تلگرام دومین برنامه پر دانلود

تلگرام دومین برنامه پر دانلود در آمریکا شد

 مسدود شدن حساب توییتر و سایر شبکه اجتماعی های دونالد ترامپ و سیاست های جدید واتساپ، تلگرام را به دومین اپلیکیشن پر دانلود آمریکا تبدیل کرد.

با توجه به گزارشات Telegraph، پیام‌رسان تلگرام به عنوان دومین برنامه پر دانلود در آمریکا معرفی شده و این برنامه زمانی به این عنوان رسید که حساب توییتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مسدود شد. پس از این اتفاق اپل و گوگل هر دو برنامه Parler (شبکه اجتماعی محبوب) را از فروشگاه‌های خود حذف کردند.

کم‌تر از یک هفته، از 6 ژانویه (17 دی) پیام‌‌رسان تلگرام حدود 545 هزار بار در آمریکا دانلود شده، که این مقدار حدود سه برابر هفته گذشته است. به گفته کارشناسان یکی دیگر از دلایل افزایش محبوبیت تلگرام، تغیر سیاست‌های برنامه Whats App است. در 8 ژانویه (19 دی) مشخص شد که برای استفاده از Whats App، باید به این برنامه اجازه بدهید تا فیس بوک به اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشد.

پاول دورف (Pavel Durov) سازنده برنامه تلگرام، تایید کرده که پس از معرفی قوانین جدید Whats App تعداد کاربران جدید به طور چشم‌گیری افزایش یافته است. به علاوه سازنده تلگرام اقداماتی مبنی بر کنار زدن آیفون به نفع اندروید انجام داده است.

تلگرام دومین برنامه پر دانلود

در به روزرسانی جدید تلگرام قابلیت Voice Chat به این برنامه اضافه شده است

تیم تلگرام اخیرا یک به روزرسانی برای این پیام‌رسان محبوب منتشر کرده، که این دوازدهمین و آخرین به روزرسانی این برنامه در سال 2020 بوده است. به روزرسانی نسخه 7.3 تلگرام قابلیت چت‌ صوتی گروهی (group voice chat)، بهبود قابلیت ویرایش پیام‌ها، ایموجی‌های متحرک ورا به‌ همراه داشت. چت صوتی (Voice Chat) این قابلیت را به کاربران می‌دهد که در گروه‌هایی که عضو هستند به طور هم‌زمان با هم صحبت کنند.

برخلاف تماس‌های معمولی، کاربران لازم نیست که در یک زمان خاص با هم صحبت کنند. چت صوتی همیشه باز بوده و در گروه‌ها می‌توانید ببینید که چه اشخاصی در حال گفتگو در چت صوتی هستند. برای کاربران Android حالت نمایش در بالای برنامه‌های دیگر در دسترس است، در این حالت می‌توانید میکروفون را کنترل کرده و بفهمید که چه شخصی در حال صحبت کردن در چت صوتی است.

قابلیت‌های جدید تلگرام، دومین برنامه پر دانلود در آمریکا

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید تلگرام برای اندروید این است که اکنون از حافظه میکرو اس دی پشتیبانی می‌شود و برای کاربران iOS، قابلیت خواندن پیام‌ها توسط دستیار صوتی Siri امکان پذیر شد.

تلگرام دومین برنامه پر دانلود

به علاوه برای کاربران اندروید این امکان وجود دارد که عکس‌های ارسالی را بدون دانلود مجدد ویرایش کنند. به تازگی این قابلیت هم برای کاربران iOS در دسترس قرار گرفته است، اکنون کاربران iOS و اندروید هر دو دارای قابلیت ویرایش عکس یکسانی هستند. تیم توسعه دهنده تلگرام، 12 ایموجی (شکلک) جدید و همچنین چند ایموجی متحرک با صدا را به این برنامه اضافه کرده است.

به تازگی پاول دورف، اعلام کرده است که امسال از تلگرام کسب درآمد خواهد کرد و برای استفاده از برخی ایموجی‌ها و قابلیت‌های دیگر باید مبلغی را پرداخت کنید، اما همچنان خدمات فعلی رایگان هستند.