لپ تاپ های لنوو تینک پد ۲۰۲۱

لپ تاپ های لنوو تینک پد ۲۰۲۱ معرفی شدند

لپ تاپ های لنوو تینک پد ۲۰۲۱ با بهره‌گیری از پردازنده نسل یازدهمی اینتل یا AMD Ryzen 5000 Mobile و به‌روزترین مشخصات فنی معرفی شدند.

لنوو با رونمایی از نسل دوم لپ تاپ ThinkPad X13 با فناوری 5G و نسل دوم لپ تاپ X13 Yoga مجهز به یک نمایشگر ۱۶:۱۰ معرفی شدند. لپ تاپ های لنوو تینک پد ۲۰۲۱ شامل مدل‌های T15، T14، P15، P15s، L15 و L14 می‌شوند. علاوه بر این باید به یک نمایشگر منحنی بزرگ نیز اشاره کرد که لنوو از آن رونمایی کرده است.

لپ تاپ های لنوو تینک پد ۲۰۲۱

لنوو تینک پد ایکس ۱۳ و ایکس ۱۳ یوگا نسل دوم

لپ تاپ‌های فوق سبک پرچمدار جدید لنوو به نام تینک پد X13 و X13 Yoga نسل دوم به یک نمایشگر ۱۳.۳ اینچی با نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ و پردازنده نسل یازدهمی Intel Core vPro یا AMD Ryzen 5000 Mobile مجهز هستند. مدل‌های اینتلی این دو لپ تاپ از کارت گرافیک Iris Xe بهره می‌برند، در حالی که نسخه AMD آن‌ها به پردازشگر گرافیکی یکپارچه ‌AMD Radeon مجهز خواهد بود.

لپ تاپ های لنوو تینک پد ۲۰۲۱

نسخه‌های اینتلی هر یک به WiFi 6 یا WiFi 6E و به فناوری شبکه 5G Sub-6GHz یا 4G 2×2 MIMO Cat12 مجهز خواهند بود. نسخه‌های AMD نیز از WiFi 6 و مودم 4G بهره می‌برند. برخی از این مدل‌ها از یک سیم کارت فیزیکی و الکترونیکی پشتیبانی می‌کنند؛ هرچند به صورت همزمان فقط قادر به استفاده از یکی از آن‌ها خواهید بود.

مشتریانی که نسل دوم لنوو تیک پد ایکس ۱۳ را انتخاب می‌کنند، می‌توانند یکی از دو رنگ مشکی یا خاکستری با لبه‌های بسیار صیقل پیدا کرده را انتخاب کنند. این لپ تاپ عمر باتری ۱۶ ساعته را ارائه می‌کند. اسپیکرها در جلوی این لپ تاپ‌ تعبیه شده است و در حالی که نسخه‌های اینتلی آن به تاندربولت ۴ مجهز هستند، نسخه‌های AMD آن به درگاه USB 3 3.2 Gen 2 Type-C مجهز خواهند بود. در بخش نمایشگر نیز می‌توانید بین یک پنل WUXGA یا WQXGA لمسی و غیرلمسی انتخاب کنید. ظرفیت رم آن‌ها حداکثر تا ۳۲ گیگابایت و حافظه داخلی آن‌ها نیز حداکثر ۲ ترابایتی از نوع PCIe Gen 4 SSD خواهد بود.

نسل دوم مدل تینک پد ایکس ۱۳ یوگا مثل دیگر لپ تاپ‌های مدل یوگا از یک لولای ۳۶۰ درجه‌ای بهره می‌برد و گزینه‌های نمایشگر لمسی آن دارای رزولوشن WUXGA و WQXGA با پوشش ضد تابش خیره کننده (انتخابی) هستند. این لپ تاپ می‌تواند ۱۲ ساعت شارژدهی داشته باشد. لنوو می‌گوید این لپ تاپ دارای یک تاچ پد عریض‌تر از نسل قبلی بوده و یک فضا برای نگهداری از قلم هوشمند همراه لپ تاپ با آن عرضه می‌شود.

هر دو مدل به یک کلید پاور و حسگر اثر انگشت ترکیبی مجهز هستند، در حالی که روی نسل اول آن‌ها این دو به صورت مجزا تعبیه شده بودند. هر دو دارای یک حسگر تشخیص حضور کاربر هستند که می‌تواند نشستن یک شخص جلوی لپ تاپ را تشخیص دهد، وقتی آن لپ تاپ را ترک کرد صفحه را به صورت خودکار قفل کند و سپس وقتی برگشت از طریق Windows Hello در ویندوز لاگین کند.

قیمت نسخه ایکس ۱۳ آی جدید ۱۲۹۹ دلار است در حالی که نسخه معمولی ایکس ۱۳ با قیمت پایه ۱۱۳۹ دلاری و ایکس ۱۳ یوگا نیز با قیمت پایه ۱۳۷۹ دلاری به فروش خواهند رسید.

لنوو تینک پد تی ۱۵، تی ۱۴ و تی ۱۴ اس

لپ تاپ‌های جدید سری ThinkPad T به عنوان مجموعه‌ای پرفروش با یک نمایشگر ۱۴ اینچی UHD یا ۱۵.۶ اینچی UHD عرضه می‌شوند که هر دو می‌توانند از HDR و Dolby Vision پشتیبانی کنند. در اینجا کاربر می‌تواند بین پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل یا پردازنده AMD Ryzen 5000 انتخاب داشته باشد. کارت گرافیک در نسخه اینتلی Intel UHD یا Iris Xe یا NVIDIA MX450 است، در حالی که در نسخه دوم یک کارت گرافیک یکپارچه AMD Radeon به خدمت گرفته شده است.

لپ تاپ های لنوو تینک پد ۲۰۲۱

نسخه‌های اینتلی هر یک به WiFi 6 یا WiFi 6E تجهیز شده‌اند، در حالی که نسخه‌های AMD نیز از WiFi 6 بهره می‌برند. در اینجا امکان انتخاب مدل‌های ThinkPad T14 همراه با شبکه 5G Sub-6GHz نیز وجود دارد، در حالی که روی دیگر مدل‌ها فقط شبکه 4G LTE در دسترس است. مدل‌های T14 به یک وب‌کم مادون قرمز Full HD مجهز خواهند بود، در حالی که مدل‌های T14 و T15 به یک وب‌کم HD یا مادون قرمز HD Hybrid تجهیز شده‌اند. همچنین مدل‌های سری T14 کلید پاور/ حسگر اثر انگشت ترکیبی را از سری X به ارث برده‌اند.

مدل ThinkPad T15 با قیمت پایه ۱۳۷۹ دلاری عرضه خواهد شد، در حالی که T14 i و T14s i با قیمت ۱۳۷۹ و ۱۴۹۹ دلاری به فروش خواهند رسید. همچنین مدل‌های T14 و T14s معمولی نیز با قیمت ۱۱۵۹ و ۱۲۷۹ دلاری وارد بازار می‌شوند.

لنوو تینک پد پی ۱۵ اس و پی ۱۴ اس

لپ تاپ تینک پد پی ۱۴ اس ترکیبی از توانمندی و قابلیت حمل را با یک نمایشگر ۱۴ اینچی UHD HDR Dolby Vision ارائه می‌کند، در حالی که مدل پی ۱۵ به یک نمایشگر بزرگ‌تر ۱۵.۶ اینچی UHD HDR Dolby Vision مجهز شده است. مدل پی ۱۴ از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل یا AMD Ryzen 5000 Mobile قدرت می‌گیرد. اما انتخاب چیپست در مدل پی ۱۵ اس فقط به پردازنده اینتلی محدود می‌شود.

برای لپ تاپ پی ۱۴ اس، حق انتخاب بین یک کارت گرافیک Intel Iris Xe یا NVIDIA T500 در مدل اینتلی وجود دارد، در حالی که برای مدل AMD تنها انتخاب کاربر کارت گرافیک AMD Radeon خواهد بود. برای مدل پی ۱۵ اس نیز می‌توانید از یک کارت گرافیک T500 تا حداکثر حافظه مستقل ۴ گیگابایتی بهره‌مند شوید. نسخه‌های انیتلی به WiFi 6E و نسخه AMD به WiFi 6 معمولی مجهز است. گرچه هر دو نسخه از یک مودم 4G LTE پشتیبانی می‌کنند.

تینک پد پی ۱۵ اس و پی ۱۴ اس آی هر دو با قیمت ۱۳۸۹ دلاری به فروش خواهند رسید. این درحالیست که قیمت نسخه پی ۱۴ اس ۱۱۶۹ دلار خواهد بود.

لنوو ال ۱۵ و ال ۱۴ نسل دوم

مقرون به صرفه‌ترین نوت بوک‌های کمپانی لنوو از سری لپ تاپ های لنوو تینک پد ۲۰۲۱ را مدل‌های L15 و L14 تشکیل می‌دهند. هر دو این لپ تاپ‌ها از پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل و AMD Ryzen 5000 قدرت می‌گیرند. اندازه نمایشگر آن‌ها نیز ۱۴ اینچی Full HD یا ۱۵ اینچی Full HD خواهد بود.

برای پردازشگر گرافیکی مدل‌های اینتلی به Intel UHD یا Iris Xe یا NVIDIA MX450 مجهز خواهند بود، در حالی که نسخه‌های AMD آن از کارت گرافیک AMD Radeon قدرت می‌گیرند. از نظر ارتباطی نیز هر دو به WiFi 6 و مودم 4G LTE (انتخابی) مجهز خواهند بود. قیمت هر دو مدل ۶۸۹ دلار است.

لنوو تینک ویژن P40w

اگر فضای بیشتری برای انجام دادن کارهایتان با کامپیوتر نیاز دارید، لنوو تینک ویژن P40w می‌توان کارگشا باشد. این یک نمایشگر ۳۹.۷ اینچی WLED با میزان خمیدگی 2500R است که نسبت ۲۱:۹، رزولوشن ۵۱۲۰ در ۲۱۶۰ پیکسلی و نرخ رفرش ۷۵ هرتزی را ارائه می‌کند. حداکثر روشنایی این نمایشگر 300cd/m2 است، در حالی که نسبت کنتراست ۱۰۰۰ به ۱ را ارائه می‌کند. لنوو می‌گوید این مانیتور می‌تواند پوشش ۹۹ درصدی از فضای رنگی sRGB و ۹۸ درصدی از DCI-P3 داشته باشد و از رنگ ۱۰ بیت و استاندارد HDR پشتیبانی کند.

مانیتور و لپ تاپ های لنوو تینک پد ۲۰۲۱

مشخصاً این مانیتور مخصوص گیمینگ نیست، اما می‌تواند به عنوان یک هاب دسکتاپی عالی برای نوت بوک شما نیز مورد استفاده قرار بگیرد. روی آن دو پورت تاندربولت ۴، یک درگاه HDMI 2.0 و یک درگاه DisplayPort 1.4 برای ورودی‌های ویدیویی به همراه درگاه گیگابیت اترنت، درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-B و تاندربولت ۴ برای آپلود، چهار درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-A، یک درگاه USB 3.2 Gen 1 Type-C و همچنین یک درگاه تاندربولت ۴ برای دانلود حضور دارد.

این لپ تاپ می‌تواند از طریق USB Type-C توان ۲۷ وات و از طریق تاندربولت ۴ نیز توان ۱۰۰ وات را ارائه کند. این مانیتور از براکت دیواری VESA پشتیبانی می‌کند و با یک پایه همراه است. جالب اینکه Lenovo ThinkVision P40w نخستین مانیتور با بهره‌گیری از فناوری Intel AMT و تاندربولت ۴ خواهد بود. قیمت این نمایشگر نیز ۱۶۹۹ دلار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*