مقايسه سه پرچمدار : گلکسی اس۵، اکسپریا زد۲ و ال‌جی جی۲

در روزهاي گذشته ما شاهد معرفی دو پرچمدار جدید از شرکت‌های سامسونگ و سونی بودیم که هرکدام برای خود حرف و سخن بسیاری داشت. سامسونگ نسل پنجم سری گالکسی اس را با نام گالکسی اس ۵ و سونی نیز نسل دوم سری محصولات Z را با نام اکسپریا Z2 را معرفی کرد. پیش از این نیز شرکت ال‌جی پرچمدار خود را با نام G2 معرفی و به بازار عرضه کرد. اما کدام یک مناسب ما هستند؟ در اینجا قصد داریم در حد اعداد و ارقام این سه پرچمدار را باهم مقایسه کنیم و سپس زمان عرضه آنها بررسی دقیق‌تری داشته باشیم.

صفحه نمایش و رزولوشن

صفحه نمایش هر سه گوشی تقریبا برابر و گلکسی اس۵ با ۰.۱ اینچی سایز کمتر عملا تفاوت چشمگیری با دو گوشی دیگر ندارد. رزولوشن هر سه گوشی ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت به سایز صفحه به عدد ۴۲۳ نقطه در هر پیکسل (گلکسی اس۵ ۴۳۱ نقطه در پیکسل) می‌رسیم.

پردازنده، گرافیک و رم

گلکسی اس ۵ از چیپست اسنپ دراگن ۸۰۱ برخوردار است و روی فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز کلاک شده است. پردازنده موجود در اکسپریا Z2 اسنپ دراگن ۸۰۱ است و همین قدرت سخت افزاری را برآورده می‌کند. ال‌جی جی۲ نیز از اسنپ دراگن ۸۰۰ و فرکانس ۲.۳ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. پس اینجا ما عملا تفاوت چندانی بین سه مدل مشاهده نمی‌کنیم.
هر سه گوشی در زمینه GPU در یک سطح بوده و از Adreno 330 استفاده می‌کنند. اما در بخش رم سونی سرتر از دو پرچمدار دیگر ظاهر شده است. رم سونی ۳ گیگ و دو گوشی دیگر تنها ۲ گیگ درنظر گرفته شده است. پس در زمینه رم برندهٔ ما سونی خواهد بود.

دوربین

در عدد و امکانات ادعایی باید سونی را برنده این بخش بدانیم چرا که از دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و همچنین قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۴K آن را بیش از پیش برجسته می‌کند. در حالی که دوربین ال‌جی جی۲ ۱۳ مگاپیکسل و سامسونگ گلکسی اس۵ ۱۶ مگاپیکسل است. اما با اینحال باید دید در شرایط متفاوت محیطی سه دوربین چه عملکردی از خود نشان می‌دهند.

باتری و دوام انرژی

اینجا هم باتری سونی اکسپریا زد۲ از دو گوشی دیگر قوی‌تر به نظر میآید و با ظرفیت ۳۲۰۰ میلی آمپرساعتی به نظر بهترین گزینه باشد. باتری‌های ال‌جی جی۲ و گلکسی اس۵ به ترتیب ۳۰۰۰ و ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعتی هستند. اما نکتهٔ حائز اهمیت قابلیت ذخیره انرژی فوق العاده گلکسی اس۵ است که باعث دوام بیشتر گوشی می‌شود و این خود شاید برای خیلی از کاربران نکته بسیار مهمی باشد.

امکانات سخت افزاری و نرم افزاری

در بخش امکانات سخت افزاری و نرم افزاری بحث سلیقه هم دخیل است. چرا که شاید سنسور اثرانگشت و ضربان قلب موجود در گلکسی اس۵ مسئلهٔ آنچنان مهمی برای شخص خاصی نباشد. با این حال امکاناتی هستند که شرکت سامسونگ برای کاربر خود تدارک دیده و نمی‌توان از آنها چشمپوشی کرد. گواهینامه IP58 سونی اکسپریا زد ۲ دوام قوی گوشی در برابر آب و غبار را نشان می‌دهد و همچنین توانایی ۳۰ دقیقه کار تا عمق یک متری زیر آب شاید وسوسه انگیز باشد در حالی که گواهینامه IP67 سامسونگ گلکسی اس۵ تنها مقاومت در برابر آب و گردغبار بدون توانایی زیر آب بردن دستگاه را نشان می‌دهد. ال‌جی جی۲ هم که هیچ کدام از این موارد را در خود ندارد و همچنان یکی از بهترین گزینه‌های بازار است.

در نهایت لیست امکانات سه گوشی در کنار یکدیگر را برای شما میگذاریم تا خود مقایسه‌ایی بین سه پرچمدار انجام دهید. مجددا تکرار می‌کنم تا زمانی که گلکسی اس۵ و سونی اکپریا زد۲ به بازار عرضه نشود تمامی این اعداد و ارقام تنها ادعاهایی بیش نیستند و باید این سه پرچمدار را همزمان در محیط واقعی بررسی کرد تا به یک مقایسه منصفانه و مطمئن‌تر برسیم.

شما کداميک را مي پسنديد ؟
لطفا در راي گيري زير شرکت کرده و به اسمارت فون محبوب خود راي دهيد

منبع : gsmarena

 

 Samsung Galaxy S5 clashes with the Sony Xperia Z2 and LG G2

Today we saw the unveiling of two great Android flagship smartphones – the Galaxy S5 and the Xperia Z2. They’re the improved versions of their predecessors and choke-full of features. What better way to step back and see the whole picture than feature them in a direct head-to-head comparison (plus the recently announced LG G2).

The Galaxy S5 is powered by virtually the same chipset as the Galaxy S4, but this time around it’s slightly overclocked – from 2.3GHz to 2.5GHz. The newer Snapdragon 801 in the Xperia Z2 is pretty much the same, though it has a slightly overclocked GPU (as least according to the official Qualcomm specs).

There’s no denying the Sony Xperia Z2 boasts an exquisite build quality with its glass design, but the Galaxy S5 picks up a few traits from the Galaxy Note 3 and features a leather back cover.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*