همراه اول

همراه اول برای راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری باز 5G و اینترنت اشیا تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد

همراه اول برای راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری باز 5G و اینترنت اشیا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران تفاهم‌نامه همکاری سه جانبه امضا کرد.

عصر روز دوشنبه 27 بهمن 99 همزمان با روز اول نمایشگاه تخصصی اینترنت اشیا در هفته ایران دیجیتال، اپراتور همراه اول یک تفاهم‎‎نامه همکاری سه جانبه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور امضا کرد. این تفاهم‌نامه سه جانبه در راستای راه‌اندازی آزمایشگاه نوآوری باز و با هدف کمک به شکل‌گیری و ارتقا زیست‌بوم 5G و اینترنت اشیا کشور در حوزه تجهیزات و کاربست‌ها و خدمات در این آزمایشگاه به امضا رسید.

اهداف تفاهم‌نامه سه‌جانبه همراه اول

همراه اول

از اهداف این تفاهم‌نامه سه جانبه می‌توان به فراهم کردن امکانات آزمایشگاهی برای کمک به شکل‌گیری و بلوغ اکوسیستم 5G و سرویس‌های اینترنت اشیا، استفاده حداکثری از پتانسیل‌های حوزه نسل پنجم در کشور، کاهش هزینه‌ها و زمان برای توسعه و تست تجهیزات و راهکارهای 5G، ارائه خدمات آزمایشگاهی به شرکت‌های فعال در حوزه‌های مرتبط، حمایت از تشکیل هسته‌های پژوهشی کاربردی، فراهم‌سازی محیط تعامل بازیگران حوزه 5G و اینترنت اشیا و افزایش آگاهی و پوشش خلا علمی و فنی فعالان این حوزه اشاره کرد. طبق این تفاهم‌نامه، پارک علم‌وفناوری دانشگاه تهران فضای فیزیکی استقرار آزمایشگاه در پارک و امکانات آن را برای دستیابی به اهداف آزمایشگاه در اختیار این پروژه قرار خواهد داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*