سرطان سینه

محققان سرطان سینه را یکی از عوارض واکسن کرونا می‌دانند

محققان هشدار دادند بروز سرطان سینه یکی از عوارض احتمالی واکسن کرونا بوده و انجام ماموگرافی سالانه برای دریافت‌کنندگان واکسن کروناویروس ضروری است.

هر واکسنی که به بدن افراد تزریق می‌شود عوارض جانبی مختلفی چون تب، درد بدن در ناحیه تزریق یا سایر علائم خفیف را به همراه دارد که معمولا این عوارض جدی نبوده و پس از 24 ساعت رفع می‌شوند. در همین راستا از زمانی که واکسیناسیون کرونا در جهان آغاز شده نیز شاهد بروز عوارض مختلفی در دریافت‌کنندگان بودیم، اما به تازگی محققان عارضه خطرناکی را تشخیص داده‌اند که نگرانی‌های زیادی را به همراه داشته است.

احتمال بروز سرطان سینه پس از دریافت واکسن کرونا

محققان به تازگی اعلام کردند بزرگ شدن غدد لنفاوی یکی از عارضه‌هایی است که می‌تواند پس از تزریق واکسن در بدن افراد ایجاد می‌شود. در واقع غدد لنفاوی قسمتی از سیستم ایمنی بدن محسوب می‌شود که احتمال بزرگ شدن آن با تزریق واکسن کرونا در زنان، مردان و کودکان وجود دارد، اما محققان اعلام کردند با ترکیب واکسیناسیون و ماموگرافی‌های سالانه می‌توان این نگرانی‌ها را برطرف کرد.

محققان در بررسی‌های جدید خود در برخی از زنان و مردانی که واکسن کرونا را دریافت کردند توانستند بزرگ شدن غدد لنفاوی در زیر بازو و در ناحیه‌ای که واکسن تزریق می‌شود را مشاهده کنند. محققان پس از تهیه تصاویر رادیولوژی از پستان این افراد هشدار دادند تا حتما غربالگری‌های سالیانه را انجام دهند.

تمامی واکسن‌ها به ویژه واکسن کرونا با هدف فعال شدن سیستم ایمنی برای تولید آنتی بادی به افراد تزریق می‌شود تا بدن در مقابل ویروس آمادگی لازم را کسب کند. انجمن ملی تصویربرداری پستان در همین خصوص اعلام کرد برای کاهش اضطراب و تست‌های غیرضروری بهتر است افراد قبل از تزریق دوز اول واکسن یا 4 هفته بعد از دریافت دوز دوم حتما ماموگرافی انجام دهند. طبق هشدار محققان اگر غدد لنفاوی یک فرد پس از تزریق واکسن بزرگ شده است و طی 4 هفته به حالت اول خود برنگشت و همچنان بزرگ بود، این افراد می‌بایست مراجعه به پزشک را برای بررسی‌های بیشتر در دستور کار قرار دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. کلا چه واکسن بزنی چه نزنی دهنت سرویسه 😂😂

  2. یه درد ومیخوان درمان کنن یه درد دیگه دچارت میکنن 😂💔