کار نکردن تاچ آیدی آیفون

کار نکردن تاچ آیدی آیفون بعد از تعویض ال سی دی و راه حل‌های آن

ما قصد داریم در این مقاله دلایل کار نکردن تاچ آیدی آیفون بعد از تعویض ال سی دی را بررسی کنیم و راه‌حل‌های ممکن برای برطرف کردن آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

آیفون‌های اپل گوشی‌های حساس و دقیقی هستند، به همین علت تعمیرات آیفون نسبت به تعمیر موبایل‌های دیگر دشوارتر است و علت گرانی دست‌مزد تعمیرات آیفون نیز همین قضیه است. یکی از عمده مشکلاتی که آیفون‌ها پس از تعمیر با آن رو‌به‌رو می‌شوند کار نکردن تاچ آیدی آیفون یا همان اثر انگشت دستگاه است که در بعضی شرایط به معقوله‌ای آزار دهنده تبدیل می‌شود.

تصور کنید که آیفون خود را برای تعمیر در تعمیرگاه گذاشته‌اید و تعمیرکار نیز آن‌ را درست کرده استو گوشی را به شما داده؛ اما شما در این بین متوجه می‌شوید که تاچ آیدی آیفون که پیش از عوض کردن ال سی دی به‌خوبی کار می‌کرد اکنون دچار مشکل شده است و دیگر امکان استفاده از آن وجود ندارد. در این شرایط چه باید کرد؟ آیا تعمیر کار باعث این امر شده؟ چطور باید این مشکل حل شود؟ ما در ادامه مطلب به تمام این سؤالات پاسخ خواهیم داد.

کار نکردن تاچ آیدی آیفون پس از تعمیر و تعویض LCD

خراب شدن اسکنر انگشت آیفون‌های اپل می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد؛ اما در این بین بعضی از دلایل شایع‌تر از موارد دیگر هستند. در این قسمت اصلی‌ترین دلایل بروز این مشکل در آیفون‌ها را معرفی خواهیم کرد، شایع‌ترین دلایل از کار افتادن تا آیدی آیفون پس از تعمیر و تعویض ال سی دی به شرح زیر است.

تعویض ال سی دی آیفون بدون خاموش کردن گوشی

اگر قبل از آغاز عملیات تعمیر آیفون را خاموش نکرده باشید یا بنا به دلایلی در هنگام تعویض ال سی دی و جا زدن سوکت آن را روشن کرده باشید، ممکن است با مشکل کار نکردن تاچ آیدی مواجه شوید. تعمیرکاران آیفون به این امر واقف هستند که باید قبل از شروع به تعمیر آیفون آن را خاموش کنند. در بعضی اوقات این احتمال وجود دارد که تعمیرکار به‌منظور تست کردن برخی از موارد گوشی آن را در هنگام تعمیر روشن کند و سپس فراموش کند که آن را دوباره خاموش کند و شروع به ادامه روند تعمیر کند. اگر در این شرایط کانکتور تاچ و ال سی دی جدید به آیفون ویل شود، صفحه گوشی روشن می‌شود؛ اما احتمال دارد که با مشکل کار نکردن تاچ آیدی مواجه شوید.

راه حل: برای حل کردن مشکل کار نکردن تاچ آیدی در این حالت لازم است تا دو روش مختلف را به‌کار ببرید و به ترتیب‌ کار‌های خاص را انجام دهید. در ابتدا آیفون خود را فورس ریستارت کنید، برای انجام این کار باتوجه به مدل آیفون خود ترکیبی از دکمه‌های فیزیکی گوشی را بفشارید و چند ثانیه نگه دارید. اگر مشکل رفع نشد لازم است تا از راه‌های بعدی استفاده کنید، در این حالت باید دوباره گوشی را باز کنید، پیش از باز کردن آیفون آن را کاملا خاموش کنید، در اولین گام پس از باز کردن آیفون کانکتور باتری آن را جدا کنید. سپس کانکتورهای تاچ و ال سی دی را یک بار جدا و دوباره نصب کنید و در نهایت کانکتور را جا زده و گوشی را ملاحظه کنید، با انجام این کار به احتمال فراوان مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون برطرف خواهد شد.

تعویض ال سی دی آیفون بدون جداسازی کانکتور باتری

در یعضی اوقات مشاهده می‌شود که تعمیرکار بدون جداسازی کانکتور باتری، تعویض تاچ و ال سی دی آیفون را انجام داده و این مسئله باعث خراب شدن تاچ آیدی آیفون شده است. تعمیرکاران آیفون به خوبی متوجه است که همیشه باید پیش از جدا کردن هر سوکت و کانکتور در آیفون‌ها باید نخست کانکتور را آزاد کنند و بعد از آن تعمیرات مربوطه را انجام دهند، پس از انجام مراحل تعمیرات برای گوشی باید کانکتور را در آخرین مرحله نصب کنند. بنابراین اگر با مشکل کار نکردن تاچ آیدی بعد از عوض کردن ال سی دی رو‌به‌رو شدید، این احتمال وجود دارد که تعمیرکار بدون جداسازی کانکتور باتری ال سی دی را تعویض کرده باشد و همین مسئله باعث از کار افتادن تاچ آیدی شده باشد.

راه حل: برای حل کردن مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون در این حالت لازم است تا گوشی دوباره باز شود و این دفعه ابتدا کانکتور باتری از روی مادربرد جدا شود، سپس باید کانکتورهای تاچ و ال سی دی را آزاد کنید. اکنون یک دقیقه صبر کنید و بعد از آن دوباره کانکتورهای تاچ و ال سی دی را نصب کنید و سپس کانکتور باتری را نیز روی سوکت جا بزنید. اکنون آیفون را ببندید و روشن کنید، با انجام این کار احتمالا مشکل کار نکردن تاچ آیدی حل خواهد شد.

کار نکردن تاچ آیدی آیفون

آسیب دیدن تاچ آیدی و فلت آن

یکی از دلایل دیگری که می‌تواند منجر به بروز مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون شده باشد آسیب دیدن سیستم تاچ آیدی و فلت آن است. یک پارگی کوچک روی سیم تاچ آیدی یا همان اسکنر انگشت آیفون می‌تواند منجر شود که شما نتوانید از این قطعه به شکل مناسب استفاده کنید. بنابراین بهتر است که فلت تاچ آیدی و سیم آن و سایر متعلقات این قطعه را دقیق بررسی کنید تا اگر آسیب، لهیدگی، ضربه، پارگی و… روی آن وجود داشت متوجه آن شوید. به‌خاطر داشته باشد که کابل تاچ آیدی بسیار ظریف و انعطاف‌پذیر است و هر عاملی می‌تواند به آن آسیب وارد کند.

راه حل: ارگ تاچ آیدی آیفون به دلیل پارگی سیم آن خراب شده یا درست کار نمی‌کند، متأسفانه در این شرایط باید این قطعه را تعویض کنید. در بعضی اوقات ممکن است با تعویض تاچ آیدی و نصب یک تاچ آیدی جدید نیز همچنان توانایی استفاده از اسکن انگشت گوشی را نداشته باشید؛ اما می‌توانید از قابلیت دکمه هوم دستگاه استفاده نمایید.

تعویض تاچ آیدی یا تعویض مادربرد و اختلال در هم‌گام‌سازی این دو قطعه

اپل توجه زیادی به امنیت آیفون‌ها دارد، به همین علت یک ویژگی امنیتی خاص را برای تاچ آیدی و مادربرد آیفون‌ها در نظر گرفته است. این ویژگی امنیتی باعث می‌شود تاچ آیدی و مادربرد آیفون به شکلی خاصی با یکدیگر در ارتباط بوده و همگام باشند و از طریق کدهای رمزگذاری شده خاصی باهم ارتباط برقرار کنند، بنابراین تعویض یکی از این قطعات باعث می‌شود تا ارتباط هماهنگ و کدگذاری شده مذکور مختل شود این موضوع یکی از شایع‌ترین عوامل و دلایل کار نکردن تاچ آیدی آیفون بعد از تعمیر و تعویض ال سی دی گوشی محسوب می‌شود. برای نمونه اگر شما تاچ آیدی آیفون خود را عوض کنید، به احتمال فراوان دیگر قادر به استفاده از اسکنر انگشت نخواهید بود و فقط می‌توانید از این دکمه به‌عنوان دکمه هوم استفاده کنید. بروز این مشکل یک مسئله طبیعی است و به باگ نرم‌افزاری و اشتباه تعمیرکار در پروسه تعمیر هیچ ارتباطی ندارد.

راه حل: تنها راهی که در این شرایط برای کار نکردن تاچ آیدی وجود دارد آن است که تعمیرکار تقاضا کنید که تاچ آیدی و مادربرد همگام را به‌طور یک‌پارچه در آیفون شما نصب کند. به بیان دیگر در این حالت لازم است تا هم تاچ آیدی و هم مادربرد گوشی خود را تعویض کنید، متأسفانه روش دیگری برای به‌کار انداختن دو بار اکسنر انگشت آیفون در این حالت تا کنون به‌وجود نیامده است.

دلیل عدم شناسایی تاچ آیدی و کار نکردن دکمه هوم

یکی دیگر از مشکلات مرتبط با تاچ آیدی آیفون که امکان دارد بعد از تعمیر گوشی اتفاق بی‌افتد به عدم شناسایی تاچ آیدی و کار نکردن این قطعه موبایل به عنوان دکمه هوم برمی‌گردد. توجه داشته باشید که در این حالت این‌گونه نیست که دکمه هوم گوشی کار کند؛ اما فقط قابلیت اسکن انگشت نداشته باشد، بلکه در این شرایط کلا دکمه گوشی که تاچ آیدی‌ آیفون را در بر می‌گیرد از کار خواهد افتاد و شما امکان استفاده از این دکمه را برای بازگشت به هوم اسکرین گوشی از دست می‌دهید.

راه حل: فکتوری ریست کردن آیفون از طریق برنامه آیتونز (iTunes) می‌تواند این مشکل را برطرف کند. اگر با انجام فکتوری ریست مشکل کار نکردن تاچ آیدی آیفون حل نشد، باید تمام راه‌‌هایی را که در ارتباط با آن‌ها توضیح دادیم را انجام دهید. اگر با انجام این مراحل نیز مشکل برطرف نشد، یقیین پیدا کنید که تاچ آیدی گوشی خراب شده و باید آن را تعویض کنید تا حداقل بتوانید از قابلیت بازگشت به صفحه هوم در آن استفاده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*