نمایشگر 120 هرتز

مقایسه مصرف باتری نمایشگر 120 هرتز با 60 هرتز در گوشی‌های هوشمند

در این ویدیو با ما همراه باشید تا میزان مصرف باتری را در دو نمایشگر 120 هرتز و 60 هرتز در گوشی را با یکدیگر مقایسه کنیم و ببینیم که کدام‌یک، انرژی کمتری استفاده می‌کند.

هرساله با عرضه گوشی‌های جدید شاهد قابلیت‌های تازه‌ای هستیم که به آن‌ها اضافه می‌شود. حال این ویژگی‌های جدید ممکن است شامل یک فناوری منحصر مانند دوربین زیر نمایشگر در زد تی ای اکسون 20 باشد، یا اینکه یک قابلیت نسبتا پایدار مانند ضبط ویدیوهای 4K که در بسیاری از گوشی‌های ۲۰۲۰ هم مشاهده می‌شود.

با این وجود نرخ تازه‌سازی تصویر ۱۲۰ هرتز قابلیت جالبی بود که در بسیاری از گوشی‌های سال گذشته میلادی دیده بودیم؛ اما نقطه ضعف آن یعنی مصرف باتری بیش از حد، باعث شد تا نرخ تازه‌سازی تصویر پویا (Dynamic Screen Refresh Rate) برای رفع آن طراحی شده و در پرچمداران جدید مانند سامسونگ گلکسی اس 21 قرار بگیرد.

به هر حال نرخ تازه‌سازی 120 هرتز برگ برنده‌ای است که وجود آن در یک گوشی می‌تواند به درصد محبوبیت آن به شدت اضافه کند؛ اما آیا اینکه برخی از مصرف شارژ سریع آن می‌گویند، حقیقت دارد؟ به همین منظور، در ویدیو زیر ما دو گوشی با نرخ‌های ثابت ۱۲۰ و ۶۰ هرتز را در مقابل یکدیگر مشاهده خواهیم کرد که یک تست باتری از هردو آن‌ها به صورت همزمان گرفته می‌شود.

نتیجه این تست شاید چیزی که فکرش را می‌کردید نباشد.

مقایسه مصرف باتری نمایشگر با نرخ تازه‌سازی تصویر 120 و 60 هرتز

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. علیرضا قرایی ادبی

    واقعا 14درصد ارزشش رو داره ادم اون همه روان بودن تصویر رو احساس بکنه

  2. چرا پخش فیلم رو تست نکردید؟!

  3. باید یک گیم اجرا می کرد

    تفاوت حدود 30 درصد مشخص می شد

    با سپاس