تست نفوذ

نکاتی که قبل از دریافت خدمات تست نفوذ باید بدانید!

حتی اگر بخشی از یک شرکت به اینترنت متصل باشد، آن شرکت ممکن است قربانی حملات سایبری شود. به همین دلیل، لازم است که هر شرکتی، در هر اندازه‌ای که باشد، به طور مداوم امنیت سیستم خود را بررسی کند تا مطمئن شود نقطه ضعفی وجود ندارد که منجر به نفوذ هکرها شود.

این جا است که تست نفوذ اهمیت پیدا می‌کند. افراد و سازمان‌ها برای اطمینان از امنیت وب‌سایت خود، باید به طور منظم آزمون‌های نفوذ را اجرا کنند. تست نفوذ به شما کمک می‌کند نقاط آسیب‌پذیر سیستم خود را شناسایی کرده و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنید. همچنین وقتی از نقاط ضعف سیستم آگاه باشید، می‌توانید کارها را اولویت کرده و برای بودجه خود برنامه‌ریزی کنید.

بیشتر شرکت‌های کوچک و متوسط، نیروی متخصص تست نفوذ ندارند زیرا دریافت خدمات تست نفوذ برای این شرکت‌ها به صرفه‌تر است. البته متاسفانه بسیاری از این شرکت‌ها تصور می‌کنند که نیازی به این خدمات ندارند زیرا دلیلی ندارد هکرها شرکت‌های کوچک را هدف قرار دهند. اما آمار حملات سایبری این را نشان نمی‌دهد. بلکه هدف بسیاری از حملات سایبری، شرکت‌های کوچک و متوسط یا به اصطلاح SMBها هستند.

چرا انجام تست نفوذ به‌صرفه‌تر از انجام ندادن آن است؟

برای پاسخ دادن به این سوال، بیایید تصور کنیم که به سیستم شما حمله شده است. آسیب‌های وارد شده با توجه به گستردگی سطح حمله می‌تواند متفاوت باشد اما برخی آسیب‌های فیزیکی به سیستم وارد خواهد شد که برطرف‌کردن آن‌ها نیاز به هزینه‌های زیادی دارد. از آن گذشته، ممکن است شبکه برای مدتی از دسترس کاربران خارج شود که این مسئله می‌تواند منجر به از دست دادن مشتریان یا مانع از انجام شدن به موقع فعالیت‌ها شود که در نهایت به خسارات مالی ختم می‌شود.

اما مهم‌تر از هرچیزی، حمله سایبری به یک شبکه و نشت اطلاعات، باعث از دست رفتن اعتبار یک برند می‌شود که این مسئله به خودی خود خسارت هنگفتی به شرکت وارد می‌کند.

می‌بینید که یک حمله می‌تواند از چند جنبه به شرکت آسیب بزند. این در حالی است که می‌توان با هزینه‌ای اندک، از بسیاری از این آسیب‌ها جلوگیری کرد. گروه لیان، ارائه‌دهنده خدمات و تامین‌کننده تجهیزات امنیت شبکه، در این مورد هم یک پیشنهاد ویژه به مشتریان خود می‌دهد که بتوانند هزینه‌های خود را به حداقل برسانند.

خدمات تست نفوذ لیان به سه دسته تست نفوذ شبکه، تست نفوذ وب اپلیکیشن و تست نفوذ موبایل تقسیم می‌شود که تست نفوذ وب اپلیکیشن‌ها به صورت کاملا رایگان و بلک باکس (یعنی کارشناس نیازی به اطلاعات هویتی از جمله نام کاربری، رمزعبور و … ندارد) انجام می‌شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه تست نفوذ وب مراجعه کنید.

قبل از دریافت خدمات تست نفوذ، به چه نکاتی توجه کنیم؟

تست نفوذ به این صورت انجام می‌شود که یک کارشناس مانند یک هکر به سیستم نگاه می‌کند و حملات سایبری شبیه‌سازی شده‌ای را اجرا می‌کند. این مسئله می‌تواند برای برخی ترسناک باشد و باعث شود نتوانند به کارشناسان تست نفوذ اعتماد کنند. اما نگران نباشید، با رعایت برخی نکات ساده می‌توانید هم خدمات‌دهنده قابل اعتماد را شناسایی کنید و هم از سیستم خود محافظت کنید:

  • مطمئن شوید که از شرکت قابل اعتمادی خدمات دریافت می‌کنید: اگر کسی که آزمون نفوذ را انجام می‌دهد بتواند به شبکه نفوذ کند، به بسیاری از اطلاعات مهم شما دسترسی پیدا خواهد کرد. بنابراین منطقی است که این کار را به دست افراد قابل اعتمادی بسپارید. منظور از قابل اعتماد بودن، هم نیت و قصد فرد و هم میزان دانش اوست.
  • قرارداد محرمانگی اطلاعات ببندید: حتما با طرف مقابل قرارداد ببندید و تمام موارد مهم را در بندهای این قرارداد ذکر کنید. یکی از مهم‌ترین این موارد، بند عدم افشای اطلاعات محرمانه است. برای مثال اگر کارشناس یا شرکت آسیب‌پذیری در سیستم شما پیدا کرد، آن را افشا نکند.
  • مطمئن شوید که در طول فرایند تست، شبکه از دسترس خارج نمی‌شود: همان‌طور که گفتیم، در طول فرایند تست نفوذ، کارشناس مانند یک هکر عمل می‌کند و حملات شبیه‌سازی شده‌ای را انجام می‌دهد. بنابراین عجیب نیست که سیستم از دسترس خارج شود یا دچار مشکل شود. در مورد این مسئله حتما با کارشناس تست نفوذ صحبت کنید و مطمئن شوید که در طول فرایند تست، مشکلی برای سیستم و شبکه پیش نمی‌آید.
  • درباره فرایند تست نفوذ سوال کنید: مراحل و روش‌های تست نفوذ ممکن است با توجه به نوع سازمان متفاوت باشد. اما به‌هر حال برخی مراحل ثابت هستند و لازم است که بدانید کارشناس تست نفوذ چه پروسه‌ای را برای این فرایند در نظر گرفته است.
این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. قیمت تست نفوذ برای یه وب سایت معمولی تقریبا چقدره؟