QUANT : ابر خودرو الکتریکی 900 اسبی در نمايشگاه ژنو

nanoflowcell quant e sportlimousine

کوانت با اینکه یک محصول مفهومی است اما هرکسی جرئت شوخی کردن با آن را ندارد! بعد از هیولای کانسپت وان حالا نسل جدید سوپرکارهای الکتریکی در راه است.در ادامه با گجت نيوز همراه باشيد.

nanoflowcell quant e sportlimousine nanoflowcell quant e sportlimousine nanoflowcell quant e sportlimousine

ویدیو رونمایی از ابر خودرو الکتریکی QUANT در نمایشگاه خودرو ژنو 2014

برای معرفی این خودرو بهترست به سراغ گفته های آقای Nunzio La Vecchia برویم؛ مدیر فنی کمپانی NanoFlowCell که همکاری متعددی با کونیگزگ و همچنین کمپانی Bosch دارد:

 نه یک محصول مفهومی است و نه یک خودروی نمایشی. کوانت ماحصل یک پروژه تحقیقاتی است برای طراحی و توسعه سیستم های ذخیره سازی انرژی و همچنین نسل آتی باتری های سلولی.

nanoflowcell quant e sportlimousine nanoflowcell quant e sportlimousine nanoflowcell quant e sportlimousine

با طول 5.25 متر، کوانت حتی از S-class های مرسدس نیز بزرگتر است؛ 2.2 متر عرض و 1.35 متر ارتفاع دارد و فاصله محوری اش نیز معادل 3.1 متر است.

{photo}92/12/19/quant-1{/photo}

اما ویژگی های ابعادی جالب آن عبارتند از :

  • درب های گالوینگی دو متری.
  • شیشه جانبی 1.7 متری.
  • وزن سنگین 2300 کیلوگرمی.
  • رینگ های بزرگ 22 اینچی.

پیشرانه کوانت در لیختن اشتاین و بدست مهندسین آلمانی NanoFlowCell ساخته شده. برای هر چرخ این خودرو از یک موتور الکتریکی استفاده شده که مجموعا حداکثر قدرتی معادل 912 اسب بخار را تولید می کنند اما در حالت عادی این قدرت به حدود 643 اسب بخار می رسد.

تیزر رسمی خودرو کوانت

از آنجایی که مجموع گشتاور موتورهای کوانت به 2900 نیوتن متر می رسد پس دور از انتظار نبود که این سوپر اسپرت 4 نفره بتواند در 2.8 ثانیه به سرعت 100 و در ادامه نیز به حداکثر سرعت 380 کیلومتر برساعت دست یابد.

{photo}92/12/19/quant-2{/photo}

قدرت این پیشرانه به لطف نسل جدید باتری هایی است که هنوز اسمش را نمی دانیم! طبق ادعای کمپانی این باتری های با ولتاژ 600 و جریان اسمی 50 آمپری، به لحاظ نسبت قدرت به وزن بیش از 5 برابر کارآمدتر از باتری های رایج لیتیوم/یونی بوده؛ مسافت قابل پیمایش آن نیز که مابین 400 تا 600 کیلومتر با یکبار شارژ اعلام شده، بازهم 5 برابر بیشتر از نمونه های هم وزن لیتیوم/یونی آنست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*