مالیات اینفلوئنسرها

میزان مالیات اینفلوئنسرها چگونه تعیین خواهد شد؟

معاون سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه طرح دریافت مالیات از اینفلوئنسرها در سال 1400 به اجرا خواهد رسید نحوه تعیین مقدار مالیات دریافتی از این افراد را تشریح کرد.

محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی در خصوص دریافت مالیات از اینفلوئنسرها و هنرمندان در سال 1400 عنوان کرد این موضوع که اینفلوئنسرها و هنرمندان باید از مالیات معاف شوند درست نیست. وی افزود تا به امروز اقداماتی غیر از فعالیت‌های فرهنگی که به موضوع ماده 139 قانون مالیات‌های مستقیم اشاره می‌کند مانند درآمد حاصل از بازیگری مشمول مالیات نبوده است.

نحوه تعیین میزان مالیات اینفلوئنسرها

معاون سازمان امور مالیاتی در مورد نحوه دریافت مالیات از کاربران بالای 500 هزار دنبال‌کننده در فضای مجازی عنوان کرد میزان درآمد این افراد و هنرمندان با بررسی و ردیابی تراکنش‌های بانکی آنها مشخص شده و میزان مالیات دریافتی به آسانی قابل تشخیص خواهد بود. محمود علیزاده در ادامه گفته‌های خود بیان کرد:

اینفلوئنسرها هر نوع درآمدی داشته باشند باید اظهار کنند. با توجه به اینکه مکانیسم‌های تعریف شده از جمله بررسی‌ها روی تراکنش‌های بانکی این افراد صورت گرفته، سازمان مالیاتی هم به درآمد‌ها رسیدگی خواهد کرد و آنها هیچ گونه معافیتی ندارند؛ همچنین دریافتی‌هایشان به عنوان درآمدهایی است که مشمول مالیات خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*