مراکز تحقیق و توسعه وان پلاس و اوپو

مراکز تحقیق و توسعه وان پلاس و اوپو با یکدیگر ادغام شد

مراکز تحقیق و توسعه وان پلاس و اوپو با یکدیگر ادغام شد. اما آیا این بدان معناست که گوشی‌های دو شرکت دیگر به صورت مستقل وارد بازار نخواهند شد؟

گزارشی از سوی DoNews و به نقل از منابع داخلی اوپو منتشر شده که خبر از ادغام مراکز تحقیق و توسعه وان پلاس و اوپو و احداث بخشی متشکل از کارمندان دو شرکت به همراه استخدام تعداد جدیدی از مهندسان برای فعالیت در این بخش می‌دهد. ظاهراً این اتفاق در ماه دسامبر رخ داده است، اما تا همین اواخر مهر رسمیت به آن نخورده بوده است. یکی از منابع داخلی اوپو می‌گوید، این همان رابطه‌ای است که بین دو شرکت شیائومی و ردمی در اشتراک‌گذاری سیستم تحقیق و توسعه آن‌ها هم وجود دارد.

اما خیلی زود پس از انتشار این خبر، یکی از سخنگو‌های شرکت وان پلاس در ایمیلی برای Android Authority این خبر را تأیید کرد:

برای به حداکثر رساندن منابع و کسب موقعیت‌های بیشتر، ما در حال ادغام بخشی از ظرفیت‌های تحقیق و توسعه خود در قالب پروژه OPLUS به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است. البته وان پلاس به طور مستقل به کار خود ادامه می‌دهد تا بتواند بهترین تجربه کاربری ممکن را در اختیار کاربران حال حاضر و آینده وان پلاس بگذارد.

رابطه بین و دو کمپانی اوپو و وان پلاس در گذشته غیرقابل انکار بوده است. هر دو برند تحت مالکیت شرکتی به نام BBK فعالیت می‌کنند و به همین خاطر است که انتظار می‌رود گوشی‌های آینده وان پلاس شبیه به جدیدترین پرچمداران کمپانی اوپو باشند. ضمن آنکه حتی شارژر Dash وان پلاس نیز عملکردی مشابه شارژر VOOC اوپو دارد. علیرغم ادغام مراکز تحقیق و توسعه وان پلاس و اوپو با یکدیگر، تیم توسعه نرم افزاری این دو شرکت مستقل از یکدیگر به کار خود ادامه می‌دهند و تیم اوپو روی رابط کاربری Color OS و تیم وان پلاس نیز روی رابط کاربری Oxygen OS کار می‌کند. این دو برند نیز قرار نیست با یکدیگر ادغام شوند و به صورت مستقل در بازار حضور پیدا خواهند کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*