درآمد یوتیوب

نحوه‌ی نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران

این روزها بسیاری از افراد در ایران به کسب درآمد دلاری و بالا بردن سطح کار خود تا حد جهانی فکر می‌کنند. در حال حاضر منابع زیادی برای کار با کشور‌های خارجی، کسب درآمد از یوتیوب یا سایر سایت‌ها برای تمامی مردم جهان در دسترس است.

در ایران اما به دلیل تحریم‌ها و نداشتن حساب‌های بانکی بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کسب درآمد از یوتیوب و سایت‌هایی نظیر آن دشوار است. اما روش نقد کردن درآمد یوتیوب چیست؟ در این مقاله به نحوه‌ی نقد کردن درآمد یوتیوب و تعرفه درآمد از یوتیوب اشاره می‌کنیم و مراحل آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

روش نقد کردن درآمد یوتیوب

نقد کردن یوتیوب در ایران با دشواری‌هایی همراه است اما برای حل این مشکلات در حال حاضر راه حل‌هایی به وجود آمد است. پیش از شروع به درآمدزایی و رسیدن به مرحله ی نقد کردن درآمد باید ابتدا کانال شما واجد شرایط درآمد زایی باشد و به اصطلاح کانال شما monetize شده باشد سپس کانال خود را به حساب گوگل ادسنس وصل کنید و پس از آن با استفاده از کارت‌های اعتباری خارجی مانند کردیت کارت و دبیت کارت حقوق خود را از یوتیوب دریافت کنید. در ادامه تک تک این مراحل را برای شما شرح خواهیم داد:

شرایط اولیه برای monetize شدن اکانت

برای شروع به درآمدزایی یوتیوب کانال شما را به صورت کامل بررسی می‌کند و در صورتی که شما شرایط عضویت به عنوان پارتنر یوتیوب را داشتید می‌توانید از یوتیوب درآمدزایی کنید. یوتیوب سه شرط مهم برای این کار در نظر گرفته است:

  • حداقل ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشید
  • طی ۱۲ ماه گذشته حداقل ویدیوهای شما ۴۰۰۰ ساعت مشاهده شده باشند
  • کانال و محتوای شما باید به قوانین YouTube Partner Program واقف باشد و از آنها پیروی کند.

برای تایید صلاحیت، یوتیوب موارد زیر را نیز در نظر خواهد گرفت:

  • موضوع اصلی و منحصر به فرد بودن محتوای کانال
  • ویدیوهای بیشتر مشاهده شده
  • جدیدترین ویدیوهای منتشر شده
  • بیشترین نسبت زمان تماشا به تعداد ویدیوها

یکی از نکاتی که بسیار اهمیت دارد این است که شما باید از قوانین کپی رایت جهانی پیروی کنید، هیچ کانالی حق انتشار محتواهایی که متعلق به خود نیست را ندارد و در صورت شکایت صاحب اثر تمامی حقوق یوتیوب شما قطع خواهد شد.

نوع تبلیغ خود در یوتیوب را مشخص کنید

بعد از انجام مراحل بالا، شما باید مشخص کنید که چه نوع تبلیغاتی را در برای کانال یوتیوب خود قبول خواهید کرد. در یوتیوب تبلیغاتی وجود دارند که بیننده در ابتدا یا حین پخش ویدیوی خود آنها را به صورت اجباری می‌بیند و هیچ راهی برای رد کردن آنها ندارد. اما شما همچنین می‌توانید تبلیغ‌هایی را انتخاب کنید که در جایگاه‌های دیگر سایت نمایش داده شود.

این را بدانید که صرف این که تبلیغ در کانال شما نمایش داشته باشد شما نمی‌توانید مبلغی دریافت کنید. خود شما چندبار تا به حال بر روی تبلیغات یوتیوب کلیک کرده‌اید؟ به هر حال برای کسب درآمد باید بینندگان شما به نحوی با این تبلیغات درگیر شوند و فعالیتی انجام بدهند.

انواع تبلیغ در یوتیوب به شرح زیر است:

تبلیغات نمایشی را در کنار ویدیوی خود نمایش دهید: با توجه به اینکه بیننده چند بار بر روی تبلیغ کلیک کرده است شما می‌توانید مبلغی را از تبلیغ دهنده دریافت کنید.

تبلیغات همپوشانی (تبلیغات کوچک در پایین یک ویدیو) : در این تبلیغ فقط در صورت کلیک یک بیننده مبلغی برای شما در نظر گرفته می‌شود.

تبلیغات ویدیویی قابل رد کردن (تبلیغاتی در ابتدای ویدیو که بیننده می‌تواند پس از پنج ثانیه از آن بگذرد) : این رایج‌ترین نوع تبلیغات YouTube است. اگر بیننده کل تبلیغ را تماشا کند (یا اگر تبلیغ طولانی‌تر باشد حداقل ۳۰ ثانیه) یوتیوب برای آن تبلیغ به شما پول پرداخت می‌کند.

تبلیغات ویدیویی غیر قابل رد شدن (تبلیغاتی در ابتدا که بینندگان نمی‌توانند از آن رد شوند) و تبلیغات Bumper (تبلیغات کوتاه در ابتدای ویدیو در تلفن همراه) : اگر بیننده ای کل تبلیغ را تماشا کند ، حقوق شما پرداخت خواهد شد.

تبلیغات Midroll (تبلیغات در وسط یک ویدیوی طولانی‌تر) : پرداخت بستگی به شرایط گوناگون دارد ، اما معمولاً یک بیننده باید حداقل ۳۰ ثانیه یک تبلیغ کامل را تماشا کند تا برای شما مبلغی ارسال شود.

درآمد یوتیوب

نحوه ی پرداخت‌های یوتیوب

با فرض اینکه مراحل فوق را برای راه اندازی کانال خود برای کسب درآمد طی کرده‌اید ، تبلیغ کنندگان راضی هستند که تبلیغات خود را در ویدئوهای شما ارائه دهند و همچنین بینندگان تبلیغات شما را تماشا می‌کنند (و آنها را دور نمی‌زنند) ، فرآیند درآمد زایی شما شروع خواهد شد. پیش از اشاره به روش نقد کردن درآمد یوتیوب بهتر است با روش پرداخت این سایت آشنا شوید.

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، چند مرحله برای راه اندازی پرداخت لازم است. گوگل باید از اینکه شما یک شخص حقیقی هستید و ادرس و اطلاعات بانکی مشخصا برای خودتان هست اطمینان حاصل کند.

گوگل تا زمانی که آستانه پرداخت را پر نکنید هیچ مبلغی به شما پرداخت نمی‌کند. این سقف پرداخت، بسته به واحد پول شما دارد و در کشورهای گوناگون متفاوت است ، اما در مورد دلار آمریکا ، سقف اولیه برای شروع پرداخت ۱۰۰ دلار است. این بدان معناست که شما ابتدا باید حداقل ۱۰۰ دلار درآمد کسب کنید، پس از آن گوگل به حساب شما مراجعه کرده و پرداخت‌های شما را شروع می‌کند. اگر آستانه پرداخت را پر کرده اید و مشکلی برای حساب شما وجود نداشته باشد ، گوگل ماهانه در زمان مشخصی مبالغی که شما دریافت کرده اید را پرداخت می‌کند.

نحوه ی نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران

هنگامی که شما می‌خواهید حساب ادسنس و قابلیت دریافت وجه از آن را وریفای کنید گوگل لیستی در کشورهایی که می‌توان در آنها فعالیت کرد و دارای شرایط پرداخت هستند را به شما ارائه می‌کند. متاسفانه ایران در این لیست هیچ نام و نشانی ندارد بنابراین راه حل یوتیوبرهای ایران چیست؟

در حال حاضر تمامی خدمات ارزی در ایران توسط شرکت‌های واسط مانند ایرانیکارت انجام می‌شود. به عنوان مثال شما می‌توانید انواع کارت‌های اعتباری مانند ویزا کارت یا مستر کارت را از این شرکت‌ها به نام خود دریافت کنید اما متاسفانه این برای وریفای کردن حساب ادسنس شما کافی نیست.

برای نقد کردن درآمد یوتیوب خود در ایران در حال حاضر دو روش وجود دارد:

روش اول درخواست از دوستان: آموزش‌های مربوط به ساخت و وریفای کردن گوگل ادسنس را مشاهده کنید و از اطلاعات دوستان یا بستگان خود در خارج از ایران برای گرفتن تاییدیه کمک بگیرید. این روش دو مشکل اساسی دارد: اول اینکه به خاطر هزینه‌های مالیاتی که آنها متحمل می‌شوند ممکن است درخواست شما را قبول نکنند و دوم اینکه پول به حساب آنها واریز می‌شود و باز شما برای دریافت آن پول از خارج از کشور به حساب بانکی نیاز دارید.

روش دوم استفاده از خدمات آژانس افراک: برای اینکه دردسرهای مربوط به وریفای کردن و انتقال وجه نداشته باشید به راحتی می‌توانید کانال یوتیوب خود را به حساب ادسنس آژانس افراک متصل کنید. افراک با در نظر گرفتن میزان کارمزدی، وجه را به دلار دریافت کرده و معادل ریالی آن را به حساب بانکی شما در ایران واریز خواهد کرد.

درآمد یوتیوب

کلام آخر

در ایران به دلایل تحریم‌ها محدودیت‌های زیادی در نقل و انتقالات مالی با سایر کشورها وجود دارد. در این مقاله به نحوه‌ی نقد کردن درآمد یوتیوب در ایران پرداختیم. چنانچه شما ی کانال یوتیوب فعال دارید و نمی‌دانید کسب درآمد خود را به چه طریقی شروع کنید می‌توانید از مشاوره تیم افراک استفاده کنید. همچنین اگر تجربه یا پیشنهادی در مورد روش نقد کردن درآمد یوتیوب دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

این مطلب در قالب رپورتاژ آگهی و توسط شرکت‌های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا متن تبلیغاتی برای گجت نیوز ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*