بنچمارک مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴ با پردازنده AMD Ryzen 5 در گیک‌بنچ ظاهر شد

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۴ – Microsoft Surface Laptop 4 با بهره‌گیری از پردازنده AMD Ryzen 5 در وب‌سایت گیک‌بنچ ظاهر شد. مشخصات فنی و امتیازهای لپ تاپ جدید مایکروسافت را در ادامه ببینید.

مایکروسافت سال ۲۰۱۹ از سرفیس لپ تاپ ۳ رونمایی کرد. از آن زمان ۲ سال می‌گذرد و هنوز نسل جدید آن رونمایی نشده است. اکنون وب‌سایت بنچمارک‌گیری گیک‌بنچ اطلاعات جالبی از نسل جدید آن می‌دهد و شایعات در خصوص همکاری دوباره مایکروسافت و AMD در استفاده پردازنده‌های این شرکت در سرفیس لپ تاپ ۴ را قوی‌تر می‌کند.

فهرستی به تازگی در وب‌سایت گیک‌بنچ از امتیازهای یک لپ تاپ منتشر شده که به نظر می‌رسد مربوط به Surface Laptop 4 است. این دیوایس با کدنام renoir در واقع نسخه جدید نوت بوک مایکروسافت است که به یک APU سفارشی (با معماری Zen 2) و پردازشگر گرافیکی Vega مجهز شده است. با این حال جلوی پردازنده آن نام AMD Ryzen 5 3580U به چشم می‌خورد که بعید به نظر می‌رسد صحیح باشد.

پردازنده سفارشی AMD در سرفیس لپ تاپ 4

چرا که نسل گذشته این لپ تاپ نیز از همین پردازنده به همراه چهار هسته قدرت می‌گرفت. هنوز نام دقیق پردازنده رایزن ۵ در نظر گرفته شده برای لپ تاپ مایکروسافت نامشخص است، اما نشانه‌هایی وجود دارد که فاش می‌کند یک پردازنده سفارشی اختصاصی برای سرفیس مایکروسافت در راه است.

به هر ترتیب، این بنچمارک نشان می‌دهد که Surface Laptop 4 به ۸ گیگابایت رم DDR4 و سیستم عامل ویندوز ۱۰ مجهز است. این دیوایس موفق شده در حالت تک هسته‌ای امتیاز ۱۰۶۳ و در حالت چند هسته‌ای امتیاز ۵۷۲۶ را به نام خودش ثبت کند. ما باید منتظر بمانیم و ببینیم که اگر پردازنده این لپ تاپ می‌خواهد با پردازنده‌های نسل یازدهمی اینتل رقابت کند، چه عملکردی در دنیای واقعی خواهد داشت.

این لپ تاپ قرار است در دو نسخه با نمایشگر ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی عرضه شود. برخلاف گذشته، شایعات می‌گویند مایکروسافت علاوه بر نسخه رایزنی، قصد دارد نسخه اینتلی (Core i5/ i7) هر دو سایز این لپ تاپ را نیز روانه بازار کند.

سرفیس لپ تاپ ۳ دارای تنها یک پورت USB Type-C و یک جک ۳.۵ میلی‌متری بود. بنابراین امیدواریم امسال مایکروسافت یک پورت HDMI / یک اسلات کارتخوان SD که اپل هم امسال دنبال به‌کارگیری آن‌ها است را نیز به این لپ تاپ اضافه کند. احتمالاً مایکروسافت این دیوایس را بین ماه‌های فروردین/ اردیبهشت ۱۴۰۰ معرفی کند؛ بنابراین باید تا آن زمان منتظر خبرهای بیشتری از سرفیس لپ تاپ جدید باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*