نگاهی به سیاست ها و فعالیت های جدید مایکروسافت برای تسخیر اکوسیستم‌های رقیب

اگر نگاهی به اخبار و شایعات پیرامون فعالیت های اخیر مایکروسافت در ترقیب کمپانی های مختلف برای استفاده از اپلیکیشن ها و سرویس های این شرکت در محصولات خود بیندازید حتما متوجه خواهید شد که این غول نرم افزاری ظاهرا روشی جدید برای تسخیر اکوسیستم‌های رقیب ، خصوصا اندروید پیدا کرده است.

این کمپانی علاوه بر نفوذ در شرکت های تولید کننده برای استفاده از اپلیکیشن ها و سرویس های این شرکت ، بعضی از آن را هم مجاب کرده که به تولید نسخه ویندوزی محصولات خود بپردازند.

گستره نفوذ مایکروسافت در دنیای اندرویدی ها تا حدی است که به فکر سرمایه گذاری در بزرگترین کاستوم رام اندرویدی یعنی سیانوژن است.گفته می‌شود که در نسخه‌های جدید رام‌های Cyanogen از اپ‌هایی مثل OneDrive ، OneNote ، Outlook، Bing و از همه مهم‌تر آفیس موبایل مایکروسافت استفاده می‌شود، آن هم به صورت کاملاً یکپارچه و مجتمع با سیستم عامل اندروید.

هرچند که مایکروسافت همواره این موضوع را تکذیب کرده اما به هر حال مایکروسافت می‌خواهد اپ‌ها و سرویس‌های مختلفش توسط کاربران تمام پلتفرم‌ها مورد استفاده قرار گیرند. از کورتانا که رقیبی برای گوگل ناو و Siri اپل است تا آفیس قدرتمندی که ردموندی‌ها به ویندوز ۱۰ و ویندوز فون محدودش نکرده‌اند.

جالب است بدانید که برای ساخت یک گوشی هوشمند اندرویدی به بیش از ۲۰۰ پتنت مایکروسافت نیاز است و درآمد زیادی نصیب این غول نرم‌افزاری می‌شود. گزارشات حاکی از آن است که اخیراً مایکروسافت با ۱۱ تولیدکننده‌ی مختلف قرارداد بسته تا از اپ‌ها و سرویس‌های این کمپانی استفاده کنند، البته هزینه را هم پایین آورده است. دو کمپانی سامسونگ و Dell از جمله شرکت‌های طرف قرارداد هستند.

در مجموع به نظر می‌رسد که غول نرم‌افزاری می‌خواهد از توانایی اصلی خود که همانا تولید اپ و سیستم عامل و وب‌اپلیکیشن است، اکوسیستم‌های رقیب را تسخیر کند. شاید سود کوچکی باشد اما مقیاس آن بسیار بزرگ است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*