازرگانی و بدون مطالبه کارت بازرگانی با مجوزهای مقرر بلامانع است. وی افزود پیش از این در مورد گوشی پستی نیز این معافیت وجود داشت، اما بررسی‌های گمرک نشان می‌دهد مدتی است ورود گوشی پستی به کشور به یک فرایند تجاری تبدیل شده است. طبق بررسی‌ها اخیرا افرادی از کشورهای دیگر به ویژه عراق، افغانستان و ترکیه به پست گوشی به ایران مشغول شدند که چنین موضوعی از نظر گمرک ایران طبیعی نیست.

حذف معافیت 50 دلاری گوشی های پستی

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در ادامه بیان کرد:

پس از این که این موضوع را در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح کردیم، تصمیم گرفته شد تا معافیت ۵۰ دلاری گوشی های پستی حذف شود. علاوه بر این مقرر گردید نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای محاسبه حقوق ورودی حذف شود که در نهایت با پیشنهاد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت صنعت، معدن و تجارت و گمرک ایران این طرح در جلسه ستاد تنظیم بازار مطرح و به تصویب این مرجع رسید.

جمال ارونقی در ادامه بیان کرد طبق تصمیمات جدید، از این پس ورود موبایل پستی بدون هیچ معافیتی خواهد بود و حقوق ورودی گمرکی این گوشی‌ها نیز طبق نرخ سنا و با پرداخت دو برابر سود بازرگانی انجام خواهد شد. وی خاطرنشان کرد اگر بیش از یک گوشی به نام یک شخص از کشور دیگری پست شود، گمرک ایران می‌تواند مازاد گوشی‌ها را مرجوع کند و همچنین فقط یک گوشی رجیستری خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*