مقايسه پرچم داران سامسونگ : گلکسي اس 5 در برابر گلکسي اس 4

samsung galaxy s5 vs samsung galaxy s4

سامسونگ شب گذشته در یک کنفرانس اختصاصی از نسل پنجم تلفن گلکسی اس خود رونمایی کرد. این تلفن هرچند از نظر ظاهری تغییری چندانی نسبت به دو نسل قبل خود نکرده، اما از نظر کیفیت تصویر برداری ارتقاء یافته و به سخت‌افزار قوی‌تری نیز مجهز شده است. در ادامه مطلب با گجت نيوز همراه باشید تا مقایسه‌ای بین مشخصات فنی Galaxy S5 و Galaxy S4 داشته باشیم.

سامسونگ بالاخره از گلکسی اس ۵ رونمایی کرد. این تلفن برخلاف گمانه‌زنی‌های قبلی همچنان از بدنه پلاستیکی بهره می‌برد و از نظر شکل و شمایل ظاهری نیز تغییر چندانی در آن ایجاد نشده است. تنها تغییر محسوس در ظاهر تلفن، استفاده از طرح خاص دانه دانه‌ای است که در پشت تلفن بکار گرفته شده که به اعتقاد بسیاری بی‌شباهت با طراحی نکسوس ۷ اول گوگل نیست.

اما از نظر سخت‌افزاری سامسونگ تغییرات بسیاری را در این تلفن ایجاد کرده است. به عنوان مثال گلکسی اس ۵ حالا به سنسور اثر انگشت خوان مجهز شده است. سامسونگ از الگوی مشابه آنچه اپل در آیفون 5s بکار گرفت، بهره برد و سنسور را با دکمه فیزیکی جلوی دستگاه یکپارچه کرده است. البته نحوه فعال سازی و عملکرد این دو سنسور با یکدیگر متفاوت است و ظاهرا سنسور اثر انگشت خوان در اس ۵ با کشیدن انگشت بر روی دکمه فیزیکی فعال می‌شود و این در حالی است در Touch ID اپل باید انگشت را برای لحظه‌ای بر روی دکمه نگاه داریم.

اما شاید تغییر اساسی ایجاد شده در گلکسی اس ۵ نسبت به اس ۴ مربوط به دوربین بکار رفته در آن باشد. سامسونگ از یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی در اس ۵ بهره برده که از جنبه‌های مختلف نسبت به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی اس ۴ که خود جزو بهترین‌ها در دنیای موبایل به شمار می‌رفت، ارتقاء یافته است. دوربین این تلفن حالا دارای سرعت فوکوس به مراتب سریع‌تر و دقت بالاتر در ضبط ویدیو و تصاویر HDR است. این دوربین قادر به ضبط ویدیو در رزولوشن 4K بوده و رابط کاربری نرم‌افزار آن نیز بهینه و ساده‌تر شده است.

مورد بعدی که سامسونگ در کنفرانس معرفی این تلفن تکیه بسیاری به آن کرد، بهبود عملکرد باتری و افزایش طول عمر آن است. سامسونگ این بار از یک باتری ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی در پرچمدار خود بهره برده و در کنار آن حالت نر‌م‌افزاری Power Saving Modeدرا قرار داده است تا مصرف انرژی به شکل بهتری مدیریت شود.

گلکسی اس ۵ همچنین ضد آب و ضد گرد و غبار است و توانسته استاندارد IP67 را در این زمینه کسب کند. سامسونگ توصیه می‌کند که هرچند اگر تلفن به داخل آب بیفتد برای آن مشکلی ایجاد نمی‌شود، اما نباید آن را زیر آب نگاه دارید.

samsung galaxy s5 vs samsung galaxy s4

نظر شما در مورد آخرین پرچم دار سامسونگ چیست؟ آیا گلکسی اس 5 را می پسندید ؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*