بررسی مشکلات هواوی پی 20 پرو

رایج‌ترین مشکلات هواوی پی 20 پرو + راه حل

با بررسی مشکلات هواوی پی 20 پرو – Huawei P20 Pro به شما در حل و جلوگیری از بروز مشکلات گوشی هواوی پی 20 پرو کمک خواهیم کرد.

با آنکه هواوی پی 20 پرو، گوشی جدیدی نیست، اما همچنان محبوبیت زیادی برای کاربران دارد. طراحی چشم نواز،‌ باتری با دوام و دوربین خوب از ویژگی‌های بارز این گوشی است. اما با وجود این ویژگی‌ها، این گوشی کامل و بی‌نقص نیست. به همین بهانه ما در این پست برخی از رایج‌ترین مشکلات هواوی پی 20 پرو را که کاربران گزارش کرده‌اند به همراه راه حل مورد بررسی قرار می‌دهیم. راه حل‌های ذکر شده در این مطلب به شما کمک می‌کنند تا مشکل گوی خود را رفع کنید.

توجه:مشکلات اشاره شده در این مطلب،‌ بر اساس گزارش‌های کاربران در سراسر جهان تهیه شده و ممکن است برای گوشی شما اتفاق نیفتاده باشند.

فهرست رایج‌ترین مشکلات هواوی پی 20 پرو

ناپدید شدن گوگل Play Store و سایر اپلیکیشن‌های گوگل

هواوی پی 20 پرو، به عنوان یک گوشی پرچمدار، تا دو سال پیش حق در یافت به‌روزرسانی‌های نرم افزاری را داشت. برخی از کاربران متوجه شده‌اند که گوگل پلی استور در گوشی هایشان ناپدید شده است و آن‌ها به آن دسترسی ندارند. در واقع این مشکل، یک باگ نیست. در حقیقت به دلیل تحریم ایالات متحده، هواوی مجاز به استفاده از خدمات Google نیست. این بدان معناست که هیچ یک از خدمات گوگل نظیر Play Store، گوگل مپس و… روی گوشی‌های هواوی شما وجود ندارد.

متاسفانه هیچ راه حلی برای رفع این مشکل وجود ندارد. زیرا این مشکل، مسئله‌ای نیست که بتوانید آن را حل کنید. با این حال، این بدان معنا نیست که شما به برنامه‌های جدید دسترسی ندارید. گرچه برنامه App Gallery هواوی به اندازه گوگل play store بزرگ نیست، اما برنامه‌های مهم و محبوب را دارد و تا حدی نیاز شما را برطرف می‌کند.

عدم عملکرد حسگر اثر انگشت

یکی دیگر از مشکلات هواوی پی 20 پرو، کار نکردن حسگر اثر انگشت است. تعدادی از کاربران متوجه شده‌اند که سنسور اثر انگشت گوشی هوشمندشان کار نمی‌کند. طبق موارد مشاهده شده در سایت Reddit و XDA Developer forum، بنظر می‌رسد که اکثر افراد با عدم عملکرد این حسگر مواجه شده‌اند. در این میان برخی از افراد نیز داغ شدن سنسور و در دسترس نبودن گزینه‌های حسگر اثر انگشت در منوی تنظیمات را گزارش کرده‌اند.

راه حل:

  • برای حل این مشکل ابتدا وارد مسیر Settings > Security & privacy > Fingerprint ID شوید. در این قسمت شما باید پین خود را وارد و سعی کنید یک اثر انگشت جدید اضافه کنید.
  • اگر به تنظیمات دسترسی ندارید، می‌توانید گوشی خود را فکتوری ریست کنید، اما قبل از انجام این کار باید از همه اطلاعات داخل گوشی نسخه پشتیبان تهیه کنید تا آن‌ها را از دست ندهید. پس از بکاپ گرفتن از اطلاعتتان، برای ریست کردن باید به ترتیب وارد مسیر Settings >System >Reset >Factory data reset >Reset phone >Reset phone شوید.
  • اگر پس از انجام فکتوری ریست مشکل همچنان پابرجا بود، ممکن است مشکل سخت افزاری باشد. در چنین موقعیتی برای اطمینان بیشتر بهتر است به یک تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید.

کار نکردن پوش نوتیفیکیشن‌ها

مورد دیگری که از بین مشکلات هواوی پی 20 پرو می‌توان نام برد، کار نکردن پوش نوتیفیکیشن‌هاست. طبق گزارشات به دست آمده تعداد معدودی از کاربران با کار نکردن پوش نوتیفیکیشن‌ها مواجه شده‌اند. چه نوتیفیکیشن ارسال شده از دریافت پیام جدید در واتساپ باشد چه از دریافت یک ایمیل جدید، فرقی ندارد. در هر صورت این قابلیت آنگونه که باید عمل نمی‌کند. وقتی گوشی در حالت استندبای و صفحه نمایش آن خاموش است، بنظر می‌رسد که اعلان‌ها متوقف شده‌اند، اما به محض باز کردن قفل گوشی و روشن شدن صفحه نمایش، نوتیفیکیشن‌ها هجوم می‌آورند. به احتمال زیاد این مسئله به راحتی و از طریق تنظیمات گوشی قابل حل است.

راه حل:

  • حل این مشکل را با رفتن به Settings >Battery >More شروع کنید. سپس در این قسمت اطمینان حاصل کنید که گزینه Keep Wi-Fi on روی حالت Always – همیشه تنظیم شده و گزینه  Keep mobile data on روشن است.
  • با رفتن به مسیر Settings >Apps & notifications >Apps >Settings >Special access >Ignore battery optimization می‌توانید هر برنامه‌ای که دچار مشکل شده را انتخاب کنید.
  • به ترتیب به Settings >Battery >App launch بروید و برنامه‌هایی که با آن‌ها مشکل دارید را روی حالت Manage Manually – مدیریت به صورت دستی قرار دهید.
  • به ترتیب وارد Settings >Wireless & networks >Mobile data /Data usage شوید و اطمینان حاصل کنید که Data Saver خاموش است.

ریبوت شدن ناگهانی گوشی

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از کاربران با ریبوت شدن خود به خود گوشی مواجه شده‌اند. برای یکی از کاربران این اتفاق در برنامه گالری به طور مکرر رخ داده بود، اما بنظر می‌رسد که برای سایر کاربران این مشکل به صورت اتفاقی و کاملا خود به خود رخ داده است. به این صورت که گوشی به طور ناگهانی خاموش شده و بعد هم بدون دلیل مشخصی مجددا راه اندازی می‌شود. این مسئله را گاها در گوشی های مختلف مشاهده کرده‌ایم.

راه حل:

  • برای حل این مشکل ابتدا بهتر است که قسمت کش یا حافظه پنهان گوشی را پاک کنید. دکمه پایینی کلید پاور را فشار دهید و بعد روی گزینه Power off ضربه بزنید تا گوشی هواوی پی 20 پرو شما خاموش شود. پس از خاموش شدن گوشی، کلیدهای پاور و افزایش حجم صدا – Volume up را به صورت همزمان فشار دهید تا لوگوی هواوی روی صفحه ظاهر شود. سپس کلید پاور را رها کرده و اما همچنان کلید Volume up را تا زمانی که EMUI را روی صفحه ببینید نگه دارید. شما می‌توانید برای هایلایت کردن قسمت کش از کلید کاهش حجم صدا Volume down و برای انتخاب آن از کلید پاور استفاده کنید. بعد از اتمام کار، با استفاده از کلید Volume up گزینه Reboot system now را هایلایت و با استفاده از کلید پاور آن را انتخاب کنید.
  • اگر با انجام مورد فوق، مشکل همچنان ادامه داشت. ممکن است یک برنامه یا تنظیمات مسبب بروز این مشکل شده باشند. ساده‌ترین راه برای آزمایش این فرضیه، فکتوری ریست کردن گوشی است. ابتدا از اطلاعات خود بکاپ بگیرید، سپس به ترتیب وارد مسیر Settings >System >Reset >Factory data reset >Reset phone >Reset phone شوید. پس از اتمام کار، نسخه پشتبان تهیه شده را در گوشی خود بازیابی کنید و ببینید که آیا با راه اندازی مجدد دستگاه مشکل برطرف می‌شود یا خیر. در صورت حل شدن مشکل، می‌توانید مجددا به صورت انتخابی برنامه‌ها را نصب کنید.
  • اگر پس از فکتوری ریست کردن گوشی و استفاده از گوشی هواوی پی 20 پرو به عنوان یک دستگاه جدید، گوشی شما دوباره به صورت غیرمنتظره ریبوت شود، وقت آن است که گوشی خود را به تعمیرگاه ببرید.

تخلیه‌ی سریع باتری

گوشی هواوی پی 20 پرو دارای باتری 4000 میلی آمپر ساعت است. برخی از کاربران از بین مشکلات هواوی پی 20 پرو با مشکل تخلیه‌ی سریع باتری مواجه شده‌اند. احتمال دارد که دستورالعمل‌های زیر مشکل شما را برطرف کنند.

راه حل:

  • با رفتن به تنظیمات گوشی و بعد از آن به قسمت باتری، حالت ذخیره انرژی – power saving mode را روشن کنید، اما فعال کردن این حالت برخی از قابلیت‌ها را غیرفعال و عملکرد گوشی را کند می‌کند.
  • با رفتن به مسیر Settings >Security & Privacy >Screen Lock & Passwords و غیرفعال کردن Always display information می‌توانید عمر باتری گوشی خود را تا حدی افزایش دهید.
  • وارد تنظیمات گوشی خود شوید و در آنجا گزینه Battery را انتخاب کنید. سپس گزینه تیره کردن رنگ‌های رابط کاربری را فعال کنید.
  • به بخش Settings > Battery > App launch نگاهی بیندازید و برای صرفه جویی در مصرف باتری، برخی از تنظیمات را تغییر دهید.
  • وارد تنظیمات و بعد آن وارد قسمت Display شوید و وضوح نمایشگر گوشی را از FHD به HD تغییر دهید.
  • با رفتن به Settings > Display تنظیمات Sleep گوشی را به اندازه دلخواه تغییر دهید.
  • ابتدا از اطلاعات خود بکاپ بگیرید، سپس وارد مسیر  Settings > System > Reset > Factory data reset > Reset phone > Reset phone شوید. اگر پس از ریست کردن گوشی و بازیابی نسخه و پشتیبان، مجددا مشکل رخ داد، می‌توانید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید و از گوشی خود به عنوان یک دستگاه جدید استفاده کنید. احتمال دارد  که یک تنظیم یا اپلیکیشن این مشکل را به وجود آورده باشد.
  • باتری گوشی خود را تعویض کنید. انجام این کار قطعا مشکل را برطرف خواهد کرد. با توجه با تاریخ عرضه گوشی باتری آن‌ها ممکن است رفته رفته دچار خرابی یا ضعف شود. به این ترتیب، تعویض باتری گوشی می‌تواند  روی عملکرد گوشی نیز تاثیر بگذارد.

گیر کردن یا تاخیر در عملکرد صفحه لمسی

برخی از کاربران گوشی هواوی پی ۲۰ پرو با مشکل گیر کردن یا تاخیر در عملکرد صفحه لمسی گوشی مواجه شده‌اند. برای حل این مشکل چه باید کرد؟

  • برخی از کاربران پیشنهاد می‌کنند که چیزهایی مثل Smart Screanshot را غیرفعال کنید، برای انجام این کار وارد مسیر Settings > Smart assistance > Motion control شوید. ممکن است انجام این کار نحوه پاسخگویی  صفحه لمسی را تغییر دهد. همچنین می‌توانید به Settings > Smart assistance بروید و اطمینان حاصل کنید که Gloves mode غیرفعال است.
  • برخی از کاربران گفته‌اند که به‌روزرسانی نرم افزار گوشی این مشکل را برای آن‌ها برطرف کرده است. برای بررسی آن به ترتیب وارد Settings > System > System update > Check for updates شوید و ببینید که آیا آپدیتی در انتظار نصب وجود دارد یا خیر.
  • به تنظیمات گوشی رفته و از آنجا گزینه Display را انتخاب کنید. سپس وضوح صفحه نمایش را از FHD به HD تغییر دهید. انجام این کار مشکل شما را تا حدی برطرف خواهد کرد.

کند شارژ شدن گوشی

فناوی سوپر شارژ هواوی می‌تواند شارژ گوشی را در مدت ۹۰ دقیقه از ۰ به ۱۰۰ برساند. اما با این وجود برخی از کاربران با سرعت فست شارژ گوشی خود دچار مشکل شده‌اند. برای حل مشکل کند شارژ شدن گوشی که یکی از رایج‌ترین مشکلات هواوی پی ۲۰ پرو است چه باید کرد؟

راه حل:

  • مطمئن شوید که از کابل و شارژر اصلی که در جعبه گوشی هواوی پی ۲۰ پرو تعبیه شده بود استفاده می‌کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید پریز برقی که شارژر خود را به آن وصل کرده‌اید، کار می‌کند.
  • اگر گوشی هواوی پی ۲۰ پرو شما خیس شده باشد، ممکن است که ویژگی امنیتی آن سرعت شارژ شدن گوشی شما را محدود کند. کمی زمان دهید تا گوشی خشک شود یا آن را در یک کاسه برنج خام قرار دهید تا رطوبت آن خارج شود. سپس گوشی را به شارژ بزنید و سرعت آن را تست کنید.
  • اگر مشکل همچنان ادامه داشت، گوشی خود را به یک تعمیرگاه مجاز ببرید.

کار نکردن میکروفون

بنا به گزارشات تهیه شده از سوی کاربران گوشی هواوی پی ۲۰ پرو، گاهی اوقات میکروفون گوشی کار نمی‌کند. این مشکل معمولا هنگام تماس تلفنی و ضبط صدا برای پیام‌های صوتی و ویدیویی رخ می‌دهد. برای بررسی و حل این مسئله چه باید کرد؟

راه حل:

  • اغلب اوقات، این مشکل با راه اندازی مجدد دستگاه برطرف می‌شود. با آنکه این کار یک عیب یابی ساده است، اما ممکن است نتایج آن موقتی باشد. برای ریبوت کردن گوشی، کلید پاور را فشار دهید و بعد گزینه ری استارت را انتخاب کنید. موارد زیادی مانند استفاده از بلوتوث برای پخش صدا یا به کار گرفتن آداپتور هدفون ‌ USB‌ – C می‌توانند باعث بروز این مسئله شده باشند. ری استارت کردن گوشی معمولا این مسائل را برطرف می‌کند.
  • بررسی کنید که آیا برنامه‌ای در عملکرد کلی میکروفون شما تداخل ایجاد می‌کند یا خیر. ساده‌ترین راه برای بررسی این مسئله، حذف برنامه‌هایی است که از میکروفون استفاده می‌کنند. برای انجام این کار شما می‌توانید مجوز دسترسی به میکروفون را در برخی از برنامه‌ها بررسی کنید. یعنی وارد  Settings > Apps & notifications > Permissions شوید و ببینید که کدام یک از اپلیکیشن‌ها از میکرفون استفاده ‌می‌کنند، سپس آن‌ها را انتخاب و حذف کنید.
  • به‌روزرسانی نرم افزاری به شما در حل این مسئله کمک خواهد کرد. با رفتن به مسیر Settings > System > System update > Check for updates بررسی کنید که آیا سیستم عامل گوشی شما به‌روزرسانی شده است یا خیر. اگر آپدیتی در انتظار نصب بود، به راحتی می‌توانید با ضربه روی آن به‌روزرسانی را انجام دهید. همچنین باید مطمئن شوید که برنامه‌های موجود در گوشی نیز به‌روزرسانی شده‌‌اند. در پلی استور گوشی روی آیکون ۳ خطی بالای سمت چپ صفحه ضربه بزنید و گزینه‌ی My apps & games و بعد گزینه‌ی Update all را لمس کنید. انجام این کار می‌تواند مشکل عملکرد میکروفون گوشی شما را حل کند.

در این مطلب سعی کردیم که رایج‌ترین مشکلات هواوی پی ۲۰ پرو را مورد بررسی قرار داده و برای هر یک از این مشکلات روش‌ها و راه حل‌هایی را ارائه دهیم. اکنون شما یاد می‌گیرید که چگونه مشکلات به وجود آمده در این گوشی را برطرف کنید. انجام و مطالعه این موارد به احتمال زیاد به شما در رفع و جلوگیری از بروز مشکلات کمک خواهند کرد. توجه داشته باشید که این مشکلات و مسائل برای تمامی کاربران هواوی پی ۲۰ پرو رخ نمی‌دهد و این موارد با توجه به گزارشات کاربران در سراسر جهان گردآوری شده است. اگر مشکل گوشی شما در بین این موارد وجود نداشت، می‌توانید آن را از طریق نظرات با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*