نسخه دوم کاغذ دیجیتال سونی با نمایشگر 10.3 اینچی و اندروید 9 رونمایی شد

کاغذ دیجیتال یکی از گجت‌های مناسب برای نوشتن است و به دلیل محبوبیت این گجت‌ها، سونی نسخه دوم کاغذ دیجتیال شرکت خود را با نام Sony Digital Paper DPT-CP1 معرفی کرد.

این دستگاه یک گجت برای نوشتن بوده و شما می‌توانید به جای استفاده از کاغذ و خودکار از این گجت که دارای صفحه نمایش رنگی است، استفاده کنید. لازم به ذکر است که شرکت سونی نسخه دوم کاغذ دیجیتال خود را به فناوری E INK Kaleido 2.5 مجهز کرده است، اما هنوز اطلاعات کاملی درباره این فناوری توسط شرکت سونی منتشر نشده است.

کاغذ دیجیتال سونی

فناوری جدید استفاده شده در کاغذ دیجیتال شرکت سونی باعث شده است تا رنگ‌ها کمی طبیعی‌تر و غلیظ‌تر نمایش داده شوند، همچنین استفاده از فناوری E INK Carta 1250 باعث شده است تا عملکرد قلم نیز بهتر شود.

کاغذ دیجیتال سونی

از نظر سخت افزار اصلی، نسخه دوم کاغذ دیجیتال این شرکت از یک صفحه رنگی 10.3 اینچی (E INK Carta 1250) و مرکب الکترونیکی Kaleido 2.5 استفاده می‌کند. وضوح تصویر B&W برابر با 1440 در 1872 در تراکم پیکسلی 227 بوده، اما وضوح رنگ در هر پیکسل مشخص نشده است. این کاغذ دیجیتال می‌تواند 4096 رنگ را در تراکم پیکسلی 100 به نمایش در بیاورد و این موضوع یکی از پیشرفت‌های این گجت نسبت به نسل قبلی خود است.

کاغذ دیجیتال سونی

همچنین این گجت دارای یک صفحه جدیدی به نام WACOM است که باعث می‌شود تا کاغذ دیجیتال سونی با اکثر قلم‌های WACOM موجود در بازار، سازگار شود. این مورد نیز جزو یکی از پیشرفت‌های این نسل از کاغذهای دیجیتال محسوب می‌شود، زیرا قلم نسل قبلی یک قلم سفارشی بوده که از طریق درگاه microUSB شارژ می‌شد.

این گجت شرکت سونی از پردازنده چهار هسته‌ای 1.8 گیگاهرتزی Cortex A53 استفاده می‌کند. این دستگاه با 32 گیگابایت حافظه داخلی، درگاه USB-C و بلوتوث 5.0 عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که کاغذ دیجیتال شرکت سونی با اندروید 9 (Pie) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت و با توجه به استانداردهای کتاب‌های الکترونیکی، استفاده از این سیستم عامل قابل قبول است. این گجت شرکت سونی دارای یک مرورگر اینترنتی بوده و با استفاده از آن می‌توانید در اینترنت جستجو کرده یا ایمیل‌های خود را بررسی کنید.

شرکت سونی اطلاعات دیگری را منتشر نکرده است و فعلا قیمت این دستگاه مشخص نیست، لازم به ذکر است که این گجت ابتدا در ژاپن عرضه خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*