منتظر پردازنده های ۱۰ هسته ای مدیاتک باشید

بیشتر ما پردازنده های شرکت مدیاتک را به واسطه قرارداشتن در لیست مشخصات اسمارت فون های ارزان قیمت چینی می شناسیم.اما فراموش نکنید که MediaTek اولین شرکتی بود که تراشه‌‌هایی با پردازنده‌های ۸-هسته‌ای را در سال ۲۰۱۳ معرفی نمود و امروزه شاهد حضور تراشه های این شرکت در گوشی های معروفی همچون HTC One M9 Plus هستیم.به هر حال به نظر می رسد که رقبای مدیاتک نباید این شرکت را دست کم بگیرند چرا که به تازگی خبر رسیده که این شرکت در حال کار بر روی پردازنده های ۱۰ هسته ای است.

به گفته برخی منابع چینی ، کمپانی مدیاتک در یک مراسم ویژه نسل بعدی چیپست های خود را با پردازنده ۱۰ هسته ای برای برخی همکاران و شرکای تجاری اش به نمایش گذاشته است.ظاهرا نمایندگانی از دو شرکت شیائومی و وایو نیز در این مراسم حضور داشته اند.

اینطور که مشخص شده، این تراشه که Helio X20 نام دارد، بسیار قدرتمند بوده و در تست نرم‌افزار AnTuTu توانسته امتیازی بالاتر از ۷۰,۰۰۰ را کسب نماید. پیشتر نیز تراشه‌ی ۸-هسته‌ای MT-6795 که در +One M9 به کار گرفته شده است، امتیازی بالاتر از ۵۰,۰۰۰ را در تست AnTuTu کسب کرده بود.

در این مراسم، مدیاتک به صورت رسمی اعلام کرده که این تراشه‌ها تا پایان سال ۲۰۱۵، به صورت انبوه تولید خواهد شد.مدیاتک که حضوری پر رنگ در گجت های موبایلی تولید شده در آسیا را دارد، نشان داده که بدش نمی آید رفته رفته در بازارهای غربی نیز حرفی برای گفتن پیدا کند و چنانچه Helio X20 همان عملکردی که در بنچ مارک ها برایش ذکر شده را داشته باشد باید منظر حضور پررنگ این کمپانی در بازار های غربی باشیم.

نظر شما چیست ؟ آیا مدیاتک توان رقابت با سامسونگ و کوالکام را دارد ؟

منبع : phonearena

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*