بهترین بازی های پازلی

بهترین بازی های پازلی برای تقویت مغز و حافظه

در ادامه می‌توانید با تعدادی از بهترین بازی های پازلی برای تقویت مغز و حافظه آشنایی پیدا کنید؛ آثاری که هم سرگرم کننده هستند و هم مفید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های پازلی برای تقویت مغز و حافظه پرداخته‌ایم. اگر از کسانی هستید که می‌خواهند کمی به ذهنشان فشار بیاورند، باید به سراغ عناوین زیر بروید.

بازی ‌‎های پازلی اگر چه معمولا طرفداران خاص خودشان را دارند، اما آثار پرکششی هستند که می‌توانند هر کسی را برای چند دقیقه یا چند ساعت سرگرم کنند. این آثار به شکل‌های مختلفی هم عرضه می‌شوند، گاهی با یک طراحی ساده اما کارآمد و گاهی با ظاهری پیچیده و پر زرق و برق.

بهترین بازی های پازلی برای تقویت مغز

اما بازی‌های پازلی یک ویژگی مهم دیگر هم دارند و آن این است که برای مغز و حافظه شما مفید هستند. در این عناوین، شاید برای حل کردن یک معمای نسبتا پیچیده، مدت زمان زیادی فکر کنید و تمامی قدرت ذهنی خود را برای عبور از آن پازل به کار بگیرید. این مسئله به تدریج، باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود و مهارت‌های حل مسئله شما را نیز افزایش می‌دهد.

– مجموعه The Professor Layton

بهترین بازی های پازلی

شخصیت محبوب استودیوی لول فایو (Level-5) یعنی پروفسور لیتون، سال‌ها است که از ستارگان عناوین پازلی به حساب می‌آید. پروفسور و دستیارش لوک (Luke) تاکنون ماجراجویی‌های جالبی در مناطق مختلف داشته و از رازهای زیادی پرده برداشته‌اند.

تمامی قسمت‌های این مجموعه، یک ویژگی مشترک دارند و آن پازل‌های هوشمندانه است. شما می‌توانید این سری بازی را بر روی نینتندو دی اس، نینتندو 3DS و گوشی‌های هوشمند تجربه کنید که بدون شک مناسب‌ترین پلتفرم‌ها برای آثار معمایی و پازلی هستند.

– بازی Gorogoa

بهترین بازی های پازلی

گوروگوا از نظر بصری آن قدر چشم نواز است که گاهی به جای حل کردن معماها، دقایقی را به تماشای تصاویر آن اختصاص می‌دهید. این بازی، پازل‌های نوآورانه‌ای دارد و جلوه‌های بصری آن که به صورت دستی کشیده شده‌اند، جان تازه‌ای به گیم پلی بخشیده‌اند و بازیکنان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

در بازی Gorogoa برای عبور از معماها، باید تعدادی تصویر را به شکلی درست به یکدیگر متصل کنید. جزئیات تصاویر چیزی است که این بازی را به اثری خاص تبدیل کرده است. همچنین می‌توانید تصاویر را بزرگ و کوچک کرده و آن‌ها را به دقت بررسی کنید تا حل کردن پازل‌ها ممکن شود.

– بازی Baikoh

بهترین بازی های پازلی

یک بازی موبایلی که در واقع ایده‌ها و عناصر سری بازی‌های تتریس (Tetris) و اسکربل (Scrabble) را تلفیق کرده. تمرکز این اثر بر روی پازل‌های کلمه‌ای است. بر روی صفحه، تعدادی حرف به تدریج و به صورت تصادفی ظاهر می‌شوند و بازیکن باید با استفاده از این حروف، یک کلمه بسازد. برای موفقیت در بازی بایکو، باید علاوه بر سرعت عمل بالا، دانش خوبی از زبان انگلیسی داشته باشید و کلمات زیادی بلد باشید. اگر نتوانید کلمه بسازید، صفحه با حروف مختلف پُر شده و شما شکست می‌خورید.

بازی Baikoh یک راوی هم دارد که به بازیکن طعنه می‌زند و با او شوخی می‌کند. رابط کاربری اثر بر پایه اشیای رنگی و اشکال مختلف استوار است و می‌تواند مخاطبان این نوع آثار را راضی کند. یک بار دیگر اشاره می‌کنیم که اگر می‌خواهید به سراغ این بازی بروید، باید زبان انگلیسی شما خوب باشد.

– بازی Baba Is You

بهترین بازی های پازلی

بازی بابا ایز یو، از گرافیک پیکسلی استفاده می‌کند و ظاهر مینیمالی دارد اما به شدت چالش برانگیز است. شما در نقش یک موجود چهارپای سفید رنگ بازی می‌کنید که باید تلاش کرده و از موانع رو به روی خود عبور کند. پازل‌ها معمولا یک بخش مهم از عناوین ماجراجویی هستند اما در بازی Baba Is You، پازل‌ها تنها راه پیشروی در بازی محسوب می‌شوند.

اگر بخواهیم واضح‌تر صحبت کنیم، تنها راه موفقیت در بازی، دستکاری قوانین است. یعنی قرار گرفتن در جلد اشیای قابل بازی و در نهایت، پیدا کردن راه حل. بازی شاید کمی کودکانه به نظر برسد اما اجازه ندهید سادگی ظاهری آن شما را فریب دهد، پازل‌ها به تدریج بسیار سخت می‌شوند و مخاطب را به تفکر وادار می‌کنند. برای موفقیت در این بازی، باید حسابی فکر کنید و به آزمون و خطا بپردازید.

– مجموعه Picross

بهترین بازی های پازلی

سری بازی پیکراس، بازیکنان را مجبور می‌کند که از منطق و هوش خود استفاده کنند اما در عین حال، آزار دهنده نیست و یک اثر آرامش بخش به حساب می‌آید که حس خوبی به مخاطب می‌دهد. برای انجام پازل‌های این مجموعه، باید اصول اولیه آن را یاد بگیرید تا شرایط آسان‌تر شود.

اکثر بازی‌های Picross را می‌توانید بر روی نینتندو سوییچ تجربه کنید. این آثار دارای بخش راهنما هم هستند و نکات مهم را به شما آموزش می‌دهند. در ضمن، عناوین مشابه این بازی را بر روی گوشی‌های هوشمند می‌توانید پیدا کنید. دیگر نکته مثبت این مجموعه، موسیقی‌های آن است که حال بازیکنان را همیشه بهتر می‌کند.

– سه‌گانه Ace Attorney

بهترین بازی های پازلی

تاکنون قسمت‌های زیادی در مجموعه Ace Attorney ساخته شده اما سه‌گانه اصلی آن جایگاه ویژه‌ای دارد و بر روی اکثر کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند منتشر شده است. اگر چه این مجموعه طرفداران زیادی دارد اما در عین حال، گیمرهای زیادی هم وجود دارند که تاکنون نام آن را هم نشنیده‌اند.

ماجراهای بازی در دادگاه رخ می‌دهد و شما در نقش وکیلی به نام فونیکس رایت (Phoenix Wright) بازی می‌کنید که باید شهادت‌های شاهدان را بررسی کرده و به مقایسه مدارک و سرنخ‌ها بپردازد تا بتواند بی گناهی فرد مظنون را ثابت نماید. سه‌گانه Ace Attorney پازل‌های نوآورانه زیادی ارائه می‌دهد و داستان هیجان انگیز آن شما را تا انتها می‌کشاند. این سه‌گانه را می‌توانید بر روی رایانه‌های شخصی (استیم) یا نینتندو سوییچ تجربه کنید.

– بازی Professor Layton Vs. Phoenix Wright: Ace Attorney

بهترین بازی های پازلی

اگر از پروفسور لیتون یا اِیس اترنی لذت برده‌اید و در جستجوی یک چیز متفاوت هستید یا می‌خواهید این دو مجموعه را به صورت همزمان تجربه کنید، باید به سراغ بازی Professor Layton Vs. Phoenix Wright: Ace Attorney بروید که یک کراس اُور جذاب و غافلگیر کننده است.

این بازی، پازل‌های دوست داشتنی سری پروفسور لیتون را با محیط دادگاه مجموعه Ace Attorney تلفیق کرده و اثر جاه طلبانه‌ای است که گاهی بیش از اندازه هیجان انگیز می‌شود. متاسفانه این بازی تنها برای کنسول نینتندو 3DS در دسترس قرار دارد.

– بازی Linelight

بهترین بازی های پازلی

لاین لایت یک بازی پازلی ساده و در عین حال زیبا است. شما باید به یک نور کوچک کمک کنید تا از موانع مختلف عبور کرده و به مقصد برسد. این بازی آرامش بخش است و اگر چه می‌توانید آن را برای ساعت‌ها بازی کنید اما توصیه ما این است در زمان‌هایی به سراغ آن بروید که می‌خواهید برای چند دقیقه سرگرم شوید.

مکانیک‌های گیم پلی بازی کاملا سر راست هستند و پازل‌های اثر شما را راضی می‌کند. مهم نیست که برای بازی Linelight چه قدر زمان می‌گذارید، همیشه از انجام مراحل آن احساس رضایت و خشنودی خواهید داشت.

– مجموعه Portal

بهترین بازی های پازلی

سری پورتال همواره جایگاه ویژه‌ای در فهرست‌های بهترین بازی های پازلی تاریخ داشته و اثری است که گذشت زمان هیچ تاثیری بر روی کیفیت آن ندارد. از پازل‌های خلاقانه تا محیطهای خاص، این بازی هرگز تکراری نمی‌شود، حتی اگر آن را بارها از ابتدا آغاز کنید. همان طور که از نام بازی مشخص است، شما می‌توانید پورتال های مختلفی باز کنید و کلید حل معماها در همین پورتال‌ها است.

پورتال 1 نسبتا کوتاه بوده و بیشتر معرفی کننده ایده‌های بازی است اما قسمت دوم، این ایده‌ها را به خوبی بهبود می‌بخشد و پتانسیل‌های آن را شکوفا می‌کند. طرفداران آثار پازلی و کسانی که می‌خواهند مغز خود را تقویت کنند، باید Portal را حتما تجربه کنند. پازل‌ها نیز چندان سخت نیستند و با کمی تفکر، از هر مانعی می‌توانید عبور کنید. این مجموعه بر روی اکثر پلتفرم‌ها از جمله گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

– بازی Helltaker

بهترین بازی های پازلی

هِل تیکر یک بازی مستقل رایگان است که در آن باید مراحل مختلف جهنم را پشت سر بگذارید تا با دختران شیطانی صحبت کنید. جذابیت اصلی بازی در جلوه‌های بصری آن است که کمک کرده تا المان‌ها و شخصیت‌ها به خوبی خودشان را نشان دهند.

در هر مرحله باید با تعدادی حرکت محدود، به هدف خود برسید و البته هر حرکتی که انجام می‌دهید، باعث تغییر در آن مرحله می‌شود؛ بنابر این هر حرکت شما اهمیت ویژه‌ای دارد! و همان طور که بالاتر هم اشاره شد، هدف اصلی شما ملاقات با دختران شیطانی است! این بازی بامزه تنها برای رایانه‌های شخصی منتشر شده و کاملا رایگان است. آن را می‌توانید هم‌اکنون از استیم دانلود کنید.

کدام یک از عناوین فهرست بهترین بازی های پازلی را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود با ما در میان بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*