گوشی های جدید بلک بری با کیبورد فیزیکی و اینترنت 5G در راه هستند

از شرکت OnwardMobility به عنوان مالک جدید برند BlackBerry خبر می‌رسد، گوشی های جدید بلک بری با 5G و کیبورد فیزیکی در راه‌اند.

شاید به خاطر نمی‌آورید، اما زمانی که گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌های اپل هنوز متولد نشده بودند، بزرگ‌ترین رقیب نوکیا شرکتی به جز اپل بود که اتفاقاً نام آن هم برگرفته از یک میوه بود. در حالی که HMD Global هنوز برند نوکیا را زنده نگه داشته است، اما TCL سال گذشته پس از اینکه برند بلک بری را به مالکیت خودش درآورد و سعی کرد گوشی‌های این شرکت را علیرغم طراحی مدرن، با همان کیبورد فیزیکی مشهوری که داشتند به اکوسیستم اندروید بیفزاید، نتوانست آن را سر پا نگه دارد.

گرچه طولی نکشید تا نام شرکت دیگری برای تصاحب برند بلک بری به میان آمد تا تلاش کند بار دیگر گوشی‌های هوشمند BlackBerry را وارد بازار کند؛ اما اکنون چند ماهی می‌شود که خبر جدیدی منتشر نشده است. این سکوت خبری تا امروز ادامه داشت تا اینکه سرانجام OnwardMobility به عنوان مالک جدید این برند اعلام کرد گوشی های جدید بلک بری به زودی عرضه خواهند شد. گرچه این شرکت جزئیاتی از برنامه‌های بلندپروازانه خود برای احیای نام بلک بری که ۵ سال پیش توسط مالک اصلی خودش رها شده است را ارائه نکرده است.

این شرکت مستقر در تگزاس که در سال 2019 تأسیس شده، اساساً همه چیز را مانند تابستان گذشته مبهم نگه داشته و فقط به گفتن «عرضه یک گوشی پرچمدار» همراه یک کیبورد QWERTY، دوربین بالارده و پشتیبانی از شبکه موبایل 5G در سال 2021 میلادی بسنده کرده است.

گوشی اسرارآمیز جدید بلک بری احتمالاً توسط FIH Mobile به عنوان شرکت تابعه فاکس کان تولید می‌شود. این همان شرکتی است که تولید گوشی‌های نوکیا تحت مالکیت HMD را نیز بر عهده دارد. فاکس کان بزرگترین تأمین کننده و تولیدکننده قطعات الکترونیکی در جهان است که با شرکت‌های مطرحی همچون اپل، آمازون، گوگل، سونی و شیائومی برای ساخت انواع مختلف لوازم الکترونیکی همکاری می‌کند.

باید به گوشی های جدید بلک بری امیدوار بود؟

کمپانی OnwardMobility دست به قمار بزرگی زده است. تجربه ناکافی این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند ممکن است نه تنها وعده‌ی جسورانه‌ی آن‌ها در احیای برند بلک بری را با شکست مواجه کند، بلکه سود حاصل از مونتاژ گوشی‌های برخی از برندها که توسط این شرکت در خاک ایالات متحده انجام می‌شود را هم از بین ببرد.

هدف کوتاه مدت این شرکت، دستیابی مشتریان آمریکای شمالی و اروپایی به گوشی‌هایی با بهره‌وری بالا در امسال است که در دراز مدت می‌تواند نیازهای سایر بازارهای جهانی از جمله بازارهای شلوغ آسیایی را هم برطرف کند. بنابراین ما انتظار نداریم گوشی های جدید بلک بری با بهره‌گیری از فناوری 5G طی چند ماه آینده به دست مشتریان در سراسر جهان برسند. زیرا این شرکت هنوز در حال مذاکره با شرکت‌های مخابراتی مختلف است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*