نمایشگرهای فوق پیشرفته micro OLED اپل

اپل برای تولید نمایشگرهای فوق پیشرفته micro OLED با TSMC همکاری می‌کند

اپل قصد دارد برای تولید نمایشگرهای پیشرفته micro OLED خود که مخصوص هدست‌های واقعیت افزوده طراحی می‌شود، با TSMC همکاری کند.

بر اساس یک گزارش جدید، کمپانی اپل قصد دارد برای توسعه نمایشگرهای پیشرفته micro OLED در یک کارخانه مخفی در تایوان با شرکت TSMC همکاری کند. TSMC یک شرکت تراشه‌سازی مستقر در تایوان است. AsiaNikkei گزارش می‌دهد، شرکت کوپرتینویی اپل قرارداد همکاری را با بزرگ‌ترین کارخانه تراشه‌سازی جهان برای تولید فناوری جدید نمایشگر میکرو اولد امضا کرده است.

هدف ساخت نمایشگرهای فوق پیشرفته micro OLED

میکرو اولد نوع جدیدی از نمایشگرها است که به طور مستقیم روی ویفرهای تراشه ساخته می‌شود. هدف اصلی تولید این نمایشگرها، استفاده در دستگاه‌های واقعیت افزوده آینده اپل است که این روزها به موضوع جدی برای اپل تبدیل شده است.

این شرکت قصد دارد برای تولید نمایشگرهای اولد جدید خود با این تأمین کننده شناخته شده تراشه در جهان همکاری کند، زیرا این پنل‌ها مانند پنل‌های LCD رایجی که در گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها و حتی پنل‌های OLED که روی گوشی‌های گران قیمت، روی قطعات شیشه‌ای ساخته نخواهند شد. بلکه پنل‌های میکرو اولد مستقیماً روی وافرها یا لایه‌هایی که قطعات نیمه هادی روی آن قرار دارد، ساخته می‌شوند. این اجازه می‌دهد پنل‌ها در عین حال که کم مصرف‌تر می‌شوند، باریک‌تر و کوچک‌تر هم شوند تا در نتیجه گزینه ایده‌آلی برای دستگاه‌های AR باشند.

این گزارش همچنین نشان دهنده رابطه فزاینده بین اپل و TSMC است، چرا که این شرکت تنها تأمین کننده پردازنده آیفون‌های پیشین اپل بوده است. در حال حاضر پروژه micro OLED در مرحله آزمایشی قرار دارد و ممکن است رساندن آن به تولید انبوه چندین سال طول بکشد. نمایشگرهای که هم اکنون در دست توسعه قرار دارند اندازه‌ای کمتر از یک اینچ دارند. منبع منتشر کننده این خبر همچنین اضافه می‌کند که تولیدکنندگان پنل‌ها در بزرگ‌تر کردن نمایشگرها توانمند هستند، اما وقتی صحبت از دستگاه‌های کوچک و سبکی مانند هدست‌های واقعیت افزوده می‌شود، شما به نمایشگرهای بسیار کوچکی نیاز خواهید داشت.

اپل حتی اخیراً ده‌ها مهندس سابق کمپانی نمایشگرسازی تایوانی AU Optoelectronics را هم برای کمک به پیش بردن پروژه توسعه نمایشگرهای micro OLED خود به خدمت گرفته است. این کارمندان جدید مجبور به امضای توافق نامه سختگیرانه‌ی عدم افشای اطلاعات هستند که حتی آن‌ها از ملاقات کردن با دوستان و آشنایانی که در حوزه فناوری فعال هستند را هم منع می‌کند. در حال حاضر اپل یا TSMC هیچکدام رسماً آغاز این همکاری را تأیید نکرده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*