موتورولا جی استایلوس ، جی پاور و جی پلی

مدل های 2021 گوشی های موتورولا جی استایلوس ، جی پاور و جی پلی معرفی شدند

مدل های 2021 گوشی های موتورولا جی استایلوس ، موتورولا جی پاور و موتورولا جی پلی معرفی شدند که در ادامه با مشخصات آنها آشنا می‌شویم.

«هیچ کس مانند موتورولا از بازار میان رده‌ها و مشتریان این گوشی‌ها مطلع نیست.» این جمله‌ای است که خود شرکت موتورولا گفته است. این شرکت به تازگی از مدل‌های جدید و 2021 گوشی های جی استایلوس ، جی پاور و جی پلی رونمایی کرده است. هر سه گوشی را می‌توان از همین امروز سفارش داد، اما فقط مدل جی پاور آماده ارسال است و دو مدل دیگر از هفته آینده به دست مشتریان خواهد رسید. در ادامه، مشخصات و ویژگی‌های سه گوشی میان رده جدید موتورولا را بررسی می‌کنیم:

موتورولا موتو جی استایلوس 2021 – Moto G Stylus

موتو جی استایلوس 2021 دارای صفحه نمایش 6.8 اینچی 1080p است که بزرگترین نمایشگر در سری G این شرکت تاکنون محسوب می‌شود. یک قلم استایلوس Push-Pen همراه با این گوشی ارائه می‌شود که با یک کلیک از غلاف داخل گوشی بیرون می‌آید. تراشه اسنپدراگون 678 در دل این گوشی قرار گرفته و سیستم عامل اندروید 10 روی آن اجرا می‌شود که نرم افزارهای سفارشی قلم استایلوس مانند برنامه موتو نوت – Moto Note در آن وجود دارد. از قلم استایلوس این گوشی می‌توان برای رسم کردن یا برجسته‌سازی متن و کپی سریع آن در برنامه دیگر استفاده کرد.

موتورولا جی استایلوس

موتورولا جی استایلوس 2021 فقط در یک پیکربندی با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی عرضه می‌شود و خشاب کارت حافظه جانبی میکرو اس دی برای افرادی که به حافظه بیشتری نیاز دارند در گوشی قرار گرفته است. ظرفیت باتری 4000 میلی‌آمپرساعت است و از شارژر 10 واتی استاندارد برای شارژ کردن آن پشتیبانی می‌کند.

در پشت گوشی دوربین چهارگانه قرار گرفته است که شامل حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و اندازه پیکسل 0.8 میکرومتر به همراه یک دوربین اولترا واید یا فوق عریض 8 مگاپیکسلی با میدان دید 118 درجه، دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی می‌شود. به این ترتیب ساختار دوربین پشتی گوشی کاملا مشابه مدل Ace است که آن هم همین روز گذشته معرفی شد.

برای دوربین سلفی از ماژول 16 مگاپیکسلی با پشتیبانی از ترکیب پیکسلی یا Pixel Binning استفاده شده است. دوربین اصلی گوشی می‌تواند ویدیوهای 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند و دوربین‌های فوق عریض و سلفی نیز می‌توانند ویدیوهای هایپرلپس را فیلمبرداری کنند.

بدنه موتورولا جی استایلوس 2021 از جنس پلاستیک بوده و در برابر نفوذ آب نیز مقاوم است، اما استاندارد IP برای آن اعلام نشده است. حسگر اثر انگشت گوشی در لبه جانبی قرار گرفته و جک 3.5 میلی‌متری هدفون نیز به قوت خود باقی مانده است. موتو جی استایلوس جدید با قیمت 300 دلار سفارش می‌شود و از 13 ژانویه در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد.

موتو جی پاور 2021 – Moto G Power

موتو جی پاور 2021 در مقایسه با مدل استایلوس دارای باتری بزرگتر و صفحه نمایش کوچک‌تری است و البته قلم استایلوس هم ندارد. موتورولا ادعا کرده که باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این گوشی با هر بار شارژ تا 3 روز دوام می‌آورد، در حالی که دوام باتری موتورولا موتو جی استایلوس 2021 فقط دو روز است. شما یک شارژر 10 واتی را درون جعبه دریافت می‌کنید، اما گوشی از شارژ 15 واتی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین چیپست اسنپدراگون 662 به همراه 3 یا 4 گیگابایت رم و 32 یا 64 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی در این گوشی به شما ارائه می‌شود.

صفحه نمایش موتو جی پاور 2021 دارای رزولوشن 720p است و دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی در این گوشی نیز وجود دارد، اما خبری از فیلمبرداری 4K در آن نیست و شما برای فیلمبرداری به وضوح 1080p محدود می‌شوید. همچنین دوربین اولترا واید یا فوق عریض در این گوشی وجود ندارد و فقط سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی، دوربین اصلی را همراهی می‌کنند.

موتو جی پاور جدید با پرداخت 200 دلار از هم‌اکنون در آمازون آمریکا به فروش می‌رسد و عرضه رسمی آن از 13 ژانویه آغاز می‌شود.

موتو جی پلی 2021 – Moto G Play

موتو جی پلی 2021 با قیمت 170 دلار در فروشگاه آمازون، ارزان‌ترین مدل در بین این سه گوشی تازه معرفی شده است. این گوشی نیز از 13 ژانویه در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. موتورولا جی پلی جدید از صفحه نمایش 6.5 اینچی IPS LCD با وضوح 720p استفاده می‌کند و دارای سیستم عامل اندروید 10، چیپست اسنپدراگون 460، سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه جانبی میکرو اس دی است.

موتو جی پلی 2021 از باتری 5000 میل‌آمپرساعتی بهره می‌برد که با هر بار شارژ 3 روز در کنار شما خواهد بود. شارژر 10 واتی گوشی از طریق درگاه یو اس بی C به گوشی متصل می‌شود. این گوشی هم مانند دو مدل دیگر دارای جک 3.5 میلی‌متری هدفون است و ویژگی NFC در هر سه مدل وجود ندارد.

دوربین دوگانه این گوشی شامل حسگر اصلی 13 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1080p در نرخ 60 فریم بر ثانیه و حسگر تشخیص عمق میدان 2 مگاپیکسلی می‌شود و در جلو نیز یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی قرار گرفته است. بر خلاف دو مدل دیگر که یک حفره کوچک در بالای سمت چپ نمایشگر برای قرارگیری دوربین سلفی تعبیه شده، دوربین سلفی موتو جی پلی درون یک ناچ قطره‌ای در بالای نمایشگر جای گرفته است.