ویژگی‌های جدید آی او اس 14.5 و آیپد او اس 14.5

چه ویژگی‌هایی به آی او اس 14.5 و آیپد او اس 14.5 اضافه شده است؟

نسخه بتای سیستم عامل‌های iOS 14.5 و 14.5 iPadOS منتشر شده است. حال می‌خواهیم به ویژگی‌های جدید آی او اس 14.5 و آیپد او اس 14.5 بپردازیم.

اپل نخستین ورژن بتا از آی او اس 14.5 و آیپد او اس 14.5 را برای آزمایش توسط توسعه دهندگان منتشر کرده است.  علاوه بر این، اپل  نمودار دقیقه به دقیقه‌ی بارش برف و باران را که در ایالت متحده معرفی کرده بود به محصولاتش در انگلستان و ایرلند نیز افزوده است. این ویژگی که در برنامه و ویجت Weather موجود است یک نمودار جدید و دقیق می‌باشد.

توسعه دهندگانی که نامشان را ثبت کرده‌اند، می‌توانند از Apple Developer Center اولین نسخه بتای این سیستم‌عامل را دریافت کنند.

به سراغ ویژگی‌های جدید این سیستم‌عامل‌ها برویم؛

  1. اکنون هنگامی که ماسک دارید نیز می‌توانید قفل آیفون خود را باز کنید. این ویژگی فقط در iPhone (نه iPad) کار می‌کند و برای انجام این کار به اپل واچ نیز نیاز است. هنگامی که ماسک دارید و می‌خواهید با Face ID قفل را باز کنید، ساعت است که این کار را برای شما انجام می‌دهد (ساعت باید روی مچ دست شما بسته شده و قفل آن باز باشد).
  2. دومین ویژگی، کنترل کردن دسترسی به موقعیت و ردیابی شماست. طبق گفته اپل، توسعه دهندگان اکنون باید قبل از ردیابی شما، اجازه‌تان را دریافت کنند. در واقع تنها برنامه‌هایی که این مجوز را دارند قادر به انجام این کار خواهند بود و در صورت نیاز می‌توانید از بخش تنظیمات تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.
  3. آپدیت سیری، ویژگی بعدی است. اکنون قادر خواهید بود که به وسیله‌ی Siri با مخاطبین اضطراری تماس بگیرید.
  4. پشتیبانی از کنترل کننده‌های بازی؛ طبق این ویژگی هنگام استفاده از iOS / iPadOS 14.5 در آیفون یا آیپدتان می‌توانید از کنترلرهای Xbox و Playstation استفاده کنید.

ویژگی‌های جدید آی او اس 14.5 و آیپد او اس 14.5آیا تمام ویژگی‌های جدید همین‌هاست؟ خیر؛ اپل قابلیت شناسایی دست خط و ویژگی Scribble در iPad را بهبود داده و قرار است از زبان‌های پرتغالی، فرانسوی، ایتالیایی، آلمانی و اسپانیایی نیز پشتیبانی کند. در واقع با اپل پنسل خود هر متنی را به این زبان‌ها بنویسید و یا متنی از این زبان‌ها مدنظرتان باشد، به راحتی می‌توانید به عنوان یک متن تایپ شده به آن دسترسی پیدا کنید. علاوه بر این‌ها ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از Share ETA در CarPlay و پشتیبانی از 5G DualSIM جهانی را افزوده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*